Toen het enkele maanden zover was dat ik mijn mobiele abonnement, dat de langste looptijd had, kon verlengen of overzetten, heb ik me breed georiënteerd naar de mogelijkheden. Ik ben daarbij ook bij een T-Mobile winkel langsgegaan, om voor te leggen dat ik van plan was weg te gaan, en te zien of er toch een interessante aanbod gedaan kan worden. De verkoopmedewerker daar deed me een aanbod om zowel vast als mobiel naar T-Mobile te gaan, voor een scherpe prijs, ook op het door mij gewenste mobiele toestel. Hierbij werd ook uitdrukkelijk beloofd dat ik een ander TV-kastje zou krijgen, omdat ik erg ontevreden was over de Entone 510. Na lang wikken en wegen, en omdat ik tevreden was over de kwaliteit van mijn huidige glasvezelverbinding en ik op internet toch positieve verhalen las over het T-Mobile mobiele netwerk, heb ik besloten om voor beiden een contract af te sluiten bij T-Mobile.
Toen ik na een aantal weken nog steeds geen ander TV-kastje had gekregen, ben ik gaan bellen met de klantenservice. Hier kreeg ik, in één van de vele gesprekken, te horen dat er helemaal geen nieuw kastje verstuurd kon worden. Omdat me dit wel toegezegd was, is het uiteindelijk toch in het systeem terecht gekomen. Tot mijn verbazing ontving ik enkele dagen later een Entone 510, jawel, identiek aan het kastje dat ik al had. Wederom vele telefoontjes verder ontving ik uiteindelijk een Entone 610, en heb ik de oude apparatuur teruggestuurd. Het nieuwe kastje is overigens geen verbetering te noemen, maar dat terzijde. Bij deze telefoontjes werd herhaaldelijk beloofd dat het e.e.a. uitgezocht zou worden, en ik zou worden teruggebeld, wat meestal niet gebeurde.
Op mijn factuur van augustus werd vervolgens 100 euro meer in rekening gebracht dan ik verwacht had. Dit bleek 90 euro boete te zijn voor het niet terugsturen van een TV-kastje, en 10 euro omdat ik in het bezit was van 3 TV-kastjes...... Wederom een serie van telefoongesprekken aan de klantenservice, waarbij meteen bevestigd werd dat ik die 90 euro onterecht was ingehouden, en dat de medewerker kon zien dat de oude apparatuur ontvangen was. Voor die 10 euro waren helaas meer gesprekken nodig, omdat de eerste 3 medewerkers allemaal aangeven dat de factuur erg onoverzichtelijk was, maar toch echt klopte. De vierde medewerker kon gelukkig zien dat dit niet het geval was, en ook die 10 euro zou teruggestort worden.
Ik heb op mijn verzoek uitdrukkelijk bevestigd gekregen dat het geld direct teruggestort zou worden (en binnen een week op mijn rekening zou staan), en niet verrekend zou worden op een volgende factuur. Dit is ook terug te lezen in de notities in het klantenservicesysteem. Helaas, en niet onverwacht, heb ik natuurlijk geen geld op mijn rekening gestort gekregen, en ben ik wederom gaan bellen. Ook hier waren weer drie telefoontjes nodig, vooral omdat ook nu weer beloofd werd dat er teruggebeld zou worden, wat wederom niet gebeurd is. Vandaag belde ik opnieuw, en vertelde een medewerkster me dat het onmogelijk was om het geld terug te storten. Ze kon bevestigen dat dit me wel beloofd was, maar dat het niet zou gebeuren.
Dit was voor mij echt de druppel die de emmer deed overlopen. Het verhaal hierboven is zelfs nog niet volledig, maar ik heb de belangrijkste punten genoemd.
Ik ben volledig klaar met de fouten van en het voorgelogen worden door T-Mobile Thuis. Mijn herhaalde verzoeken om dit ook als klacht op te pakken en me door een manager o.i.d. terug te laten bellen hebben ook niets opgeleverd. Blijkbaar wordt het geaccepteerd dat er gelogen wordt en afspraken niet nagekomen worden.
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik klant gebleven ben bij dit bedrijf, en raad eenieder aan om zich drie keer achter de oren te krabben voor ze in zee gaan met deze organisatie. Ik zal mijn klacht verder doorzetten via andere kanalen, maar deze waarschuwing wil ik in elk gegeven hebben.
Beste antwoord door Brian
Hi ESVM, bedankt voor je uitgebreide toelichting! Ik ben dit meteen voor je uit gaan zoeken en goed nieuws, de beide vergoedingen zijn gewoon aangemaakt en verrekend! Een vergoeding wordt altijd eerst verrekend met een eventuele openstaande factuur en wat er dan overblijft wordt naar je overgemaakt. In dit geval zijn de € 90 + € 10,- verrekend met je factuur van september (deze staat inmiddels voor je klaar op My T-Mobile Thuis) en je ontvangt nog een bedrag van € 57,50 van ons terug, excuses voor de eerdere onduidelijkheid!
Bekijk origineel