Mijn teruggestuurde modem is zoek, wat nu?

• 9 september 2019
  • 8 reacties
  • 493 Bekeken

Goedemorgen

Omdat ik mijn abonnement bij T-mobile heb beëindigd, werd me gevraagd de apparatuur, die ik in bruikleen had, terug te sturen. Op 5 augustus heb ik alle apparatuur teruggestuurd. Dat wil zeggen:

• twee maal een TV kastje van Entone met bijbehorende voedingsadapters
  • 1 Draytek Vigor glasvezelmodem met bijbehorende voeding
Dit is in de originele T-mobile doos verzonden naar een door jullie opgegeven antwoordnummer.

Enige tijd later kreeg ik van T-mobile het bericht dat de modem niet was meegestuurd en dat ik nu 125 euro moest betalen. Ik heb hierop telefonisch contact met T-mobile gehad en de medewerker gaf aan dat er wel eens een modem nog niet was ingescand bij ontvangst en dat ik gewoon even af moest wachten.

Echter enige tijd later weer een e-mail en een brief thuis met hetzelfde bericht: de modem was niet retour gekomen.

Navraag bij PostNL leerde me dat de ontvanger, de eigenaar van het antwoordnummer, altijd verantwoordelijk is voor de zending. Dus niet de verzender of PostNL. Ik wil dus graag dat jullie je verantwoordelijkheid nemen. Misschien de zaak beter administreren, want ik heb 100% zeker weten alles netjes teruggestuurd destijds.

Ik hoor graag of inmiddels de modem bij jullie boven water is.

Groeten, Erwin van Dijk

8 reacties

Hallo Erwin,
Ik heb het idee dat ze alles kwijt raken bij T-mobile. Vorig jaar mei heb ik een kapotte mediabox retour gestuurd. Hierover kreeg ik eind november pas bericht dat ze deze niet hebben ontvangen. Kosten €175.00 omdat ik mijn verzendbewijs niet meer had. Nee vindt je het gek na een half jaar. Na veel heen en weer gebel met steeds weer iemand anders van de klantenservice zou ik dit niet hoeven te betalen omdat de termijn dat zij hadden moeten reageren al lang verstreken was. Niks meer van gehoord tot er afgelopen mei ineens €175.00 in rekening was gebracht. Wat bleek omdat ik mijn bewijs niet meer had moest ik toch betalen ook al hadden twee verschillende medewerkers mij verzekerd dat de apparatuur gewoon als retour in het systeem gemeld stonden. Als tegemoetkoming zou ik de helft van het bedrag terug ontvangen. In plaats daarvan is er in juli nogmaals €175.00 in rekening gebracht. Ze waren over gegaan op een nieuw administratiesysteem en dat liep nog niet naar behoren, er zaten nog enkele ''ghosts" in volgens hun. Na alle ellende ben ik dus ook op zoek gegaan naar een nieuwe provider ondanks dat ik de bevestiging heb gekregen dat de €175.00 verrekend zou worden met mijn volgende rekening. Ik heb nog een mail ontvangen dat ik na berekening nog een bedrag van €515.20 tegoed heb dat rond 21 augustus betaald zou worden. Inmiddels is het 9 september en heb ik nog niks ontvangen. Oh ja weer een mail dat ze mijn apparatuur die ik op 6 aug. retour heb gestuurd niet ontvangen hebben. Ik heb alles in de doos van mijn nieuwe provider voor de einddatum retour gestuurd en het verzendbewijs inmiddels op verzoek van de klantenservice door gemaild. Zij zouden hierover telefonisch contact opnemen binnen 6 werkdagen maar ik heb nog niks gehoord. Ik ben nu zover dat we overwegen om verdere stappen te ondernemen. Ik vermoed dat ze alle klanten gewoon standaard zo'n brief sturen. Heb ondertussen al heel wat uurtjes in de wacht gehangen en gesprekken gevoerd. Op mijn laatste mail hoe het zat met het geld dat ik nog steeds niet retour heb ontvangen wordt niet gereageerd. Vraag me af of er meer mensen zijn die zo slecht behandeld worden.
Reputatie 6
Badge +2
Heel belangrijk is dat men het verzendbewijs nog heeft welke men ontvangt op het postkantoor, hier op staan volgens mij de datum en adresgegevens enz.

Wat ik zelf altijd doe in dat soort gevallen een aantal foto's maken met war ik verstuur en ook een van de doos als hij is ingepakt met het adreslabel
Je heb dan altijd het bewijs dat het is opgestuurd, dat ze 125€ vragen voor oude meuk lijkt me zeer overdreven, in werkelijkheid is de vervangingswaarde nog geen 25€, en zeker de Draytek is niks meer waard technisch gezien volkomen achterhaald.
Het verzendbewijs is in mijn bezit. Eventuele afschrijvingen van mijn bankrekening worden door mij direct gestorneerd. De reden dat ik T-Mobilethuis heb opgezegd is de enorme (administratieve) problemen waar ik continu mee te maken heb gehad. Maar zelfs NA de opzegging zijn de problemen nog niet voorbij...zucht.
Ben heel benieuwd of er meer mensen zijn met dit zelfde probleem, vast wel.
Misschien kunnen we samen stappen ondernemen en kassa of radar inschakelen. Ik heb zojuist ook vast een bedrag van €149,53 terug geboekt. Maar ik heb eigenlijk recht op €350.00.

Ik heb de modem ongeveer een maand geleden teruggestuurd en ik heb met geweld een brief van u ontvangen. Er is iets aangekomen en nu zal ik een boete van 75 euro betalen, wetende dat ik het verzendbewijs heb. Wat moet ik doen?

Ik heb de modem ongeveer een maand geleden teruggestuurd en ik heb met geweld een brief van u ontvangen. Er is iets aangekomen en nu zal ik een boete van 75 euro betalen, wetende dat ik het verzendbewijs heb. Wat moet ik doen?

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Abdulilah ,

Heel vervelend dat je deze mails krijgt. Dit is een bekend probleem waar nog steeds aan gewerkt wordt. Je hebt nu hier het verzend bewijs geplaatst, als het goed is pakt een moderator dit vanzelf op. Dan wordt alles geregeld, ze werken op volgorde van binnenkomst.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Abdulilah, bedankt voor je verzendbewijs, top dat je die gelijk meestuurt! 

Ik heb alles bekeken en kan zien dat je de apparatuur inderdaad volledig geretourneerd hebt, thanks! Het modem is hiermee afgemeld en er zal geen boete in rekening worden gebracht, sorry voor de onterechte waarschuwing.

Eventuele toekomstige waarschuwingen en aankondigingen kun je volledig negeren, deze zullen hooguit gekruist zijn met de afmelding waardoor ze toch nog je mailbox betreden.

Als ik nog iets anders voor je kan doen, laat het dan alsjeblieft weten. Stay safe en een mooie Koningsdag toegewenst! 

Reageer