Beantwoord

Modem reset zichzelf steeds naar fabrieks instellingen

• 19 januari 2019
  • 3 reacties
  • 410 Bekeken

Wij hebben vorige week een nieuwe modem ontvangen omdat de oude een defecte internet poort had.
Deze nieuwe modem blijft zich steeds naar fabrieks instellingen terug zetten. hierbij valt alles uit voor een minuut of 2, dit doet het modem ongeveer elke 10 minuten.
Heb al via de support chat gesproken met een medewerker en die zij dat het een paar dagen kon duren voor dat de technische dienst er naar kan kijken.
Is er een manier dat ik het modem zelf kan repareren?
het gaat om de Draytek Vigor2132F.
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 20 januari 2019, 09:14

Hallo Tom,

Het lijkt erop dat ook dit modem defect is. Ik neem aan dat je bedoeld dat het modem elke 10 minuten opnieuw opstart. Heb je gecontroleerd dat de voeding goed is aangesloten. (Als de stroomtoevoer even hapert, start het modem opnieuw op)
Om het modem echt naar de fabrieksinstellingen te krijgen moet je een paperclip in de factory reset opening (linksonder) steken en 20 seconden vasthouden. Dat zou je nog even kunnen proberen.
Anders is het wachten op vervanging van het modem & voeding.

Mvg. Marcel
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo Tom,

Het lijkt erop dat ook dit modem defect is. Ik neem aan dat je bedoeld dat het modem elke 10 minuten opnieuw opstart. Heb je gecontroleerd dat de voeding goed is aangesloten. (Als de stroomtoevoer even hapert, start het modem opnieuw op)
Om het modem echt naar de fabrieksinstellingen te krijgen moet je een paperclip in de factory reset opening (linksonder) steken en 20 seconden vasthouden. Dat zou je nog even kunnen proberen.
Anders is het wachten op vervanging van het modem & voeding.

Mvg. Marcel
Hallo Marcel,

Ja ik heb inderdaad de voeding gecontroleerd die zit er gewoon goet in en de stroomtoevoer hapert ook niet.
Ook heb ik het modem meerdere keren naar fabrieksinstellingen gezet zonder sucess.
Dan maar weer wachten op een nieuwe modem denk ik
Reputatie 6
Badge +7
Hi @tom van eekelen, wat balen dat ook de vervangende modem kuren vertoont! Is deze inmiddels al vervangen? Als ik nog iets kan betekenen stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

Reageer