Beantwoord

Netflix op settopbox

• 25 november 2018
  • 9 reacties
  • 2842 Bekeken

Hallo,

Een zoekactie door dit forum geeft veel hits als ik zoekopdracht Netflix, maar het is me nog steeds niet duidelijk:

Als ik overstap naar T-Mobile Thuis Glasvezel, krijg ik dan een settopbox met Netflix app? Dat ben ik nu gewend, het werkt toch wel zo makkelijk via de afstandsbediening van de settopbox.

Daarnaast begrijp ik de kortingsregeling niet. Ik zit nu met twee familieleden in een T-Mobile Samen groep met onze mobiele abonnementen waarmee iedereen €5 korting per maand krijgt.

Ik wordt nu gelokt om ook T-Mobile Thuis te nemen met uitzicht op combivoordeel. Maar betekent dat dat ik bovenop de bestaande T-Mobile Samen korting die ik al heb ook korting krijg op het Thuis abo?

M.a.w. wat ga ik nu betalen als ik dit abo neem?
https://vergelijken.eindelijkglasvezel.nl/bestellen/209/T-Mobile/Thuis-Alles-in-1-50-50-Mbit-s

Alvast hartelijk dank
Adriaan
icon

Beste antwoord door TAVL 26 november 2018, 08:55

Welkom op het forum Adriaan!

Goed dat je onderzoek doet naar een eventuele overstap. Zo voorkom je dat je voor verrassingen staat na een overstap.

Het is niet mogelijk om Netflix via de settopbox te kijken. Er zijn in het verleden vaak wensen over uitgesproken, maar helaas is deze (nog) niet toegevoegd aan de box. Of het nog gaat komen is helaas niet bekend. Als alternatief zou je gebruik kunnen maken van een Chromecast. Heb je een smart tv, dan kun je vaak ook de app hierop gebruiken.

Als je via T-Mobile Samen zit, dan heb je een ouder mobiel abonnement. Met deze mobiele abonnementen krijg je al korting via T-Mobile Samen. Deze korting behoud je ook als je gebruik gaat maken van T-Mobile Thuis*. Je krijgt via Klantvoordeel echter niet de € 2,50 korting. Wel krijg je de extra data. Ook de voordelen van T-Mobile Thuis krijg je via klantvoordeel (extra televisiepakketten ter waarde van € 7,50, snelheidsverhoging internet).

Zoals ik het nu uit jouw post haal, dan zou jouw T-Mobile Thuis pakket er als volgt uit zien:
  • Internet 50/50 Mbit/s > upgrade na klantvoordeel naar 100/100Mbit/s
  • Televisie basis > upgrade na klantvoordeel met zenders ter waarde van € 7,50 (2 themapakketten of korting op bijv Film1, Fox Sports, Ziggo Sports).
  • Bellen
Met dit pakket krijg je in de eerste 6 maanden € 20,00 korting op jouw Thuis abonnement. Daarmee betaal je de eerste 6 maanden € 30,00 en daarna € 50,00. Dit abonnement heeft de duur van 1 jaar. Daarna maandelijks opzegbaar.

*Let wel: als je jouw mobiele abonnement vernieuwt, dan vervalt T-Mobile Samen en krijg je korting via Klantvoordeel.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Welkom op het forum Adriaan!

Goed dat je onderzoek doet naar een eventuele overstap. Zo voorkom je dat je voor verrassingen staat na een overstap.

Het is niet mogelijk om Netflix via de settopbox te kijken. Er zijn in het verleden vaak wensen over uitgesproken, maar helaas is deze (nog) niet toegevoegd aan de box. Of het nog gaat komen is helaas niet bekend. Als alternatief zou je gebruik kunnen maken van een Chromecast. Heb je een smart tv, dan kun je vaak ook de app hierop gebruiken.

Als je via T-Mobile Samen zit, dan heb je een ouder mobiel abonnement. Met deze mobiele abonnementen krijg je al korting via T-Mobile Samen. Deze korting behoud je ook als je gebruik gaat maken van T-Mobile Thuis*. Je krijgt via Klantvoordeel echter niet de € 2,50 korting. Wel krijg je de extra data. Ook de voordelen van T-Mobile Thuis krijg je via klantvoordeel (extra televisiepakketten ter waarde van € 7,50, snelheidsverhoging internet).

Zoals ik het nu uit jouw post haal, dan zou jouw T-Mobile Thuis pakket er als volgt uit zien:
  • Internet 50/50 Mbit/s > upgrade na klantvoordeel naar 100/100Mbit/s
  • Televisie basis > upgrade na klantvoordeel met zenders ter waarde van € 7,50 (2 themapakketten of korting op bijv Film1, Fox Sports, Ziggo Sports).
  • Bellen
Met dit pakket krijg je in de eerste 6 maanden € 20,00 korting op jouw Thuis abonnement. Daarmee betaal je de eerste 6 maanden € 30,00 en daarna € 50,00. Dit abonnement heeft de duur van 1 jaar. Daarna maandelijks opzegbaar.

*Let wel: als je jouw mobiele abonnement vernieuwt, dan vervalt T-Mobile Samen en krijg je korting via Klantvoordeel.
Dank, duidelijk verhaal.
Reputatie 7
Badge +5
Graag gedaan. Hopelijk helpt het je bij het maken van een keuze. Wie weet tot bij T-Mobile Thuis. Welkom?
Het helpt zeker maar is antwoord is niet wat ik hoopte, met name inzake Netflix. Ik heb wel een Chromecast maar het werkt toch het fijnst als je met 1 afstandsbediening kunt werken. Voelt als een stap terug.

Is er een technische reden dat er geen Netflix op de settopbox zit of heeft het met licenties of zo te maken?

Dit kan zo maar de reden zijn om niet over te stappen. Zal er nog eens een nachtje over slapen.
Reputatie 7
Badge +5
Dat weet ik helaas niet. Wellicht kan @Sander dit beantwoorden? Ook of de vooruitzichten qua apps al verbeterd zijn?

Ik begrijp zeker het gemak van alles centraal regelen. Dat is wel zo prettig inderdaad. Het scheelt een flink gehannes met afstandbedieningen.
Aan de andere kant werkt het zoeken via de Netflix app op de smartphone wel weer een stuk prettiger, daarna streamen et voila. Nog een voordeel van de nieuwere generaties Chromecast (of Smart tv's); UHD met HDR (afhankelijk van Netflix abonnenent en type tv). Mocht je daar van houden.

Succes met de beslissing! Mocht ik je kunnen helpen; let me know.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @Adriaan01,

Ik help je graag aan een antwoord. Netflix staat inderdaad niet als app op onze TV Box. Wij zien dit ook graag verschijnen, maar het heeft verschillende redenen waarom deze app voorlopig niet op onze TV Boxen komt. Dat zijn zowel technische redenen als licenties waar we mee te maken hebben. Weet dat we deze wens wel in ons achterhoofd hebben! Ik hoop jou alsnog te mogen ontvangen als klant. Laat het me weten als ik je kan helpen, met jouw vragen over T-Mobile Thuis of met de bestelling: ik sta voor je klaar!
Hoi @Sterre ,

Dank voor je reactie. Jammer dat er voorlopig geen zicht is op Netflix op de TV Box. Dit is precies de reden dat ik er vanaf zie om over te stappen naar T-Mobile, ook al hebben wij hier wel twee mobiele abonnementen bij T-Mobile.

Mogelijk in de toekomst als jullie dezelfde functionele omvang kunnen bieden als diverse concurrenten die wél Netflix op hun settopbox hebben.

groet
Adriaan
Chromecast werkt maar lastig voor de kinderen, wij willen Netflix !!!!
Dan moet je of overstappen, of een smart TV kopen en hopen dat de app lang genoeg bijgewerkt word, een android tv kastje aanschaffen, maar op de huidige hardware denk ik niet dat het gaat komen, ik denk dat de HDD entone het niet aankan.

Reageer