Beantwoord

Netgear R7000 Nighthawk achter Zyxel T50 (glasvezel)

• 19 april 2021
  • 10 reacties
  • 131 Bekeken

Heren,

Al enkele dagen aan het stoeien geweest om mijn netwerk zo te krijgen als ik zou willen, echter zonder het juiste resultaat. 

Wie kan mij helpen?

Wat wil ik, vanaf de glasvezel converter → Zyxel T50 → Netgear R7000

Opzich niet zo spannend, maar krijg de Netgear niet zover om hier het TV signaal door te geven.

Heb de VID veranderd gehad naar 600, maar helaas zonder resultaat.

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik dit werkend krijg.

Ik moet de Zyxel blijven gebruiken vrees ik voor vaste telefonie 

Wie kan mij dit uitleggen wat er veranderd moet worden in de Netgear router?

Alvast hartelijk dank.

Mvgr,

Freddy

icon

Beste antwoord door Lisa 21 april 2021, 16:07

Hi @Fredsworld, super om te lezen dat @Pieter_B en @Waqqas je al zo goed op weg hebben geholpen! Ik zou jou heel graag willen doorverwijzen naar dit topic, waarin jij meer terug kunt lezen over het omzetten in de Netgear R7000: 

Ook via deze link kun jij een hele uitgebreide ‘how to’ doorlezen: https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b.

Ik hoop heel erg dat deze informatie jou verder op weg helpt. Als jij ook nog andere vragen hebt, stel die dan gerust! 💪

Bekijk origineel

10 reacties

correctie op bovenstaande

Internet: VLAN 300
IPTV: VLAN 640

wat moet ik verders met de priority doen en de poorten?

Mvgr,

Freddy

Reputatie 7
Badge +2

@Fredsworld 

Als je een eigen router achter de Zyxel gaat zetten, heb je geen VLAN settings meer nodig. De VLAN scheiding gebeurt namelijk al in de Zyxel.

Als je de Netgear direct gaat aansluiten op de Mediaconverter, dan is je Netgear verantwoordelijk voor het scheiden op VLAN.

@Fredsworld

Als je een eigen router achter de Zyxel gaat zetten, heb je geen VLAN settings meer nodig. De VLAN scheiding gebeurt namelijk al in de Zyxel.

Als je de Netgear direct gaat aansluiten op de Mediaconverter, dan is je Netgear verantwoordelijk voor het scheiden op VLAN.

Als ik dat doe, krijg ik geen beeld helaas.

Reputatie 7
Badge +2

@Fredsworld 

Mag ik uit je antwoord opmaken, dat je wel internet hebt als je de Netgear aangesloten hebt met de VLAN 300 ingesteld?

IPTV is afhankelijk of je al op het nieuwe TV-patform zit of niet, want bij het nieuwe TV-platform is VLAN 640 afsplitsing blijkbaar niet meer nodig.

Dit nieuwe TV platform werkt ook al bij alleen de VLAN 300 instelling.

Zelf neem ik geen TV af bij TMT, dus kan ik daar dan ook weinig verder over zeggen.

Ik weet dat ik op het nieuwe platform zit. Wij zijn al klant uit het Vodafone tijdperk maar zijn reeds 2 keer verhuisd. Laatste verhuizing was 12mrt jl. Ik weet van de installateur dat we dus op het nieuwe platform zitten daar het dus idd de eerste keer niet werkte.

Wij hebben een goed geïsoleerd huis waardoor het wifi van de zyxel niet toereikend is. Dus de netgear erachter gehangen in eerste instantie voor de wifi. Loop alleen nu tegen het probleem dat ik de ingebouwde chromecast niet vanaf me tel kan benaderen. Dit is logisch daar de netgear in ip range 10.xxxxxx zit en de zyxel waar de tv nu op aangesloten zit zit in ip range 192.xxxxxxx 

Of ik bekabeld internet heb moet ik even testen, zover had ik het nog niet geprobeerd. Internet via Wifi van de netgear wel.

Reputatie 7
Badge +19

@Fredsworld 

Volgens mij heb je dit topic nodig voor IPTV via je eigen router (nieuwe platform).

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/t-mobile-tv-gebruiken-met-je-eigen-modem-324520

@Waqqas 

Dit helpt mij een deels op weg.

Als iemand mij nu kan vertellen dit om te zetten in de Netgear R7000 router zou het fijn zijn.

Kan het kloppen dat ik uit het verhaal ook haal dat de telefoon aansluiting ook uit de Netgear kan krijgen of heb ik dit verkeerd begrepen?

Ik lees hier dat er meerdere mensen zijn met een Netgear R7000, maar kan alleen er niet uit halen of zij het werkend hebben. Met een screenshot van de instellingen zou ik dan heel erg geholpen zijn denk ik.

Reputatie 7
Badge +19

@Fredsworld 

Vaste telefonie van T-Mobile werkt niet via je eigen router dus dat werkt dan alleen via de Zyxel.

@Waqqas oke, dat vindt ik ook niet erg dat ik daar de Zyxel voor moet blijven gebruiken. 

Grote truc is nu de Netgear configureren dat de rest werkt.

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Fredsworld, super om te lezen dat @Pieter_B en @Waqqas je al zo goed op weg hebben geholpen! Ik zou jou heel graag willen doorverwijzen naar dit topic, waarin jij meer terug kunt lezen over het omzetten in de Netgear R7000: 

Ook via deze link kun jij een hele uitgebreide ‘how to’ doorlezen: https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b.

Ik hoop heel erg dat deze informatie jou verder op weg helpt. Als jij ook nog andere vragen hebt, stel die dan gerust! 💪

Reageer