Beantwoord

Netgear router als wifi-versterker aansluiten via kabel aan Draytec router/modem...

• 19 juni 2018
  • 9 reacties
  • 574 Bekeken

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik had voorheen Ziggo, en dat was plug en play.. Echter op de Draytec pakt hij hem niet. Help?
icon

Beste antwoord door Folkert 20 juni 2018, 09:08

Het lijkt erop dat de Netgear een vast ip adres ingesteld heeft staan 192.168.178.192 en daar kan de Draytek niks mee omdat deze IP adressen uitdeelt in de 192.168.1.x range.

De oplossing is heel simpel, zet de Netgear in AP mode. Sowieso nooit 2 routers achter elkaar hangen zelfs al hebben ze verschillende IP ranges. De Draytek is de router welke IP adressen uitdeelt, de Netgear geeft slechts data door in AP mode en heeft niets met IP adressen uitdelen te maken.

Let verder nog op dat er voor ik weet maar 2 poorten op de Draytek aangesloten zijn voor internet, de nadere zijn voor IPTV etc. Weet dat niet precies uit mijn hoofd.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Pia,

Wat voor Netgear router heb je? Je dient de Netgear altijd als accesspoint in te stellen om problemen te voorkomen. Twee routers achter elkaar kan fout gaan als ze b.v. dezelfde lokale IP adressen uitgeven.

Mvg, Folkert
We hebben de Netgear R7000 (Nighthawk).
Maar daar ligt het volgens mij niet aan, want op een andere modem werkt hij perfect. Denk dat de instellingen van de Draytek moeten worden aangepast...?
Trouwens, de Netgear ziet helemaal geen internet connectie vanaf de Draytek komen. Dus kan er niets worden ingesteld vanuit de Netgear. Het ligt niet aan de kabel, want als ik dezelfde kabel aansluit op de oude ziggo modem, pakt hij hem meteen op. Help???
Reputatie 7
Badge +10
ik vermoed dat je netgear het zelfde ipadres heeft als de draytek. als je het ipadres van de netgear aanpast naar 192.168.2.1 zou het probleem zijn opgelost maar heb je dubbel nat. geef hem 192.168.1.2 en schakel de dhcp uit verbind de netgear via de lan poort met de draytek heb je geen dubbel nat
Netgear ip: 192.168.178.192.
Draytek ip: 192.168.1.13
Ziggo ip: 192.168.178.192

De Netgear werkt wel met ziggo (zelfde ip adres) en niet met Draytek...?
Ik snap het even niet meer...
Reputatie 7
Badge +18
Het lijkt erop dat de Netgear een vast ip adres ingesteld heeft staan 192.168.178.192 en daar kan de Draytek niks mee omdat deze IP adressen uitdeelt in de 192.168.1.x range.

De oplossing is heel simpel, zet de Netgear in AP mode. Sowieso nooit 2 routers achter elkaar hangen zelfs al hebben ze verschillende IP ranges. De Draytek is de router welke IP adressen uitdeelt, de Netgear geeft slechts data door in AP mode en heeft niets met IP adressen uitdelen te maken.

Let verder nog op dat er voor ik weet maar 2 poorten op de Draytek aangesloten zijn voor internet, de nadere zijn voor IPTV etc. Weet dat niet precies uit mijn hoofd.
Oh, is dat zo, maar 2 poorten voor Internet? Dan denk ik dat ik het probleem al weet. Ik zoek het even uit en komt erop terug.
Dank je wel voor je info.
Uitgetest.. Klopt, slechts voor 2 apparaten internet. Dat is wel heel erg weinig. Een ander apparaat uitgeschakeld en toen pakte hij probleemloos de Netgear, zonder extra aanpassingen.
Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan! Mooi dat het opgelost is. Twee poorten is inderdaad niet zoveel maar als je meer poorten nodig hebt kun je er nog een gigabit switch tussen hangen. Die zijn niet zo duur, wel weer een extra kastje erbij. Men gaat er vanuit dat de meeste apparaten draadloos aangesloten worden maar er gaat qua snelheid niets boven bedraad.

Reageer