Beantwoord

netwerk swich aansluiten op 3e lan poort naar de kamer voor pc en tv

• 27 maart 2019
  • 3 reacties
  • 446 Bekeken

• is net lid geworden
  • 0 reacties
Ik wil graag een netwerk swich aansluiten op de modem, de swich ligt in mijn slaapkamer en vanuit daar wil ik mijn pc/spelcomputer en interactive tv aansluiten.

Helaas lukt het niet, want als ik op de 3e lan poort aansluit, werkt mijn interactive tv wel, behalve de pc. En zodra ik op de 2e lan poort aansluit zal mijn pc wel werken, behalve de interactive tv.

Is er een mogelijkheid dat ik mijn pc en interactieve tv wel kan werken op een swich? Ik wil niet nog een extra kabel naar mijn slaapkamer leggen, dat is helaas geen optie.
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 31 maart 2019, 09:03

Hallo yuism,

Je kan een "UTP-optimizer" toepassen zodat je met deze speciale splitter de utp-kabel zowel voor tv als voor internet kan gebruiken. De maximale internetsnelheid is hiermee 100 mbps.
(4 aders voor tv en 4 aders voor internet)
Op de internet aansluiting van de optimizer kan je dan je switch weer aansluiten voor pc e.d.
Utp optimizer

Mvg. Marcel
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo yuism,

Je kan een "UTP-optimizer" toepassen zodat je met deze speciale splitter de utp-kabel zowel voor tv als voor internet kan gebruiken. De maximale internetsnelheid is hiermee 100 mbps.
(4 aders voor tv en 4 aders voor internet)
Op de internet aansluiting van de optimizer kan je dan je switch weer aansluiten voor pc e.d.
Utp optimizer

Mvg. Marcel
Reputatie 6
Badge +7
@yuism, als aanvulling op het antwoord van @Marcel MCi, als je zelf enigszins handig bent dan zou je de VLAN's handmatig in kunnen stellen zodat TV ook via de switch kan lopen. Je kan dan alleen geen gebruik meer maken van VOIP. Hier heeft @Fer100 een uitgebreid topic voor gemaakt.
Sorry maar ik vind beide adviezen niet erg goed.
BIj de UTP optimizer werk je internet nog maar op halve snelheid. Ja waarom heb ik dan een 750Mb/s aansluiting gekocht??? Bovendien ben ik dan niet zo zeker of je TV wel goed werkt, bij een langere kabel
In de andere optie werkt mijn telefoon niet meer??

BIj KPN zit tv en internet gewoon op één aansluiting.

Inmiddels ben ik zelf gaan prutsen met een repeater die beschikt over een ethernet aansluiting. Ik heb één kabel liggen, die ik dan gebruik voor mijn tv, (en bij KPN kon ik die ook gebruiken voor de ethernet naar mijn streamer, nas bij de tv, ... kortom het hele netwerkje dat ik bij de tv heb opgebouwd). Terug naar die repeater Het blijkt dat (wist ik niet) die Comfast repeater steevast een ander subnet kiest dan de wifi router (de HG659 dus) waarmee het verbonden is .

Ik zou uit de problemen zijn als ik het subnet van de repeater (192.168.10.xxx) kon routeren naar subnet van de HG659 (192.168.1.xxx), dusdanig dat de apparatuur van het LAN op de HG659 bereikt kan worden door de apparatuur die op het LAN van de repeater aangesloten zijn

Is dat mogelijk??

Reageer