Beantwoord

niet ontvangen hardware

• 11 september 2019
  • 1 reactie
  • 248 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Nadat ik klaar was met chatten op het forum en ik eindelijk een goed werkende nieuwe modem heb ontvangen stuurde ik het oude modem terug.
Na een maand kreeg ik bericht dat de modem niet was ontvangen. Ik stuur mijn verzend bericht en denk dat het zo klaar is. Ook krijgt ik antwoord op mijn bericht: Bedankt voor het opsturen van het verzendbewijs, deze hebben wij in goede orde ontvangen en het wordt in ons systeem verwerkt.

Klaar toch? Nee er wordt alsnog 125 euro van mijn rekening afgeschreven.
Ik storneer deze omdat ik er helemaal kaar mee ben, na alle loze beloften. Na veel bellen (20 uur) en mailen eindelijk de conclusie dat het onterecht was en dat ik mijn modem echt heb geretourneerd en dat ze het zullen verrekenen.

Toen kreeg ik een kleine compensatie voor de maanden dat mijn modem het niet deed en die werd verrekend met een factuur en de 125 euro. Hier bleef een bedrag van 20 euro van over.
We hebben per mail besproken hoe deze terug te betalen. Echter was ik deze mail vergeten en heb ik 2 weken later betaald na deze mail. Toen werd er toch opeens 15 euro incassokosten gerekend.
Dus na de laatste afspraak betaal ik 2 weken te laat en daar over wordt meteen een boete berekend? Belachelijk.

Vervolgens wordt mijn internet afgesloten omdat ik zogenaamd 125 euro schuldig ben. Ik weer bellen en er wordt al vrij snel toegezegd dat het wel een beetje erg kort door de bocht was mijn internet af te sluiten voor 20 euro 2 weken te laat.
Dus internet wordt weer aangesloten, klaar? NEE

Dus ik weer bellen, klantenservice zegt toe het te verrekenen met de eerst volgende rekening, weer niet.

Ik ben er zooo klaar meer. Elke keer beloven ze weer van alles maar omdat ze niets opschrijven heb ik nu geen "bewijs" dat dit is toegezegd en dus "kunnen" ze niets..

Ik heb voor dit probleem meer dan 20 uur aan de telefoon gezeten, vele mails gestuurd, maar ik wordt van 't kastje naar de muur gestuurd en telkens weer beloftes die niet uitkomen. Dat is toch van de zotte? Ik weet dat ik 100% in mijn recht sta maar ik ben machteloos. En dat geven ze hooguit excuses "dat ik het zo heb ervaren..." En als ik dan echt boos wordt reageren ze verontwaardigd van: ja maar meneer we gaan niet schreeuwen en schelden. WAT KAN IK NOG DOEN???? Ik denk een kort geding ofzo want zo komen we er nooit uit.

Ben ik nou gek? Het is toch niet eerlijk om over een onterecht afgeschreven bedrag incassokosten te rekenen?
icon

Beste antwoord door Sander 13 september 2019, 12:44

Hi @Rub198,

Laat ik beginnen met het feit dat het oorspronkelijke issue verholpen is: fijn dat het nieuwe modem de problemen heeft verholpen. 😎

Dan de situatie met het retoursturen van de hardware en de facturen. Ik ben hier ook niet blij mee. het modem is gewoon teruggestuurd en een blokkade is dan niet terecht. De verklaring ligt in het feit dat er een bedrag openstaat en na een bepaalde tijd start er dan een blokkade. Dit was vanaf de datum van de oorspronkelijke factuur, niet het e-mailcontact. We blokkeren niet als een bedrag twee weken te laat is. Maar het had in dit geval helemaal niet moeten gebeuren natuurlijk. En die incassokosten is helemaal niet terecht natuurlijk. Ik zie dat inmiddels alles goed staat. De coulance is uitbetaald, de boete is rechtgetrokken en de correctie voor de incassokosten komen op je eerstvolgende factuur (die van oktober). Daarmee is de administratie definitief rond!

Excuus voor het ongemak! Gelukkig kan ik je geruststellen over de facturen. Mocht er nog een vraag zijn of iets onduidelijk zijn, laat het mij weten. Ik ben volledig op de hoogte van jouw situatie en kan snel schakelen mocht er nog iets nodig zijn!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Hi @Rub198,

Laat ik beginnen met het feit dat het oorspronkelijke issue verholpen is: fijn dat het nieuwe modem de problemen heeft verholpen. 😎

Dan de situatie met het retoursturen van de hardware en de facturen. Ik ben hier ook niet blij mee. het modem is gewoon teruggestuurd en een blokkade is dan niet terecht. De verklaring ligt in het feit dat er een bedrag openstaat en na een bepaalde tijd start er dan een blokkade. Dit was vanaf de datum van de oorspronkelijke factuur, niet het e-mailcontact. We blokkeren niet als een bedrag twee weken te laat is. Maar het had in dit geval helemaal niet moeten gebeuren natuurlijk. En die incassokosten is helemaal niet terecht natuurlijk. Ik zie dat inmiddels alles goed staat. De coulance is uitbetaald, de boete is rechtgetrokken en de correctie voor de incassokosten komen op je eerstvolgende factuur (die van oktober). Daarmee is de administratie definitief rond!

Excuus voor het ongemak! Gelukkig kan ik je geruststellen over de facturen. Mocht er nog een vraag zijn of iets onduidelijk zijn, laat het mij weten. Ik ben volledig op de hoogte van jouw situatie en kan snel schakelen mocht er nog iets nodig zijn!

Reageer