De Zyxel T-50 Odido Glasvezel


Reputatie 7

Vanaf Mei Levert Odido een nieuw modem namelijk de Zyxel VMG8825-T50

In dit topic ga ik je alle ins en outs vertellen van het modem. Ik zal dit topic dan ook regelmatig updaten.
 

cbe7ce5c-409f-4543-bca0-7b1aaeb4bf57.jpg

 


Dit modem is het nieuwe modem van Odido voor glasvezel en DSL.
Bij glasvezel komt een monteur een mediaconverter plaatsen (dit stukje mag je niet zelf doen)

 

De belangrijkste punten:

Any Port Any Service (TV en Internet over de zelfde kabel)
NAT loopback
admin toegang
WiFi code middels QR code
Ook op dit modem is Bridge mode niet mogelijk.
wil je je toch een eigen modem plaatsen kijk dan hier:Je eigen modem bij Odido


WiFi Eigenschappen:
Wave 2 technologie
Dual band: 2.4 Ghz 802.11n met 450Mbps + 5 Ghz 802.11ac met 1733 Mbps
4x4 Multi User MIMO (Meerdere-In, Meerdere Uit)

 

Zo log je in op het modem

Ga naar http://192.168.1.1

cc6c3791-6dcd-4122-93f2-22406356ef53.png


De standaard Gebruikersnaam is admin het wachtwoord kan je vinden op de achterkant.

72c1d307-fe92-4678-8af9-c09e91c28f2e.jpg

 

 

Zo stel je je eigen WiFi naam en wachtwoord in

Login op het modem en ga vanuit het dashboard naar de WiFi instellingen.

6b7e7f41-deb6-4dd4-a135-7826626a9562.png


Geef je eigen naam en wachtwoord op en bewaar de instellingen met de knop opslaan

 

Zo stel je parent control in

TBA

 

Zo stel je portforwarding in

Portforwarding kan je vinden onder Netwerkinstellingen > Nat

03ff4f16-1c53-4e15-93b9-1cb57c1a291b.png


in het tabblad Poortdoorschakelingen staat een overzicht van je huidige doorschakelingen. om een nieuwe aan te maken druk je op Nieuwe regel toevoegen.

3990097c-ebe7-4006-9389-98db7a031e43.png


Actief: hiermee zet je de forwarding aan of uit
Servicenaam: dit is de naam voor je forwarding regel
WAN-interface: deze moet je op standaard laten staan
Startpoort: de eerste poort nummer die je wil doorzetten
Eindpoort: de laatste poort nummer die je wil doorzetten als je 1 poort wil door zetten is deze gelijk aan de start poort
Vertaling startpoort: Als je hem op een ander poortnummer wil laten uitkomen kan dat ook. om het makkelijk te houden laat je deze gelijk
Vertaling eindpoort: Als je hem op een ander poortnummer wil laten uitkomen kan dat ook. om het makkelijk te houden laat je deze gelijk
Server IP-adres: Het interne ip-adres waar je de forwarding op uit wil laten komen.
Protocol: TCP of UDP of TCP en UDP weet je het niet zeker kan je ze allebij gewoon gebruiken.

 

Zo stel je de DMZ in

DMZ kan je vinden onder Netwerkinstellingen > Nat

97982328-986a-417a-ad6d-255f0a2d9d35.png


Vul het interne ipadres is van je apparaat waarop je alle poorten die niet in poortdoorschakeling staan wilt laten uitkomen

 

Zo stel je een vas IP-adres in

TBA

 

Zo stel je de DHCP range in

TBA

 

Zo stel je de DNS in

TBA

 

Zo verbind je de SetTopBox met het modem

TBA

 

Zo zet je WiFi op bepaalde momenten uit

Via het menu Netwerk instellingen > Draadloos onder het tablad wlan planner
https://

 

Q&A

 

Q: Werkt dit modem op DSL en Glasvezel ?
A: Ja, maar net als bij het Huawei modem is een media convertor nodig. (dit is de zelfde media convertor)

Q: Ik heb op dit moment een ander modem, kan ik overstappen naar de Zyxel ?
A: Nee, op dit moment is dat niet mogelijk.

Q: Ik ben een nieuwe klant maar heb een Huawei modem gekregen klopt dit wel ?
A: Ja, er word geen garantie gegeven dat je ook het Zyzel modem krijgt.

Q: Ik kan niets vinden op de site van Zyxel over dit modem.
A: Klopt het modem is nog zo nieuw dat deze nog niet officieel is uitgebracht door Zyzel.

Q: Waarom staat er TBA
A: Ik ben er nog niet aan toe gekomen om alles toe te voegen aan het topic

Q: Hoeveel stroom gebruikt het modem.
A:

c2084c0e-b277-448d-93c7-072d10fc6c4d.png


(met dank aan Pieter_B)

 


Wil je ook goede WiFi op zolder of achter in de tuin dan raad ik de fritz!1750e repeater aan.
Deze haalt hoge snelheden en heeft mesh ondersteuning zodat je overal maximaal kan genieten van super snelle wifi
(beste resultaat haal je als de repeater bekabeld is aangesloten op het modem)

Changelog

  • WiFi Instellingen toegevoegd
  • Bestel datum toegevoegd
  • Topic makeover
  • Handleidingen toegevoegd
  • Q&A toegevoegd

 


Bekijk ook eens een van mijn andere Topics
Gebruik je eigen modem
Haal alles uit je netflix


Vond je dit topic nuttig en wil je meer van dit soort topics geef dan een Like!
p.s. Ik ben geen Odido medewerker, aan dit topic kunnen geen rechten worden ontleend.

 


227 reacties

@matthijs_v_r , Lucht het op.

[double post, removed by moderator]

Hallo,

Ik probeer een aantal poorten te openen maar die willen niet open. Ik heb de Zyxel  VMG8825-T50  Firmware-versie V5.50(ABPY.0)b12_20190730. 

De volgende poorten willen niet open: 

 

Ik heb het proberen op te lossen door een DMZ in te stellen maar dit heeft niet gewerkt. Tevens heb ik in windows de firewall instellingen aangepast maar ook dit hielp niet. 

Het vreemde is dat poorten van andere applicaties zoals plex wel open gaan

 

192.168.1.226 is mijn Desktop

192.168.1.194 is mijn raspberry pi

kan iemand mij vertellen wat ik anders moet doen om die poorten toch te openen?

 

Met vriendelijke groet,

Marteros

Reputatie 7

Hey @Marteros,

Ik heb zojuist je bericht verplaatst naar dit grote Zyxel topic. :relaxed:  Wellicht dat iemand hier wél de gouden tip voor je heeft. 

Sinds een paar dagen is de Wi-Fi Planner (Scheduler) tab verdwenen in de draadloze instellingen op de VMG8825-T50 (Firmware-versie V5.50(ABPY.1)b11).

Zo blijft de Wi-Fi ‘s nachts aan staan. 

Heeft iemand hier hetzelfde gemerkt? 
Heeft het modem soms een reboot of hardware reset nodig om dit weer terug te krijgen of is het eruit gehaald? :unamused:

Reputatie 7
Badge +15

@Ymetro 

Stond deze tabblad bij netwerkinstellingen, draadloos? Ik zie er niks over een wifi planner.

Wat wel nieuw is is onder netwerkinstelling staat er nu thuisverbinding met een functie ONE connect.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ymetro, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog niet eerder wat gelezen/gehoord heb aangaande de Wifi Planner in het Zyxel modem. Ik heb het direct voor je nagevraagd en wacht nu op een antwoord van één van onze experts! 😉

To be continued (soon)!

Reputatie 1

En? Is er al antwoord?

Reputatie 4

Hey @matthijs_v_r, goed dat je ons scherp houdt! Ik durf je niet te vertellen of er al een update is. Ik heb wél gelijk mijn lieftallige collega @Jason aan z'n mouw getrokken. Hij laat het jullie zo snel mogelijk weten! 

Sinds 11-06-20 glasvezel internet met

ZYXEL modem. Op diezelfde dag alle gewenste instellingen gedaan. Regels aangemaakt in tabblad wlan planner. Echter is nu dat gehele tabblad verdwenen. Waardoor wifi ook niet meer automatisch aan/uit gaat. Heel erg irritant is dit. Waarom is deze instellings mogelijkheid verwijdert? Ik wil s’nachts géén wifi aan.

Reputatie 1

Ik heb wél gelijk mijn lieftallige collega @Jason aan z'n mouw getrokken. Hij laat het jullie zo snel mogelijk weten! 

Kan @Jason mss nog reageren?

Sinds een paar dagen is de Wi-Fi Planner (Scheduler) tab verdwenen in de draadloze instellingen op de VMG8825-T50 (Firmware-versie V5.50(ABPY.1)b11).

Zo blijft de Wi-Fi ‘s nachts aan staan. 

Heeft iemand hier hetzelfde gemerkt? 
Heeft het modem soms een reboot of hardware reset nodig om dit weer terug te krijgen of is het eruit gehaald? :unamused:


Heb hetzelfde. 11-06 was ie er nog. Nu idd niet meer!

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, na de laatste firmware update is de Wifi (WLAN) Planner inderdaad uit de functionaliteiten van de Zyxel gehaald. Ik weet oprecht niet waarom en heb daar nog geen sluitend antwoord op. Zodra ik daar een antwoord op heb, zal ik dat aan jullie mededelen. Thanks voor het geduld! 💪😎

Zyxel T50 met modem op nieuw glasvezel doet vreemde dingen, open netwerken en gast netwerk inschakelen, zonder dat dit te zien is bij inloggen op de modem,dus zelf niet gedaan, maar wel echt aan staan.

Na het ontvangen van de modem alles netjes ingesteld, werkte prima, toen werd opeens mijn verbinding verbroken??, en zag in de wifi mijn modemnaam verschijnen maar dan als gast, dit heb ik uit staan. Ook kon ik niet meer inloggen op de modem. Direct reset gedaan, op nieuw ingesteld, gebeurde weer hetzelfde. Weer een reset gedaan en een poort van extern beheer uit gezet. Nu blijft wel mijn password geldig, maar nog altijd een gast netwerk die ik niet aan heb staan, toen maar de wifi uitgezet met de knop, dag later weer aan gezet, nu geeft mijn modem een open verborgen netwerk, ik zie dit ook bij mijn buren gebeuren, die hebben ook net glasvezel. Vreemd hoor. Admin van t-mobile, die eigen login heeft, of password bekend geworden bij onbevoegden? waarom moet er een open of gast netwerk vanaf mijn modem zijn? Zonder dat ik dit instel? of een hacker, die de die firmware heeft aangepast? Iemand hier ook ervaring mee?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @t50, welkom op de Community! Top dat je dit aankaart, hier wil ik gelijk serieus mee aan de slag.

In principe staan de gastnetwerken op het Zyxel modem standaard uit, maar het kan zijn dat deze per ongeluk ingeschakeld zijn. Dat zou verklaren waarom je er ineens één voorbij zag komen. Mag ik je verzoeken mij je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN toe te sturen in een privéberichtje, alsjeblieft? Dan controleer ik direct je modeminstellingen en lees ik de lijn volledig uit. Zo komen we tot een antwoord.

Ik wil je wel mededelen dat wij geen adminfunctie hebben als zodanig dat we zouden kunnen inloggen in de administrator-settings van het modem. Dat kan enkel door een verzoek neer te leggen bij onze technische dienst. Voordat dit zover komt, wil ik graag alles analyseren om na te gaan waar het euvel vandaan komt. We komen sowieso tot een oplossing, dat weet ik zeker! 😁👍

Het is mij ook opgevallen dat ondanks ik het draadloze gastnetwerk heb uitstaan ik zowel op 2.4 GHz als op 5GHz extra open verborgen netwerken uitgezonden zie worden! Dat lijkt me zowel wat betreft security als performance niet de bedoeling.

 

Guest netwerk is uitgeschakeld.
Scan mbv inSSIDer. Laat 2 extra open verborgen SSID’s zien afkomstig van hetzelfde modem.

 

Reputatie 7
Badge +15

@sjacob

Kijk eens of na een fabrieksreset de verborgen SSID's nog steeds uitgezonden worden?

Houdt het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden ingedrukt met een paperclip bijvoorbeeld.

Ik heb ook een Zyxel en dit hoort niet zo te zijn. Zie je die Hidden netwerken ook in je wifi lijst?

@sjacob

Kijk eens of na een fabrieksreset de verborgen SSID's nog steeds uitgezonden worden?

Houdt het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden ingedrukt met een paperclip bijvoorbeeld.

Ik heb ook een Zyxel en dit hoort niet zo te zijn. Zie je die Hidden netwerken ook in je wifi lijst?


Ik heb zojuist het modem naar fabrieksinstellingen gereset, maar helaas blijven de verborgen guest SSID’s uitgezonden worden op dezelfde manier als voorheen.

Reputatie 7
Badge +15

@sjacob

Geen idee wat het is maar ik zie ook een *Hidden* netwerk en zo heet hij ook.

Alleen zichtbaar met bepaalde tools en niet in mijn telefoon tussen de SSID's waarmee ik kan verbinden in instellingen. Verder merk ik er niks van 🤷

Reputatie 5

Als het moet wil ik mij nog wel beschikbaar stellen.

Nu draytek 2132f voor 1000 up/down. 

 

:upside_down:

Reputatie 7
Badge +15

Omruilen voor een Zyxel bedoel je? Dat gaat helaas niet zo makkelijk indien de diensten die geleverd worden het gewoon doen.

Reputatie 5

Omruilen voor een Zyxel bedoel je? Dat gaat helaas niet zo makkelijk indien de diensten die geleverd worden het gewoon doen.

Alles werkt prima. Ben voornamelijk nieuwsgierig.

Maakt het mijn huidige apparte router overbodig, werkt mijn ecosyteem soepeler, mag/kan ik meer etc…
 

Het is dat ik niet heel vaak in het forum duik maar dit onderwerp zit in mijn straatje. Oude tweaker hier met toaal overbodig 1000 up en down etc ;)

 

Bevalt het een beetje, en waarom?

 

 

Het is mij ook opgevallen dat ondanks ik het draadloze gastnetwerk heb uitstaan ik zowel op 2.4 GHz als op 5GHz extra open verborgen netwerken uitgezonden zie worden! Dat lijkt me zowel wat betreft security als performance niet de bedoeling.

 

Guest netwerk is uitgeschakeld.
Scan mbv inSSIDer. Laat 2 extra open verborgen SSID’s zien afkomstig van hetzelfde modem.

 


Ja idd is bij mij ook niet opgelost, heb gebeld met ze. ze dachten door updates of zo, elke dag?  heb wifi dan ook maar uit gezet met knopje, zodra ik die aan zet gaat G5 ook weer aan etc terwijl dit uit staat., reset al zo vaak uitgevoerd. bevalt me niet dat tmobile eigen setting/ script op de modem heeft. ook valt internet wel eens uit, weet niet hoe vaak ze dan wel niet een update uitvoeren, of dat het  nodig is.. was 4g nog betrouwbaarder tot nu toe. of modem die geen externe toegang heeft. waar ze vanalles mee doen. eigen modem kopen is me ook wat duur.

Reputatie 5

Omruilen voor een Zyxel bedoel je? Dat gaat helaas niet zo makkelijk indien de diensten die geleverd worden het gewoon doen.

Alles werkt prima. Ben voornamelijk nieuwsgierig.

Maakt het mijn huidige apparte router overbodig, werkt mijn ecosyteem soepeler, mag/kan ik meer etc…
 

Het is dat ik niet heel vaak in het forum duik maar dit onderwerp zit in mijn straatje. Oude tweaker hier met toaal overbodig 1000 up en down etc ;)

 

Bevalt het een beetje, en waarom?

 

 

Ik ben niet meer nieuwsgierig! Ticket mag dicht.

Hi T-mobile,

Gezien de ontwikkeling in verband met het thuis werken en de huidigetijd (2020), hoe is de ondersteuning van firmwares en beveiligings lekken?

Blijven deze gewoon geupdate?

 

Grt,

Bas

 

Reageer