Beantwoord

Niks werkt na overstap naar T-Mobile

• 17 oktober 2020
  • 28 reacties
  • 452 Bekeken

• is een Master Poster
  • 17 reacties

Hallo, 

Via tele2 ben ik overgestapt naar T-Mobile. Gisteren, 16-10-2020 zou de boel opgeleverd worden. Ik kreeg een welkoms SMS met de boodschap dat ik kon aansluiten. Mijn tele2 abbonement was ook beëindigd, tot zover alles prima.

Na aansluiting van het modem echter geen internet signaal. Gebeld met de klantenservice en mij werd verteld dat ik tot 18.00 uur moest wachten.. Oké, doen we dat.

Echter inmiddels nog geen signaal. Vandaag opnieuw een half uur (!!!) in de wacht gestaan bij de klantenservice. Nu ligt het volgens de medewerker ineens aan mijn woning en moet er een monteur komen.... Wat een onzin, mijn internet heeft altijd gewerkt, sinds de overstap heb ik pas problemen.

Nu wil ik een afspraak maken met de monteur, want want moet ik anders?? Nu werkt dit ook niet!! 

Ik kreeg per SMS en mail een link waarmee ik een afspraak kan plannen. Echter krijg ik steeds de foutmelding "u kunt nog geen afspraak inplannen".

Al met al een enorm slecht welkom bij T-Mobile thuis. Was ik maar bij tele 2 gebleven.

Ik hoop op een snelle en goede oplossing. 

Alvast dank als iemand mij kan helpen. 

icon

Beste antwoord door Jason 23 oktober 2020, 14:52

Hoi @Frez, goed dat je jouw verhaal doet op de Community en bedankt voor je geduld!

Dat Guidion niet van te voren belt, is een kwalijke zaak en dit mag absoluut niet gebeuren. Zoals je terecht aangeeft, is het volgens protocol om klanten voordat de afspraaktijd aanbreekt, een belletje te geven. Sorry dat het zo gelopen is, daar is geen excuus voor en hoort gewoonweg niet zo te gaan. Wat betreft de Klantenservice: bedankt voor je complimenten, ik zal het aan de desbetreffende collega doorgeven.

Ik ben meteen de situatie ingedoken en zie dat KPN inmiddels een afspraaktool verzonden heeft, maar dat de link reeds gebruikt is. Is het inmiddels gelukt om met hen een afspraak in te plannen? 

De opmerking van de Guidion monteur betreffende de wijkcentrale klopt: er is slechts een gelimiteerd aantal Guidion monteurs dat tevens bevoegd is om de centrale in te mogen gaan. Gelukkig kan onze technische dienst tickets altijd doorzetten naar de netbeheerder (KPN NetwerkNL) zodat hun monteurs wel geinstrueerd worden. De NetwerkNL monteurs zijn allemaal bevoegd om de wijkcentrale in te mogen. 

Ik hoop dat het gelukt is met de afspraak en wens je veel succes toe. Nogmaals sorry voor de wankelende start. Stay safe en een geweldig weekend toegewenst!

Bekijk origineel

28 reacties

Inmiddels een afspraak kunnen maken. Ik moest in de vragenlijst aangeven dat ik nog niet alles heb aangesloten, dan lukt het wel. Wat natuurlijk raar is want de monteur komt nu met het idee naar mij om een paket aan te sluiten. 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Frez 

Heb je de modem met de meegeleverde DSL kabel aangesloten op het ISRA punt? Op het kabeltje zit ook een label DSL.

En welk type ISRA heb je?

Hallo @Frez 

Heb je de modem met de meegeleverde DSL kabel aangesloten op het ISRA punt? Op het kabeltje zit ook een label DSL.

En welk type ISRA heb je?

Hallo @Waqqas

Die heb ik uiteraard aangesloten. Betreft een wandcontact isra aansluiting. Ik heb de meegeleverde "DSL" gemarkeerde kabel met meegeleverde stekker aansluiting gebruikt.

Om uit te sluiten of het aan de kabel/stekker ligt heb ik ook de dsl kabel/stekker van m'n oude tele2 modem gebruikt in verschillende samenstellingen. 

Reputatie 7
Badge +18

@Frez 

Zou je de telefoon wandcontactdoos eens willen openschroeven en een foto uploaden van de bedrading?

Misschien staat het signaal op de 2de aderpaar of is er een bridge tap aanwezig zoals een niet nodige kabel die is aangesloten of een doorlussing bijvoorbeeld 

@Frez

Zou je de telefoon wandcontactdoos eens willen openschroeven en een foto uploaden van de bedrading?

Misschien staat het signaal op de 2de aderpaar of is er een bridge tap aanwezig zoals een niet nodige kabel die is aangesloten of een doorlussing bijvoorbeeld 

Ga ik dalijk proberen!

Maar is het niet gek dat ik altijd internet heb gehad van andere providers, tot op de ingangsdatum van t mobile thuis?

Is het niet meer voordehand liggend dat ik buiten de deur niet correct ben aangesloten door t mobile in 't wijkverdeelcentrum

Reputatie 7
Badge +18

@Frez wat ik wel merk is dat T-Mobile wat "gevoeliger" is voor storingsbronnen dan andere providers.

Wat betreft de aansluiting, het is altijd beter om alles uit te sluiten, stel je voor de monteur komt en sluit de 2de aderpaar en en je bent opeens online. Dan denk je dit had ik ook kunnen doen.

@Frez wat ik wel merk is dat T-Mobile wat "gevoeliger" is voor storingsbronnen dan andere providers.

Wat betreft de aansluiting, het is altijd beter om alles uit te sluiten, stel je voor de monteur komt en sluit de 2de aderpaar en en je bent opeens online. Dan denk je dit had ik ook kunnen doen.

Bijgevoegd foto's. Ik zie zelf geen bijzonderheden. Jij wel? 

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Frez, hoewel ik het liefst had dat jouw verbinding meteen tot stand kon worden gebracht, ben ik erg blij om te zien dat er morgen een monteur van ons langst komt. Als je de optie van @Waqqas nog wil proberen, kijken wij ook graag via een foto met je mee, maar als je liever een expert op locatie hebt is dat zeker geen probleem. Laat het gerust weten hoe het morgen is gegaan, en ik wens je alvast heel veel plezier met ons internet toe!

Edit: Ik merk dat onze berichten elkaar gekruist hebben. Zo ziet het er goed uit, alleen kunnen we met dit shot de bekabeling niet zien. Daarvoor zou het ‘plaatje’ dat ervoor zit losgeschroefd moeten worden. 

Hi @Frez, hoewel ik het liefst had dat jouw verbinding meteen tot stand kon worden gebracht, ben ik erg blij om te zien dat er morgen een monteur van ons langst komt. Als je de optie van @Waqqas nog wil proberen, kijken wij ook graag via een foto met je mee, maar als je liever een expert op locatie hebt is dat zeker geen probleem. Laat het gerust weten hoe het morgen is gegaan, en ik wens je alvast heel veel plezier met ons internet toe!

Dit zijn de foto's. 

Kijk gerust mee, al is 't voor iemand anders in de toekomst die er iets aan heeft. Ik weet niet waar ik naar moet kijken dus ik laat de monteur er naar kijken. 

Reputatie 7
Badge +18

@Frez 

Aan de rechterkant boven zit een zwarte en witte draad onder één punt, de witte kan je weghalen en zwarte laten zitten. Maak hem rechtsonder ook los en neem het witte draadje weg.

Mocht het nog niet werken maak dan de zwarte en transparante draden boven los en achter is er nog een witte draad met een transparante draad, het signaal kan soms ook op deze 2 draden zitten.

@Frez

Aan de rechterkant boven zit een zwarte en witte draad onder één punt, de witte kan je weghalen en zwarte laten zitten. Maak hem rechtsonder ook los en neem het witte draadje weg.

Mocht het nog niet werken maak dan de zwarte en transparante draden boven los en achter is er nog een witte draad met een transparante draad, het signaal kan soms ook op deze 2 draden zitten.

Ik heb zojuist de witte kabels losgemaakt zoals je beschreef. Het werkt helaas nog niet. 

De laatste optie die je beschreef snap ik nog niet helemaal. Moet ik de zwarte en transparante draden vervangen door de 2 draden die erachter zitten? En maakt het uit welke ik dan waar plaats? 

Ik zie achter overigens ook geen andere witte of transparante draad. 

Reputatie 7
Badge +18

@Frez

Die witte draad die nu los zit kan je weghalen, de 2de aderpaar zie ik op de eerste foto van de post hierboven rechtsonder naast de witte, ze zitten om elkaar gewikkeld.

Huidige 2 losmaken en dan die 2 aansluiten.

@Frez

Die witte draad die nu los zit kan je weghalen, de 2de aderpaar zie ik op de eerste foto van de post hierboven rechtsonder naast de witte, ze zitten om elkaar gewikkeld.

Oké! Hoe ik het zag zijn die om elkaar gewikkelde draden die je beschrijft, de draden die nu juist aangesloten zijn. Daar kan ik verder niks aan veranderen dus denk ik. 

Ik ga het straks dubbel checken! Kan even de stroom niet eraf gooien nu. 

Vooropgesteld dank voor je hulp. Ik laat hoe dan ook weten of het heeft gewerkt. 

Reputatie 7
Badge +18

@Frez

Dit is de 2de aderpaar waar ook het signaal op kan staan, maak de huidige zwart en transparant los en sluit deze 2 draden aan.

(Achter die witte draad)

Hiervoor hoef je de hoofdschakelaar niet uit te zetten, er staat geen spanning op 👍

@Frez

Dit is de 2de aderpaar waar ook het signaal op kan staan, maak de huidige zwart en transparant los en sluit deze 2 draden aan.

(Achter die witte draad)

Gelukt. 

Helaas ook niet geholpen. 

Reputatie 7
Badge +18

@Frez 

Dan is er misschien wat anders aan de hand, goed dat de monteur morgen komt 👍

@Frez

Dan is er misschien wat anders aan de hand, goed dat de monteur morgen komt 👍

Om te beginnen @Waqqas dit is niet persoonlijk naar jou. Je geboden hulp was gewaardeerd.

Maar wat een WALGELIJKE service van T Mobile. De monteur zou tussen 16.00 en 18.00 komen. Afspraken afgezegd, het zei zo… Ik moet immers dat internet aan de praat zodat ik thuis kan werken.

Ik zou i.v.m. corona tevoren gebeld worden. 17.45 nog niemand geweest en geen telefoontje gehad.

Dan maar Guidion bellen. Dit doe ik met mijn werk-gsm zodat ik voor de monteur bereikbaar blijf. Daar neemt gewoon 15 minuten niemand op, de lijn blijft gewoon overgaan. Dan maar de T-Mobile klantenservice, 20 minuten wachttijd. Daar spreek ik iemand, die gaat voor mij Guidion bellen. Inmiddels is het 18.30 uur. Dan gaat tijdens het bellen met de klantenservice de bel, daar is de monteur, zonder vooraankondiging… 

Hij gaat het ISRA punt meten richting de centrale-kast, 270 meter. Te kort volgens hem. Hij vertrekt naar de centrale-kast. Vervolgens na een uur krijg ik een telefoontje. Niet op te lossen, hij moet het gaan doorzetten. Het zou aan de STAP-58 ISRA kast liggen. Hier is iets fout, dit kan hij niet oplossen.

Tot mijn verbazing raad de monteur mij aan om vooral druk te zetten bij T-Mobile omdat het anders waarschijnlijk niet goed gaat komen en op de lange baan wordt geschoven, er zijn volgens hem maar weinig stap 58 monteurs. De laatste schoen die ik nog aan had viel me na deze opmerking ook uit.

Inmiddels alweer een 15 minuten in de wacht, waar ik al meerdere malen hoor: "Het duurt even langer dan je van ons gewend bent”. ….. Nou, ik ben ondertussen niet anders gewend.

Zonder enige vorm van perspectief naar een oplossing verzet ik maar weer mijn thuiswerk-afspraken en zal ik met mijn baas gaan bellen.

Ik ben benieuwd naar hoe en wanneer dit correct opgelost gaat worden. Inmiddels baal ik enorm dat ik niet gewoon lekker bij tele-2 ben gebleven. 

Edit: de frustratie van mij afgeschreven. 

Via de klantenservice in ieder geval vriendelijk te woord gestaan. Het gaat richting de backoffice. Ik wacht af.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Frez, goed dat je jouw verhaal doet op de Community en bedankt voor je geduld!

Dat Guidion niet van te voren belt, is een kwalijke zaak en dit mag absoluut niet gebeuren. Zoals je terecht aangeeft, is het volgens protocol om klanten voordat de afspraaktijd aanbreekt, een belletje te geven. Sorry dat het zo gelopen is, daar is geen excuus voor en hoort gewoonweg niet zo te gaan. Wat betreft de Klantenservice: bedankt voor je complimenten, ik zal het aan de desbetreffende collega doorgeven.

Ik ben meteen de situatie ingedoken en zie dat KPN inmiddels een afspraaktool verzonden heeft, maar dat de link reeds gebruikt is. Is het inmiddels gelukt om met hen een afspraak in te plannen? 

De opmerking van de Guidion monteur betreffende de wijkcentrale klopt: er is slechts een gelimiteerd aantal Guidion monteurs dat tevens bevoegd is om de centrale in te mogen gaan. Gelukkig kan onze technische dienst tickets altijd doorzetten naar de netbeheerder (KPN NetwerkNL) zodat hun monteurs wel geinstrueerd worden. De NetwerkNL monteurs zijn allemaal bevoegd om de wijkcentrale in te mogen. 

Ik hoop dat het gelukt is met de afspraak en wens je veel succes toe. Nogmaals sorry voor de wankelende start. Stay safe en een geweldig weekend toegewenst!

Hoi @Frez, goed dat je jouw verhaal doet op de Community en bedankt voor je geduld!

Wederom een kansloze opmerking van jullie klantenservice. Hoezo ben je "erin gedoken" om mij vervolgens te moeten vragen of een afspraak maken gelukt is? Wat een lap tekst zonder enige nuttige info.

Ik wilde aanvankelijk niet eens meer reageren maar doe het nu toch. 

Ik zal het voor de tiende keer samenvatten.

- Dag 10 (!!!) , geen verbinding. 0,0 perspectief wat betreft oplossing of de stand van zaken.

- Inmiddels meer dan 120 minuten met de klantenservice gebeld inclusief wachttijd. 0 perspectief van een oplossing. Een kwestie van het kastje naar de muur en "we gaan het naar de tweedelijns doorzetten ik beloof het"

- inmiddels is blijkbaar het probleem dat door graafwerkzaamheden een lijn is beschadigd. (bedankt kpn monteur voor de eerste nuttige informatie). Echter schuift 'tmobile nu alles op kpn af en kunnen ze me niks zeggen over hoelang het gaat duren en wat er nu ondernomen gaat worden om het op te lossen. Er is 0 communicatie naar mij als klant. Ik moet overal zelf achteraan. 

-Telefoon staat op mijn (ivm corona) thuis werkdagen roodgloeiend door de hotspot die ik continue aan moet blijven hebben om mijn werk te kunnen uitvoeren

-inmiddels 10 jaar klant bij tmobile. Inmiddels besloten dat het einde oefening is bij afloop abbonement. Zal het ook niemand aanraden. 

Hoi @Frez, goed dat je jouw verhaal doet op de Community en bedankt voor je geduld!

Wederom een kansloze opmerking van jullie klantenservice. Hoezo ben je "erin gedoken" om mij vervolgens te moeten vragen of een afspraak maken gelukt is? Wat een lap tekst zonder enige nuttige info.

Ik wilde aanvankelijk niet eens meer reageren maar doe het nu toch. 

Ik zal het voor de tiende keer samenvatten.

- Dag 10 (!!!) , geen verbinding. 0,0 perspectief wat betreft oplossing of de stand van zaken.

- Inmiddels meer dan 120 minuten met de klantenservice gebeld inclusief wachttijd. 0 perspectief van een oplossing. Een kwestie van het kastje naar de muur en "we gaan het naar de tweedelijns doorzetten ik beloof het"

- inmiddels is blijkbaar het probleem dat door graafwerkzaamheden een lijn is beschadigd. (bedankt kpn monteur voor de eerste nuttige informatie). Echter schuift 'tmobile nu alles op kpn af en kunnen ze me niks zeggen over hoelang het gaat duren en wat er nu ondernomen gaat worden om het op te lossen. Er is 0 communicatie naar mij als klant. Ik moet overal zelf achteraan. 

-Telefoon staat op mijn (ivm corona) thuis werkdagen heetgloeiend door de hotspot die ik continue aan moet blijven hebben om mijn werk te kunnen uitvoeren. Dat zal de accu-levensduur prettig vinden. 

-inmiddels 10 jaar klant bij tmobile. Inmiddels besloten dat het einde oefening is bij afloop abbonement. Zal het ook niemand aanraden. 

Reputatie 5
Badge +4

Bestel dan ook nergens anders internet over DSL, want dat gaat bij elke provider over hetzelfde telefoon netwerk. Als de kabel kapot gaat door graafwerkzaamheden dan hebben alle providers via die telefoonlijn daar last van. Dat probleem had je bij andere providers helaas ook gehad. Van de overheid mag alleen KPN dit vaste netwerk beheren (en specifieke Guidion monteurs), dat maakt het voor providers lastiger om informatie te krijgen of zelf mensen aan te sturen. Balen is het wel zo’n storing, het toont maar weer eens aan hoe afhankelijk we inmiddels zijn van een internetverbinding.

Bestel dan ook nergens anders internet over DSL, want dat gaat bij elke provider over hetzelfde telefoon netwerk. Als de kabel kapot gaat door graafwerkzaamheden dan hebben alle providers via die telefoonlijn daar last van. Dat probleem had je bij andere providers helaas ook gehad. Van de overheid mag alleen KPN dit vaste netwerk beheren (en specifieke Guidion monteurs), dat maakt het voor providers lastiger om informatie te krijgen of zelf mensen aan te sturen. Balen is het wel zo’n storing, het toont maar weer eens aan hoe afhankelijk we inmiddels zijn van een internetverbinding.

Een storing is vervelend maar oké. 

Het moet echter niet zo zijn dat ik een forum bericht en 120 minuten aan de telefoon moet hangen om tot deze constatering te komen.

Wanneer blijkt dat ik gedupeerde ben van een lijnbreukstoring vind ik dat T-Mobile, want daar heb ik een contract mee, mij op de hoogte moet houden over de stand van zaken. Dan moeten ze misschien maar pro-actief zelf contact opnemen met kpn.

De storing zou al van voor mijn aansluit datum (16-10) gemeld zijn door kpn. In die 10 dagen heb ik nog niks gehoord over de stand van zaken en in hoeverre er gewerkt wordt aan een oplossing. For all I know werkt het over een jaar nog niet. 

Dag 13

Geen vebinding, geen nieuwe informatie van tmobile.

@David

N.a.v. het sluiten van mijn nieuwe topic.

Hulp zoeken op dit topic heeft ook geen zin want er komt gewoon geen zinnige reactie op. Ik wacht nog steeds op iemand die mij verteld wanneer het wordt opgelost.

Samengevat:

• 14 dagen verder. GEEN VERBINDING
  • Ruim 180 minuten (inc wachttijd) klantenservice verder
  • Waardeloze service. Tmobile klantenservice kan niets behalve afschepen onder het mom van: We zetten het door naar de BackOffice
  • 'backoffice’ neemt gewoon geen contact op

Wanneer krijg ik in hemelsnaam mijn verbinding?! Of in elk geval iemand aan de lijn die mij kan vertellen wanneer het opgelost is?! Dit is toch waardeloos?

Reageer