Beantwoord

Omzetting ADSL naar glasvezel

• is een Top Poster
  • 9 reacties

Bij ons geeft KPN NetwerkNL aan dat er binnen 2 maanden glasvezel beschikbaar is. Nu ben ik binnen vier maanden van de afloop van mijn huidige contract Thuis. Als ik deze nu verleng, kan ik dit dan over twee maanden overzetten van een dsl- naar een glasvezelabonnement?

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 mei 2020, 14:06

Hallo @Zeg 

Ik denk dat je dan naast je DSL abonnement ook een glasvezel abonnement moet nemen bij T-Mobile en achteraf kunnen de moderators het DSL abonnement opzeggen.

Verlengen met glasvezel gaat niet denk ik en de lijn omzetten naar glasvezel ook niet.

De moderators kunnen je hierbij meer informatie geven.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Zeg 

Ik denk dat je dan naast je DSL abonnement ook een glasvezel abonnement moet nemen bij T-Mobile en achteraf kunnen de moderators het DSL abonnement opzeggen.

Verlengen met glasvezel gaat niet denk ik en de lijn omzetten naar glasvezel ook niet.

De moderators kunnen je hierbij meer informatie geven.

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Ik heb net een dsl abonnement afgesloten omdat er nu nog geen glasvezel ligt. Glasvezel zal volgens KPN Netwerk NL binnen een maand of twee worden aangelegd. T-Mobile heeft aangegeven dat ik mijn abonnement op elk moment over kan zetten naar een glasvezel abonnement zonder extra kosten. (behalve de standaard glasvezel aansluitkosten).

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Zeg & @Niels de Jong,

Waqqas heeft helemaal gelijk. Wanneer er een glasvezel abonnement beschikbaar is dan kunnen jullie zonder problemen een nieuwe aanvraag plaatsen via onze website. Wél is het belangrijk om tijdig de opzegging van het ADSL-abonnement aan ons door te geven om dubbele kosten te voorkomen. Een omzetting is op de standaard installatiekosten na, geheel gratis. :relaxed:

@Piotr Blijf ik dan ook dezelfde apparatuur gebruiken? Ik heb nu tv-ontvanger met opnemen, die zou ik wel willen blijven gebruiken. En betaal ik dan, naast installatiekosten voor glas, ook weer aansluitkosten?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Zeg,

Wanneer je als bestaande ADSL klant overgaat naar een glasvezelaansluiting dan moet je rekening houden met deze punten:

1. De huidige (actie)voorwaarden & tarieven
  2. Nieuw jaarcontract.
  3. Nieuw TV account + @t-mobilethuis.nl e-mailadres. 
  4. Installatiekosten ( € 37,50) worden in rekening gebracht bij een glasvezelaansluiting. 

Omdat het een nieuwe aansluiting is, gaan er een aantal dingen niet mee. 

• Je huidige TV account (je krijgt nieuwe inloggegevens). 
  • Je huidige @t-mobilethuis.nl e-mailadres
  • Je huidige apparatuur (modem, TV Boxen). Je ontvangt een nieuw modem en TV Box(en), vooralsnog is het niet mogelijk om je huidige apparatuur te behouden

Activatiekosten t.w.v. € 30,- hoef je gelukkig niet te betalen. Deze kosten schelden we graag voor je kwijt na omzetting. :relaxed:

Dank voor het antwoord @Piotr, eigenlijk komt het er daarmee op neer dat er dan geen enkele reden is voor mij om bij T-Mobile Thuis te blijven. Heel jammer. De prijzen bij de concurrentie zijn stukken scherper. Ik begrijp werkelijk niet waarom er geen migratie van een dsl-abonnement naar glas mogelijk is.

Met die € 37,50 voor een monteur prijzen jullie jezelf uit de markt. Vooral omdat de monteur niet eens meer komt, maar het telefonisch afhandelt. En zelfs dat zou voor mij niet hoeven met mijn werkervaring.

En toen bleef het oorverdovend stil. Gezien de problemen met Begin gemist deze week (en vooral het gebrek aan communicatie daarover), de update van de ontvangers waardoor het het beeld nu 1080p60 is, i.p.v. de uitgezonden 1080i50 (waardoor er judder ontstaat, hè @Sander), is mijn conclusie helaas dat T-Mobile helemaal niet naar klanten wil luisteren. Daarnaast staan ze bij diverse vergelijkers stukken lager dan notabene Ziggo en KPN. Waarin zou T-Mobile dan de precies de uitdager willen zijn?

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Zeg, ik daag je uit om voor € 50,- in de maand 1 Gbit/s internet + Unlimited data voor mobiel bij de concurrent een abonnement af te sluiten, dat gaat je niet lukken. :wink: En ja, we brengen éénmalig kosten voor de aansluiting in rekening, dit is maar een deel van de kosten die we zelf ook daadwerkelijk maken voor de aansluiting. De storing van Begin Gemist hebben we in real-time gecommuniceerd op de storingspagina maar heeft inderdaad lang geduurd, excuses hiervoor. De opmerking over de resolutie snap ik niet helemaal, met de update waren hier inderdaad problemen mee maar deze zijn al een aantal weken zo niet maanden verholpen. Overigens heeft elke leverancier zijn problemen, waar je ook zit, het blijft techniek en dat gaat soms stuk. Maar uiteraard zorgen we dat dit soort zaken zo min mogelijk voor komen!

Dank voor de uitdaging, @Brian. Maar zoals ik al schreef, legt KPN NetwerkNL hier glas aan. Dat betekent dat jullie hier maximaal 100 Mbps gaan  leveren, als dit al mogelijk. Ik begreep namelijk dat er een conflictje is met KPN Wholesale. Of kunnen mij garanderen dat er bij mij glasvezel geleverd kan worden?

Daarnaast heb ik geen behoefte aan onbeperkt mobiele data. Als ik 1 GB in een maand gebruik is het al veel.

Met de laatste firmware laten jullie het beeld omzetten van 50 Hz interlaced naar 60 Hz progressive. Dat is helemaal nergens voor nodig en verminkt het beeld alleen maar. Dat is eind vorig jaar uitgebreid uitgelegd aan @Sander, maar er wordt door jullie niets mee gedaan.

En dan zou ik ook nog eens al mijn e-mailadressen kwijtraken. In augustus loopt mijn huidige contract af, dat zou dan iets na de oplevering van glasvezel zijn. Ik hoop dat jullie me dan tegemoet kunnen komen op bovenstaande punten en een concurrende prijs kunnen bieden.

Aangezien dit nieuwe aanleg is, kan T-Mobile wel leveren via WBA als het netwerk via het GPON structuur loopt? Anders zit ‘Zeg’ straks vast aan een ADSL abo en kan die niet overstappen op glas.

Meende iets te hebben gezien op totaaltv over een aantal duizend (300 duizend?) adressen waarop niet geleverd kon worden momenteel. 

Reputatie 7
Badge +15

Zolang de postcodecheck van T-mobile glasvezel aangeeft, zou er niks mis moeten zijn.

Reageer