Beantwoord

Ondersteunt T-Mobile Thuis glasvezel modem 5Ghz band

• 15 februari 2017
  • 7 reacties
  • 2778 Bekeken

Reputatie 3
Op de pagina voor T-Mobile thuis staat dat het glasvezel modem op de 2,4Ghz band werkt, echter als ik het modem opzoek op internet staat er dat deze wel de 5Ghz band ondersteund.
Mijn vraag is of deze band inderdaad wordt ondersteund, omdat ik geen behoefte heb aan een modem wat enkel 2,4Ghz ondersteunt ivm veel te veel interventie en storingen op de 2,4Ghz door mijn 100 buren (appartementen complex)

Alvast bedankt voor de info 🙂
icon

Beste antwoord door Arjan_TMT 15 februari 2017, 12:12

Hoi Iwan_TMC,

Het los aansluiten (bedraad) van een extra WiFi access point lost dit voor je op. Op het modem kan je een WiFi versterker van Fritzbox, type 1750E, aansluiten. Deze levert dan wel 5 Ghz Wifi volgens de nieuwste WiFi standaard (802.11AC) tot 1300 Mbps. De kun je los kopen, maar maak je gebruik van de WiFi service dan krijg je deze gratis in bruikleen van T-Mobile Thuis!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Hoi Iwan_HTC,

Begrijpelijke vraag, zeker met al die buren om je heen. Onze Draytek glasvezel router ondersteunt echter alleen maar de 2,4 Ghz wifi bandbreedte. Of dit nog in de nabije toekomst gaat veranderen is op dit moment nog niet duidelijk.
Reputatie 3
Hoi Iwan_TMC,

Het los aansluiten (bedraad) van een extra WiFi access point lost dit voor je op. Op het modem kan je een WiFi versterker van Fritzbox, type 1750E, aansluiten. Deze levert dan wel 5 Ghz Wifi volgens de nieuwste WiFi standaard (802.11AC) tot 1300 Mbps. De kun je los kopen, maar maak je gebruik van de WiFi service dan krijg je deze gratis in bruikleen van T-Mobile Thuis!
Hi,
Gekke vraag misschien... (voor ik aan de vraag begin, beetje ouderwets om nog een modem aan te bieden zonder 5 Ghz, lijkt me) Maar als ik een WiFi versterker aansluit op een 2,5Ghz modem, dan kan die er toch nooit 5 Ghz WiFi van maken? De snelheid van T-Mobile modem naar versterker blijft dan toch ook een waardeloze snelheid?

Een vraag op deze regel: Deze kun je los kopen, maar maak je gebruik van de WiFi service. Wil dit zeggen dat je dan een contract moet afsluiten om die service te hebben of krijgt gewoon iedereen die service? Op de website staat namelijk het volgende: Met onze gratis Wifi-Service pakken we slecht Wifi-bereik aan zodat je lekker kunt streamen. En is het nodig, dan komt onze monteur gratis bij je langs om de Wifi-check te doen. Heb je toch niet voldoende Wifi-bereik? Dan installeren we een Wifi-versterker voor je.

Dus waarom los kopen als de service gratis is en T-Mobile je dit gewoon kan aanbieden? Nu zul je zeggen, lees dan meer info op de site. Maar als ik op meer info klik dan zie ik dit scherm:

Graag meer info hier over en waarom kan ik niet op die pagina's 😞
Reputatie 6
Badge +17
Serviceweb, als je een kabel tussen de wifi versterker en het modem stopt, dan heb je gewoon een goede snelheid op 5 GHz.
Oh ja, met een kabel... :)
Maar ik gebruik een versterker om die een heel eind weg weer op te hangen om nog bereik te hebben. Dus dan zou ik er 2 moeten hebben 😛 Geen probleem, ik wil toch mijn eigen router er achter hangen, die doet het dan een stuk beter en zet alle WiFi op de T-Mobile router wel uit.

Alleen jammer dat bridge niet mogelijk is...
Reputatie 3
Serviceweb, bekabeld aansluiten. Alle T-Mobile Thuis klanten kunnen gebruik maken van de WiFi service. Als je geen zin hebt om hiervoor de klantenservice te bellen en thuis te moeten blijven voor een monteursbezoek, dan kun je er ook zelf een kopen. 8 tientjes.
Reputatie 3
Hoi Iwan_TMC,

Hier had ik nog niet over nagedacht, die hang ik dan gewoon naast de modem/router. Het bereik is goed te noemen van die fritz volgens reviews. Thanks voor de tip! Nu alleen nog twee maanden mijn contract uitzitten bij KPN...

Reageer