Beantwoord

Ongewenste uitbreiding abonnement

• 25 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 572 Bekeken

Vorige week heb ik de digitale omgeving van My T-Mobile Thuis in gebruik genomen. Nu zie ik opeens dat sinds 6 oktober 2017 Foxsports Eredivisie aan mijn abonnement is toegevoegd. Ik betaal daar ook 7,50 per maand extra voor. Ik heb deze optie zojuist al uitgezet omdat ik er totaal geen belangstelling voor heb maar het zit mij toch niet helemaal lekker dat dit zomaar ongevraagd aan mijn abonnement is toegevoegd. Kunt u eens nagaan wat er is misgelopen?

Mvg, Henk
icon

Beste antwoord door Sterre 2 november 2018, 14:44

Hoi henkwvr,

Ik kijk graag met je mee! Ik heb jouw abonnement erbij gepakt en ben gaan onderzoeken wat er is gebeurd. Ik zie dat je via jouw My T-Mobile Thuis omgeving FOX uit hebt gezet, goed geregeld!

Bedankt voor je uitgebreide omschrijving van de situatie, daarmee heb ik het goed kunnen onderzoeken. Ik zie dat in oktober 2017 een T-Mobile Mobiel abonnement gekoppeld werd aan jouw T-Mobile Thuis abonnement. Hierdoor kreeg jij Mobiel + Thuis voordeel, een actie waarbij je onder andere automatisch gratis FOX kreeg. In februari 2018 is dit mobiele abonnement ontkoppeld of stopgezet, waardoor Mobiel + Thuis voordeel verviel en je vanaf dat moment voor FOX ging betalen. FOX zat toen namelijk in jouw abonnement door de Mobiel + Thuis actie, omdat de zender niet is stopgezet bleef FOX in jouw pakket aanwezig. Het klopt dus dat je vanaf februari 2018 betaald hebt voor FOX!
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Henk.

Fox Sports Eredivisie staat standaard aan, als het goed is, stond er ook ergens "Actie: FOX Sports Eredivisie Mobielvoordeel". Dat zou je op je facturen ook terug moeten zien. Het pakket is namelijk onderdeel van het (oude) klantvoordeel. Zou je eens kunnen kijken of je de korting ook terugvindt op je factuur? Het zou op het tweede blad moeten staan.
Hoi Kaassausje,

Bedankt voor je reactie.
Als gevolg van de overname van Vodafone door T-Mobile ben ik eind 2016 bij T-Mobile terecht gekomen. Mijn abonnement bestond toen uit: Interatieve TV / Bellen Start / Internet 20. Geen Fox sports Eredivisie en ook geen mobiel abbo bij T-Mobile.
Fox Sports Eredivisie zat er dus vanaf het begin niet bij. Dat is er in oktober 2017 opeens aan toegevoegd. Eerst een paar maanden gratis maar met ingang van februari 2018 betaald. Ik heb pas sinds kort een account aangemaakt om mijn digitale facturen in te kunnen zien en zodoende liep ik hier nu dus tegenaan.

Mvg, Henk
Kan één van de moderators hier nog even naar kijken? Mijn topic staat weliswaar op beantwoord maar mijn probleem is nog niet opgelost. Alvast bedankt!

Mvg, Henk
Reputatie 5
Badge +3
Hoi henkwvr,

Ik kijk graag met je mee! Ik heb jouw abonnement erbij gepakt en ben gaan onderzoeken wat er is gebeurd. Ik zie dat je via jouw My T-Mobile Thuis omgeving FOX uit hebt gezet, goed geregeld!

Bedankt voor je uitgebreide omschrijving van de situatie, daarmee heb ik het goed kunnen onderzoeken. Ik zie dat in oktober 2017 een T-Mobile Mobiel abonnement gekoppeld werd aan jouw T-Mobile Thuis abonnement. Hierdoor kreeg jij Mobiel + Thuis voordeel, een actie waarbij je onder andere automatisch gratis FOX kreeg. In februari 2018 is dit mobiele abonnement ontkoppeld of stopgezet, waardoor Mobiel + Thuis voordeel verviel en je vanaf dat moment voor FOX ging betalen. FOX zat toen namelijk in jouw abonnement door de Mobiel + Thuis actie, omdat de zender niet is stopgezet bleef FOX in jouw pakket aanwezig. Het klopt dus dat je vanaf februari 2018 betaald hebt voor FOX!
Hallo Sterre,

Bedankt voor je onderzoek.
Ik vind het een vreemde gang van zaken. Het komt er feitelijk op neer dat jullie een extra abonnement voor mij hebben afgesloten waar ik a) niet om gevraagd heb en b) niet mee heb ingestemd en c) niet over ben geïnformeerd. Aangezien de overeenkomst m.b.t. FOX niet op een rechtsgeldige wijze tot stand is gekomen wil ik je daarom vriendelijk vragen deze overeenkomst zo spoedig mogelijk met terugwerkende kracht ongedaan te maken. Graag ontvang ik de teveel betaalde abonnementsgelden zo spoedig mogelijk retour.

Mvg, Henk
Reputatie 5
Badge +3
Hi Henk,

Graag gedaan, ik help je graag! Ook met deze situatie. Ik leg graag uit wat er gebeurd is.

Met het aangaan van Mobiel + Thuis voordeel ga je akkoord met de actievoorwaarden. Dat hield in 2.50 euro korting per maand én FOX Sports Eredivisie. In september is dit gebeurd, omdat je toen een T-Mobile Mobiel abonnement hebt gekoppeld aan je Thuis abonnement. Op 29-12-2017 is het mobiele abonnement stopgezet of ontkoppeld van het Thuis-abonnement. Je hebt toen van ons een mail ontvangen waarin gemeld werd dat je hierdoor de maandelijkse korting zou verliezen en dat Fox door zou lopen, maar dat je FOX kon opzeggen via My T-Mobile Thuis. Ook hebben we je een herinnerings SMS gestuurd over deze situatie.

Het communiceren over het doorlopen van FOX hebben we op verschillende manieren gedaan. Om deze reden kan ik het geld hiervoor niet aan je terugstorten. Ik begrijp echter dat je baalt van de situatie en ik kom je daarom ook graag tegemoet. Het mag eigenlijk niet, maar voor jou maak ik een uitzondering. Ik vergoed graag twee maanden FOX voor je, zodat je deze kosten in ieder geval terugkrijgt. Dit bedrag wordt verrekend met jouw volgende rekening, die van november. FOX uitzetten is inmiddels gelukt, dus dat komt helemaal goed!
Hallo Sterre,
Ik waardeer je goede bedoelingen maar je toelichting strookt helaas niet met mijn bevindingen.
Je geeft aan dat ik mij heb aangemeld voor Mobiel + Thuis voordeel. Dit is absoluut niet het geval. Ik heb ook geen impliciet akkoord gegeven voor actievoorwaarden m.b.t. Mobiel + Thuis voordeel. Ongeveer 2 weken geleden heb ik voor het eerst een account aangemaakt op de digitale omgeving 'My T-Mobile Thuis' ik had eerder dus ook überhaupt niet de mogelijkheid om iets te koppelen. Wellicht dat er een automatische koppeling tot stand is gekomen tussen mijn mobiele abonnement (wat al vele jaren bij jullie liep) en mijn nieuwe T-Mobile thuis pakket?

Wat je aangeeft over de berichtjes m.b.t het verliezen van maandelijkse korting en het doorlopen van FOX herken ik ook niet. Ik heb op 28 november 2017 inderdaad beëindiging van een mobiel abonnement bij jullie aangevraagd. Naar aanleiding daarvan ontving ik 2 emails. De eerste op 28 november met kenmerk 6250/1.14535390, ik zal de tekst van de mail onder deze post plaatsen. Vervolgens nog een mail op 20 december, dit was een enquête. Beide mails vermelden niets over FOX of over het verliezen van eventuele voordelen. Ik heb hierover ook geen sms ontvangen.

Mocht je geen mogelijkheden zien om alsnog mijn teveel betaalde abonnementsgelden te restitueren dan wil ik je vragen mijn abonnement per eerst mogelijke datum stop te zetten.

Mvg, Henk

Hierbij nog de tekst van de mail met kenmerk 6250/1.14535390:

Beste heer ....,

Je hebt een aanvraag ingediend om je T-Mobile abonnement met telefoonnummer ...... op te zeggen. We vinden het erg jammer dat je bij ons weggaat.

Je T-Mobile abonnement zal per 28-12-2017 worden beëindigd. Let op: je mobiele nummer komt hiermee te vervallen. Wil je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider? Ga dan naar onze website voor meer informatie.

Heb je nog vragen? Vind je antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice. Je kunt niet rechtstreeks reageren op deze e-mail.

Met vriendelijke groeten,
....
Klantenservice T-Mobile
Reputatie 7
Badge +7
Hi Henk, ik geef je graag meer duidelijkheid! Jouw Mobiel + Thuis Voordeel heeft gelopen van 28-09-2017 tot en met 12-01-2018. In deze periode heb je € 2,50 korting permaand ontvangen op je T-Mobile Thuis abonnement én gratis gebruik kunnen maken van Fox Sports Eredivisie. Je was in deze periode maandelijks dus goedkoper uit!

Op 29-12-2017 om 8:35 uur hebben we een e-mail gestuurd (naar je Gmail adres en je @t-mobilethuis.nl e-mailadres) dat het Mobiel + Thuis voordeel zou komen te vervallen en dat je Fox Sports eventueel uit kon zetten als je hier geen gebruik van maakt. Ik heb de inhoud van de e-mail hieronder geplaatst (uiteraard zonder persoonsgegevens).

Sterre heeft inmiddels al de twee maanden Fox Sports voor je vergoed en het zenderpakket staat uit dus er worden hiervoor geen kosten meer in rekening gebracht. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Beste heer,

Helaas raak je vanaf 12-01-2018 je extra’s van T-Mobile Mobiel + Thuis Voordeel kwijt. Dat is erg jammer natuurlijk.

Deze extra's komen te vervallen:
  • €2,50 korting op Thuis TV
  • Je gratis FOX Sports Eredivisie pakket. Vanaf 12-01-2018 betaal je hier €7,50 per maand voor. Wil je geen FOX Sports Eredivisie meer? Zet deze dan eenvoudig uit in My T-Mobile Thuis.

Waarom raak ik mijn extra’s kwijt?
Misschien ben je verhuisd en is daarom het adres van je mobiel en Thuis abonnement niet hetzelfde? Of heb je iets veranderd aan je mobiele abonnement(en)? Hoe dan ook, als je onze extra's gaat missen dan kun je gewoon weer de juiste combi maken. Kijk online wat je kunt doen om deze weer terug te krijgen.

Heb je nog vragen of wil je de voorwaarden nog een keer lezen? Kijk dan even op t-mobile.nl/voordeel.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Reageer