Vraag

Onterecht geen internet/tv en veel gedoe, zonder dat ik zelf heb opgezegd of iets

• 3 april 2021
  • 7 reacties
  • 129 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben al meer dan een jaar heel tevreden over mijn T-mobile abonnement, nooit problemen, prima geregeld. Echter, zit ik inmiddels al bijna een maand zonder tv en internet, omdat ik nieuwe bovenburen hebben gekregen die per ongeluk op mijn huisnummer een internet/tv abonnement bij XS4all hebben afgesloten. Nu ben ik al een maand dag in dag uit bezig om geregeld te krijgen dat ik weer gebruik kan maken van mijn abonnement, maar ik word maar niet geholpen. 

T-mobile wijst naar KPN Netwerkbeheer en andersom. Ik heb met alle partijen al contact opgenomen (KPN Netwerkbeheer, XS4all, de bovenburen en natuurlijk heel vaak met T-mobile), heb mijn koopcontract al rondgemaild, om aan te tonen dat ik echt de bewoner ben, maar niemand zegt iets te kunnen doen. En XS4all zegt (tegen mijn bovenburen) dat ze het adres hebben gewijzigd. Het enige dat er moet gebeuren is dat mijn ‘aderpaar’ weer vrij moet komen, want dan kan ik weer gebruik gaan maken van mijn abonnement. Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? De klantenservice, die telkens heel vriendelijk weer probeert te helpen, kan mij helaas na weken telefoontjes niet verder helpen. 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Benies 

Dat is een vervelende situatie.

Mijn ervaring met providers is dat als je een DSL abonnement neemt op een adres waar al DSL actief is, de huidige contractant dan een mail krijgt en dan de "lljnkaping" kan annuleren.

Nu met het weekend en de feestdagen kan het misschien iets langer duren voordat je een reactie van webcare krijgt.

@Waqqas Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad, ik kreeg in eerste instantie een mail met 'Jammer dat u weggaat..' terwijl ik dus helemaal niet weg wil. Dat heb ik toen kunnen annuleren. Maar 1,5 week later kreeg ik eenzelfde mail en ondanks dat ik dezelfde dag nog belde om dat weer te annuleren, was de back office toch te laat met doorgeven.

Dus toen heb ik een nieuw abonnement moeten afsluiten bij T-mobile, dat ging goed (inclusief nieuwe spullen) en zou ik 26 maart kunnen aansluiten, maar 25 maart kreeg ik een telefoontje dat er toch nog iemand anders op mijn 'lijn' zit. En dat is nu eigenlijk nog de situatie en T-mobile zegt hier niets aan te kunnen doen, maar KPN Netbeheer zegt juist tegen mij 'T-mobile is de enige die hier iets aan kan doen'. Dus ik zit een beetje met mijn handen in het haar, omdat ik het zelf niet kan oplossen. 

Haak even het modem bij de bovenburen op die de hele zooi veroorzaakt hebben.

Zet heb op "jouw foute lijn" tot dat die weer is afgesloten.

Heb je i.i.g. Internet

Kan je daarna de boel verder regelen.

Als je toevallif een eigen router hebt liggen of iemsnd die je kent kan je die oom tijdelijk op je linn aansluiten.

Reputatie 6
Badge +12

Als "jouw" lijn wordt hersteld zullen de buren de lijn weer kwijtraken. Misschien de eigenaar eens om een 2e isra punt vragen? Kan hij met kpn nieuwe aansluitingen regelen.

Reputatie 6
Badge +2

Wat een goed bedoelde opmerkingen.

Hier nog 1 waar je net zo weinig mee kan.

Omdat door de bovenburen dit gerommel is ontstaan door hun aanvraag/aansluiting misschien maar een UTP kabel bij hun op de modem inprikken zodat jij ook iets kan. Gewoon vriendelijk vragen, ze hebben er immers geen schuld aan. En die TV. Vraag TmT of ze voor jouw een abonnement willen betalen bij NLziet of CanalDigitaal.

Huiseigenaar vragen om een 2e isra punt? Niks, nada, noppes!

De aktie ligt bij Tmobile, hoe je het ook draait of keert. Tmobile heeft de lijn vrij/weggeven ondanks 2 maal reactie van @Benies dat hij gebruik wilde blijven maken van “zijn” aansluiting. Te late reactie van TmT en dan proberen op te lossen met een nieuw abonnement?

Misschien dat posten in dit klant helpt klant forum je een moderator kan bewegen om hier te reageren. Wil niet zeggen dat je probleem opgelost gaat worden.

Zover ik het kan beoordelen moet TmT er maar voor zorgen dat er een aansluiting bij komt via KPN netbeheer.

Voor alleen internet zou TmT een (tijdelijke) draadloze oplossing met een modem o.d. kunnen voorstellen met onbeperkt data, maar of dat voor TV werkt?

Is er een Coax aansluiting in huis? Ook een optie,  Laat TmT die maar in bedrijf zetten en de kosten daarvan voor hun rekening nemen :rofl:

Ik hoop dat je ook gekust bent door TmT, want gena…. ben je in ieder geval

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Benies ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik wil hier graag werk voor je van maken. Om dit voor elkaar te krijgen, kijk ik graag met je mee. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan heb ik toegang tot het dossier en je hopelijk meer duidelijkheid geven over de situatie. Ik hoor het graag van je!

Hi @Boris  Bedankt voor je reactie. Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Reageer