Beantwoord

Onvolledige informatie bij overstap

Voor het overstappen naar T-mobile thuis heb ik mwt een telefonische medewerkwr gesproken en uitgelegd dat ik nu lees.(toen) bij KPN zat.. dat wij een nieuw bouwhuis hebben en alles op maat is gemaakt qua kasten tv meubels etc.. dat wij in elke kamer (woonkamer/2x slaapkamer/zolder) 1 internet port in de muur hebben en dat er in de tv meubel woonkamer in extra router zit (voor acces point en als switch).

Vervolgens zegt ze dat het geen probleem is.

Dus op die belofte heb ik toe gezegd en dat ik vervolgens nog 14 dagen bedenktijd heb.

Na die 14 dagen wordt er een afspraak ingepland (dus je weet dus in die 14 dagen helemaal niks wat het je gaat brengen)...

Pakketje wordt opgestuurd en paar dagen later staat de monteur op de stoep.

Tijdens het installeren vraagt hij waar wil je het internet en waar de tv..

Ik zeg alles naar de woonkamer en de tweede tv komt op zolder. Samen met het internet. En internet naar de slaapkamers.

Hij lacht en zegt "dat kan niet.. ze hebben het zeker niet uitgelegd dat je 2 internet kabels hebt en 2 tv kabels"

Dit ook later met klantenservice/technische ondersteuning uitgepraat.

Wij hebben 1 internet port naar elke ruimte dus ik moet kiezen.

Waarop ik vindt dat zij mij iets hebben verkocht onder valse voorwendselen en dat zij mij niet het geen kunnen bieden waarvan zij hebben gezegd dat het wel kon op voorhand.

Nu bieden ze een optie aan waarvan ik. Een gat moet maken in mijn kast van €5000 zodat er een kabel naar toe kan en waarvan ik een wifi verbinding krijg die onder de 100mbit komt terwijl ik voor een 200mbit heb getekend.

Ik heb nu al bijna twee weken geent tv (zeer leuk als je kleine kinderen hebt en zelf een keer het nieuws wilt volgen).

Maar mag straks wel voor de volle 100% betalen.

Ik wil van mijn contract af en wil dit ontbonden hebben.

Met vriendelijke groet Michel Haan
icon

Beste antwoord door Brian 13 mei 2019, 17:48

Hi @mjphaan, ai ik kan mij voorstellen dat dit even een onaangename verrassing voor je was als je van te voren niet wist dat we de verbinding voor Internet en TV gescheiden hebben. Andersom vermoed ik dat mijn collega er niet bij stil heeft gestaan dat er één netwerkkabel door de muur gaat. Ik zou dat mijn collega's aangeboden hebben om de kosten voor een powerline adapter te vergoeden maar gezien de kast (klinkt als een mooi pronkstuk!) is dit in in dit geval inderdaad niet de beste optie. In plaats daarvan stel ik voor dat wij de kosten van de managed switch vergoeden die @DennisAmeling noemt totdat we Any Port Any Service (Internet en TV niet meer gescheiden) aan kunnen bieden. Ik verwacht dat dit laatste in ieder geval dit jaar gaat gebeuren, hopelijk rond of vlak na de zomer!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 1
Voor het overstappen naar T-mobile thuis heb ik mwt een telefonische medewerkwr gesproken en uitgelegd dat ik nu lees.(toen) bij KPN zat.. dat wij een nieuw bouwhuis hebben en alles op maat is gemaakt qua kasten tv meubels etc.. dat wij in elke kamer (woonkamer/2x slaapkamer/zolder) 1 internet port in de muur hebben en dat er in de tv meubel woonkamer in extra router zit (voor acces point en als switch).

Vervolgens zegt ze dat het geen probleem is.

Dus op die belofte heb ik toe gezegd en dat ik vervolgens nog 14 dagen bedenktijd heb.

Na die 14 dagen wordt er een afspraak ingepland (dus je weet dus in die 14 dagen helemaal niks wat het je gaat brengen)...

Pakketje wordt opgestuurd en paar dagen later staat de monteur op de stoep.

Tijdens het installeren vraagt hij waar wil je het internet en waar de tv..

Ik zeg alles naar de woonkamer en de tweede tv komt op zolder. Samen met het internet. En internet naar de slaapkamers.

Hij lacht en zegt "dat kan niet.. ze hebben het zeker niet uitgelegd dat je 2 internet kabels hebt en 2 tv kabels"

Dit ook later met klantenservice/technische ondersteuning uitgepraat.

Wij hebben 1 internet port naar elke ruimte dus ik moet kiezen.

Waarop ik vindt dat zij mij iets hebben verkocht onder valse voorwendselen en dat zij mij niet het geen kunnen bieden waarvan zij hebben gezegd dat het wel kon op voorhand.

Nu bieden ze een optie aan waarvan ik. Een gat moet maken in mijn kast van €5000 zodat er een kabel naar toe kan en waarvan ik een wifi verbinding krijg die onder de 100mbit komt terwijl ik voor een 200mbit heb getekend.

Ik heb nu al bijna twee weken geent tv (zeer leuk als je kleine kinderen hebt en zelf een keer het nieuws wilt volgen).

Maar mag straks wel voor de volle 100% betalen.

Ik wil van mijn contract af en wil dit ontbonden hebben.

Met vriendelijke groet Michel Haan

Beetje vaag verhaal?
Je kunt inderdaad niet met een switch je tv aansluiten.
Er zijn 4 poorten in je modem die je kan gebruiken 2 voor iptv oftewel televisie.
Als je utp aansluiting in woonkamer hebt dan lijkt me dat je die kan gebruiken zolang je de utp daarna verbind met de modem in Iptv. Wat je ook kan doen is met draadloze adapters werken deze geven geen garantie maar dat werkt hier ook dus ga ervan uit dat het bij jouw ook kan.
Sterkte van wifi is gewoon afhankelijk waar je de modem hebt staan je kan er altijd een wifi versterker tussen zetten deze kun je gratis aanvragen door de wifi service.
Wat bedoel je met een gat van 5000 euro? Lijkt mij dat een gat boren geen 5000 euro is.
Mocht je nu nog geen werkende spullen hebben dan wordt je waarschijnlijk gecompenseerd daar hoef je niet bang voor te zijn.
Maar omdat je tv niet kan aansluiten wil je van contract af? Wat wil je dan? Bij KPN heb je hetzelfde probleem lijkt mij...
Ben benieuwd of je hier iets aan hebt.
Nee op de op T-Mobile modem kunnen 4 utp kabels ingestoken worden 2x tv 2xInternet.

Die van mij hangt in de meterkast met waar 5 utp kabelhamgen voor elke kamer ruimte. Die gaan naar 1 (uit) port in de kamers.

Bij kpn/ziggo gaat alles over 1 kabel maar bij t-mobile niet. Dus je moet kiezen welke signaal daar naar toe gaat oftewel internet of tv signaal.

Ik heb sem tv meubel laten ontwerpen op maten van mij stereo en boxen, tv kast, acces point router (zenderkastje) enkele lades. Hierop zijn ook de stopcontacten berekend dus er zit géén extra ruimte in en hij is zweefend. Aan beide zijde zit een stopcontact die hier 1.5 en 2 meter er vandaan zitten.

Hun oplossingen is om een devolo adapter te doen en dan een draadje over de vloer te laten gaan en gaatjes in mijn kast te boren (waar ik dus €5000 voor betaald heb) om dan mijn acces point te benaderen. Maar dan vervolgens niet meerde snelheid te kunnen behalen waar ik een contract voor heb afgesloten 200mbit.

Maar deze oplossing geldt ook voor de overige ruimtes...
Reputatie 1
Nee op de op T-Mobile modem kunnen 4 utp kabels ingestoken worden 2x tv 2xInternet.

Die van mij hangt in de meterkast met waar 5 utp kabelhamgen voor elke kamer ruimte. Die gaan naar 1 (uit) port in de kamers.

Bij kpn/ziggo gaat alles over 1 kabel maar bij t-mobile niet. Dus je moet kiezen welke signaal daar naar toe gaat oftewel internet of tv signaal.

Ik heb sem tv meubel laten ontwerpen op maten van mij stereo en boxen, tv kast, acces point router (zenderkastje) enkele lades. Hierop zijn ook de stopcontacten berekend dus er zit géén extra ruimte in en hij is zweefend. Aan beide zijde zit een stopcontact die hier 1.5 en 2 meter er vandaan zitten.

Hun oplossingen is om een devolo adapter te doen en dan een draadje over de vloer te laten gaan en gaatjes in mijn kast te boren (waar ik dus €5000 voor betaald heb) om dan mijn acces point te benaderen. Maar dan vervolgens niet meerde snelheid te kunnen behalen waar ik een contract voor heb afgesloten 200mbit.

Maar deze oplossing geldt ook voor de overige ruimtes...

Wordt vervolgd....
Bedankt voor meer informatie..
Reputatie 5
Badge +11
@Marcel1981
Kleine correctie: bij KPN speelt dit probleem niet. KPN zet namelijk op alle poorten van het modem zowel een IPTV als internet signaal. Bij T-Mobile is dit anders: daar zijn poort 1 en 2 voor internet, poort 3 en 4 voor IPTV. Het lijkt erop dat dit in de toekomst mogelijk gewijzigd gaat worden, maar concreet is er nog niets bekend.

EDIT: Michel was me voor met bovenstaande reactie ;-)

Michel zit dus met het probleem dat er bij TM maar één signaal (TV óf internet) over een kabel kan. Dit is op te lossen met een zogeheten Managed Switch: je dient dan een kastje te plaatsen zowel bij het modem als in de woonkamer, waarbij vervolgens over één UTP kabel zowel het TV als internet signaal te krijgen zijn. Deze zijn al te koop voor €30-€40 per stuk. In dit topic staan meer details hierover beschreven. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
@mjphaan

voor de wifi zou ik eens het 5ghz netwerk proberen. deze is sneller. De switches moet je even vervangen voor managed switches zoals @DennisAmeling al zegt. je kan ze zelfs voor geconfigureerd bestellen voor T Mobile.

De bouw wereld ligt wat achter wat dat betreft. maar je kan dus ook de utp kabels laten vervangen voor dubbele. ander alternatief is utp optimizers die van die ene kabel 2x 100mbit kan maken. verreweg de goedkoopste oplossing.
Het is van de zotte als je uitlegt wat je hebt/had dat er wordt gezegdt dat zij het zelfde kunnen bieden en dat je na de bedenktijd pas de installatie krijgt en dat men dan zegt ooohhhh ja dat kan toch niet... Tenzij jezelfd randapparatuur gaat kopen maar nog steeds kabels in het zicht hebt....

Je stapt toch niet over om vervolgens extra spullen te kopen??? Harstikke goed dat er oplossingen zijn maar als met de verkopers technisch inlichten wat wel en niet kan en gelijk met het verhaal komt dat men 2x signalen hebben die niet over 1 utp-kabel kunnen dan was dit nooit gebeurd.
Reputatie 6
Badge +11
Het is van de zotte als je uitlegt wat je hebt/had dat er wordt gezegdt dat zij het zelfde kunnen bieden en dat je na de bedenktijd pas de installatie krijgt en dat men dan zegt ooohhhh ja dat kan toch niet... Tenzij jezelfd randapparatuur gaat kopen maar nog steeds kabels in het zicht hebt....

Je stapt toch niet over om vervolgens extra spullen te kopen??? Harstikke goed dat er oplossingen zijn maar als met de verkopers technisch inlichten wat wel en niet kan en gelijk met het verhaal komt dat men 2x signalen hebben die niet over 1 utp-kabel kunnen dan was dit nooit gebeurd.

Waarom stap je wel over dan?
Tmoesel,

Omdat ik 2 abonnementen heb bij T-mobile heb en dacht waarom .niet alles onder 1 dak
Reputatie 6
Badge +11
Tmoesel,

Omdat ik 2 abonnementen heb bij T-mobile heb en dacht waarom .niet alles onder 1 dak

Alleen voor de kreet: 'alles-onder-1-dak' of toch de consequentie ervan dat je per maand nu misschien minder aan internet+telecom kwijt bent ? Zoja, bedenk dan dat je die besparing kan inzetten om spullen te kopen die je dan weer op hetzelfde comfort-level brengen als voor de overstap.

T-Mobile Thuis moet zaken huren bij KPN en die moeten ook indirect aan de slag voor jouw. Als ze net zo om zouden gaan als Ziggo m.b.t. de eerste 14 dagen, kan het een duur verliesgevend grapje worden als ze geen sluwe wijze zouden hebben om je voorbij het point-of-no-return te praten.
Reputatie 7
Badge +5
Goedemiddag @mjphaan,

Geen goed begin van de ervaring. Een serviceprovider levert de dienst in feite altijd tot en met het modem. Vaak wordt er nog service geleverd door een kabel te leggen naar een decoder, maar in feite is de eigenaar/huurder van het pand zelf verantwoordelijk voor het netwerk in de woning en de wijze waarop deze het wenst aan te sluiten. Het kan daarbij voorkomen dat extra kosten gemaakt moeten worden om het naar wens in te richten. Haalt niet weg dat het moet werken en dat informatie goed moet worden doorgegeven. Belangrijkste is om een en ander nu goed werkend te krijgen.

Wellicht kan webcare je helpen met een ander type modem, waarbij het wel mogelijk is qua gecombineerd signaal op alle poorten? Zeker gezien dit door de telefonische verkoper is aangegeven dat het mogelijk is. Daar zouden mogelijkheden voor komen of wellicht al zijn.

Een tussentijdse oplossing kan de TV Anywhere app zijn, waarmee je eventueel kan casten naar schermen, waardoor je toch TV kan kijken op meerdere schermen. Wellicht een optie?

Vanuit medeklanten kunnen we je op weg helpen, maar zijn we beperkt tot meedenken. Webcare kan meer en kan intern meer regelen. Zij lezen mee op dit klantforum en reageren normaliter binnen 24-48 uur. Nogmaals, het belangrijkst is eerst om de problemen op te lossen en daarna kan gekeken worden hoe te compenseren. Ik ben er, T-Mobile kennende, van overtuigd dat dit goed opgelost gaat worden.
@tmoesel Nee absoluteet vanwege een lager tarief want KPN kwam tijdens deze "14 dagen bedenktijd" met het zelfde aanbod..

En heb ook tegen KPN gezegd dat het mij niet om het maandbedrag gaat.

En ook al ben ik nu minder kwijt (5 euro) stap je niet over met het idee dat je daarna allemaal nog dingen moet kopen/aanpassen etc...

En op de zelfde comfort/level kom je niet als je met hamer/boor/freezen etc aan de slag moet om iets voor elkaar te kunnen krijgen wat je al had..

Zoals al gezegd als dit van tevoren was vermeld en de operator was op de hoogte geweest van hun product en/of als het op de website wordt vermeldt dan pas kan je een besluit nemen als consument om hiervoor te kiezen... niet als het achteraf in je maag wordt gedrukt.

Wettelijk valt dit ook onder Dwaling en vanuit dat punt ben ik nu ook bezig met T-mobile.. Krijg ik daar geen reactie op dan stap ik door naar Europese commissie consument behandeling van geschillen.
Met behulp van mijn Rechtsbijstand.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @mjphaan, ai ik kan mij voorstellen dat dit even een onaangename verrassing voor je was als je van te voren niet wist dat we de verbinding voor Internet en TV gescheiden hebben. Andersom vermoed ik dat mijn collega er niet bij stil heeft gestaan dat er één netwerkkabel door de muur gaat. Ik zou dat mijn collega's aangeboden hebben om de kosten voor een powerline adapter te vergoeden maar gezien de kast (klinkt als een mooi pronkstuk!) is dit in in dit geval inderdaad niet de beste optie. In plaats daarvan stel ik voor dat wij de kosten van de managed switch vergoeden die @DennisAmeling noemt totdat we Any Port Any Service (Internet en TV niet meer gescheiden) aan kunnen bieden. Ik verwacht dat dit laatste in ieder geval dit jaar gaat gebeuren, hopelijk rond of vlak na de zomer!

Reageer