Beantwoord

Op glasvezel zelf installeren mogelijk?

• 29 augustus 2018
  • 16 reacties
  • 2755 Bekeken

Dit is klant worden bij T-Mobile. Voordat je bestelling plaatst bel je want ik wil het thuispakket zelf aansluiten, immers ik er verstand van heb. De beste man (tevens opgenomen het gesprek) geeft aan dat ik het zelf mag aansluiten en dat de kosten vergoed worden. Ik dus de bestelling geplaatst. Krijg ik een sms en e-mail voor een monteur. Ik natuurlijk genegeerd, want de afspraak was dat het pakket gewoon een week voor de opleverdatum (31-08) geleverd werd en dat ik het zelf kon aansluiten.

Ik vertrouwde deze rotzooi bij T-Mobile al niet meer en heb gebeld. Wordt er dan gezegd dat er echt een monteur moet komen, anders krijg ik het pakket niet. Ook deze mevrouw uitgelegd wat de afspraak was en ze zou een ticket aanmaken voor BO of er toch eenmaal van deze standaard werkwijze afgeweken kan worden.

Ik hoor maar niks, dus vandaag zelf maar gebeld. Er was terugkoppeling. Er moest toch een monteursafspraak gemaakt worden.

Ik zeg doe maar, dan krijg ik het pakket en sluit ik het toch zelf aan als ik het heb. Krijg ik verdorie te horen dat pas de 10de september een afspraak gemaakt kan worden en dat dan het signaal pas geleverd wordt.

Aangezien alles is opgenomen wordt dit nog een hele zaak met T-Mobile en dit gaat ze ook nog geld kosten ook. En niet alleen de teruggave van de monteurskosten.

Wat een (Mod edit - Scheldwoord verwijderd) bij T-Mobile en de medewerkers hebben blijkbaar de opdracht om de toekomstige klant voor te liegen. Bah bah.

Beste (nog) niet klanten, zoek echt een andere provider, want met deze rotzooi wil je niet in zee. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;)

Ga ook onderzoeken of ik onder het contract uit kom, omdat deze aangegaan is onder valse voorwaarden!
icon

Beste antwoord door Sander 31 augustus 2018, 10:22

Beste Brian, beter contact per mail of telefonisch en zorgen dat ik zsm wordt aangesloten i.p.v. 10 september. Door valse voorwaarden is er vertraging ontstaan, maar daar ga ik niet voor op draaien. Er is dus werk aan de winkel, anders zeg ik de zooi bij jullie kosteloos op wegens valse voorwaarden waarmee het contract is ontstaan. En anders via gerechtelijke wegen als nodig is, want alles is netjes opgenomen van alle gesprekken en beloftes!

Hoi @DaveAshleyMax

Ik wil je ook graag welkom heten op onze Community. In eerste instantie is dit een klant-helpt-klant omgeving. In dit soort gevallen is het echter noodzakelijk dat T-Mobile zelf hier aanhaakt.

Voorop gesteld: de klant staat bij ons centraal. Juist bij de klantenservice. Wij zijn niet gebaat bij misvattingen, desinformatie en verkeerde verwachtingen. Ik leg dan ook graag hier uit hoe het zit en wat er is gebeurd.

Bij de aanvraag krijg je van ons een verwachte opleverdatum (we schrijven op 7 augustus: "doen wij er alles aan om te zorgen dat alles op de eerst mogelijke leverdatum (rond 31-08-2018) gereed is.") In diezelfde brief spreken we ook van een monteur en verwijzen we naar onze website waar staat: "Als je een T-Mobile Thuis abonnement met glasvezel hebt besteld, komt de monteur altijd langs om de installatie te doen." We doen er dus alles aan om deze informatie bij onze klanten te krijgen om uit te leggen wat ze kunnen verwachten bij de oplevering.

Ik zie dat onze klantenservice extra haar best heeft gedaan om toch de oplevering zonder monteur te kunnen voltooien. Dat is administratief geen optie gebleken, omdat het monteursbezoek verwoven is met de lijnactivatie. Dat verklaart ook waarom onze verwachting van 31 augustus niet gehaald is.

De activatie van de lijn is inmiddels gedaan en deze staat inmiddels vast. Toch denk ik dat we nog wel iets kunnen doen om de oplevering iets eerder te voltooien. De monteursafspraak is namelijk op 10 september, terwijl de lijn al eerder actief is. Als de agenda van onze monteurservice het toelaat, kun je mogelijk nog enkele dagen winst boeken! Je kunt hen bereiken op 088-2000151 om te vragen of de afspraak iets vervroegd kan worden. Of je sluit het zelf aan, zodat de monteur op de 10e het alleen nog maar hoeft te controleren! We willen graag dat onze monteur het installeert, maar we kunnen je niet tegenhouden! Je mag zeker op eigen risico het modem aansluiten. Let wel op: de glasvezel is uiterst kwetsbaar en schade loopt al snel in de papieren.Ook zijn je ogen erg kwetsbaar voor het felle licht, pas dus goed op!

Ik hoop dat de installatie soepel verloopt en je snel kunt genieten van ons internet. Voor vragen weet je mij te vinden!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi Dave, ik heb je toevallig vanmiddag antwoord gegeven via Facebook. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust! Het is wel handig om het bij één "kanaal" te houden, Facebook, de Community, of Twitter, welke je voorkeur heeft, dan houden we alles op één plek zodat we niet langs elkaar heen gaan praten! 😉
@DaveAshleyMax

Join the club.

Ik heb reeds een zaak aangespannen bij de geschillencommissie.
Maanden problemen en TMT wijst alleen maar naar mijn huisinstallatie en hebben ze nooit eens even een andere tv box gestuurd of voorgesteld toch een monteur te laten komen.
Wat denk je de brief van de geschillencommissie valt op de mat bij TMT en de mensen van TMT vallen over elkaar heen met dat problemen moeten worden opgelost.
In eens moet er een monteur komen bla bla bla...........
Ik heb alles geweigerd, niet na maanden wel in eens in actie willen komen, dan ben je bij mij drie treinen te laat.

Succes er mee, maar zou gewoon opzeggen, je heb toch nog niets afgenomen.
Hoe zit het met bedenktijd???
Willen ze niet meewerken dan gewoon ook naar de geschillencommissie stappen.
Beste Brian, beter contact per mail of telefonisch en zorgen dat ik zsm wordt aangesloten i.p.v. 10 september. Door valse voorwaarden is er vertraging ontstaan, maar daar ga ik niet voor op draaien. Er is dus werk aan de winkel, anders zeg ik de zooi bij jullie kosteloos op wegens valse voorwaarden waarmee het contract is ontstaan. En anders via gerechtelijke wegen als nodig is, want alles is netjes opgenomen van alle gesprekken en beloftes!
Reputatie 6
Badge +2
@DaveAshleyMax

Ten eerste welkom op het forum van klanten voor klanten van T-Mobile.

Als ik het goed begrijp is de hele basis van de discussie of je het zelf mag aansluiten of niet.
Ik heb ook alle kennis in huis om dit soort 'fluitje van een cent' werk te doen, maar ik heb gewoon de monteur zijn werk laten doen. Hierdoor kan ik ook aanspraak maken op hulp vanuit de T-Mobile organisatie als er naderhand problemen ontstaan.
Net zoiets als binnen de garantie periode, het toestel zelf openschroeven .. want ik kan ook wel een soldeerbout vasthouden ... doe jij ook niet!

Wat jij wilt is net zoiets als je auto naar de garage brengen als automonteur en zelf de 'handige jongen' gaat uithangen, maar dan start de auto niet meer en geeft de schuld aan de garage ... toch?

Nu is de oplevering vertraagd, maar ik zou eerst even uitzoeken of je nu zelf geen schuld hebt daaraan door je houding.

Begrijp zelf ook niet helemaal goed, waarom je zo vast wil houden aan het 'zelf doen' ... verwacht je dat een mede vakman (monteru) in jouw kunnen een prutser is? ... want dat zeg je eigenlijk onder de streep.
Reputatie 1
@DaveAshleyMax

Begrijp zelf ook niet helemaal goed, waarom je zo vast wil houden aan het 'zelf doen' ... verwacht je dat een mede vakman (monteru) in jouw kunnen een prutser is? ... want dat zeg je eigenlijk onder de streep.

Ik vind "prutser" niet de goede benaming ervoor, maar ik vind de monteurs van Guidion niet echt "netjes" werk leveren. Als je echt kennis van zaken hebt rondom glasvezel aansluitingen, dan weet je dat een FTU "afgedopt" kan zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Een quote uit okt-2016 die je had geplaatst op Tweakers die blijkbaar maar bij je blijft en jouw het zweet op je voorhoofd brengt bij de gedachte daaraan.
Heb hier ook monteurs gehad van hetzelfde bedrijf die wel degelijk wisten wat ze aan het doen waren.

Nadeel is dat als er iets fout gaat, het vooral snel aan de "Social media klok" gehangen is.
Maar als alles goed gaat hoor je niemand, dat is iets bewezen mens eigen.
Je kunt 10 dingen goed doen, maar die ene keer dat je niet je dag had en heel het netwerk in een bedrijf op z'n kant gaat ... dat moet je nu nog horen 😄
Maar bij het maken van geen fouten of vergissingen, is er ook nooit een leermoment ... hoort er gewoon bij zeker in de techniek.

Ikzelf was zeer tevreden over het geleverde werk, zeker wat het binnen ons complex doortrekken van de vezel zelf. Goed op de hoogte van de normale bouwwijze binnen gebouwen. Ook de afwerking erg kundig.

Tegenwoordig 750Mb en al bijna 2 jaar geen onderbrekingen gehad, buiten regulier onderhoud.
Betaal €38,- p/m wat volgens mij echt een koopje is en heb niet het gevoel dat ik dus op een netwerk zit van 'mindere kwaliteit'.

Maar goed, ik hoop dat je tot een oplossing kan komen die je tevreden kan stellen.
En heb een beetje vertrouwen in jouw collega's in jouw vakgebeid ... ze kunnen niet allemaal uitblinken in kunnen.
Reputatie 1
@Pieter_B waarom citeer je naar een topic op Tweakers wat niet relevant is voor dit forum?? Ik vind het eerlijk gezegd merkwaardig dat je andere fora af zit te struinen wat ik schrijf. En ja, ik blijf het melden inderdaad. Guidion wordt door nagenoeg bijna alle glasvezelproviders gebruikt (behalve KPN). Maar deze monteurs bedrijven (daar hoort Schuuring ook bij) zijn van het "snelle" werk omdat ze voor providers goedkoper zijn.

En wat bedoel je met "En heb een beetje vertrouwen in jouw collega's in jouw vakgebeid ... ze kunnen niet allemaal uitblinken in kunnen. "

Zit je nu ook te controleren wat voor werk ik doe? Riekt een beetje naar spionage. Ik weet dat T-Mobile ook meeleest op Tweakers maar jouw reactie slaat wel alles en gaat wat ver vind ik.
Reputatie 6
Badge +2
@Soundwork008

Dan kan ik je maar 1 tip geven, overstappen naar KPN .. en meer ga ik niet schrijven.

Nog een fijne avond toegewenst.
Reputatie 1
@Soundwork008

Dan kan ik je maar 1 tip geven, overstappen naar KPN .. en meer ga ik niet schrijven.

Nog een fijne avond toegewenst.

De manier waarop je op dit forum nu reageert is onwenselijk.
En graag binnen T-Mobile blijven, anders moet je op andere fora gaan posten.
Reputatie 7
Badge +6

Hoi @DaveAshleyMax

Ik wil je ook graag welkom heten op onze Community. In eerste instantie is dit een klant-helpt-klant omgeving. In dit soort gevallen is het echter noodzakelijk dat T-Mobile zelf hier aanhaakt.

Voorop gesteld: de klant staat bij ons centraal. Juist bij de klantenservice. Wij zijn niet gebaat bij misvattingen, desinformatie en verkeerde verwachtingen. Ik leg dan ook graag hier uit hoe het zit en wat er is gebeurd.

Bij de aanvraag krijg je van ons een verwachte opleverdatum (we schrijven op 7 augustus: "doen wij er alles aan om te zorgen dat alles op de eerst mogelijke leverdatum (rond 31-08-2018) gereed is.") In diezelfde brief spreken we ook van een monteur en verwijzen we naar onze website waar staat: "Als je een T-Mobile Thuis abonnement met glasvezel hebt besteld, komt de monteur altijd langs om de installatie te doen." We doen er dus alles aan om deze informatie bij onze klanten te krijgen om uit te leggen wat ze kunnen verwachten bij de oplevering.

Ik zie dat onze klantenservice extra haar best heeft gedaan om toch de oplevering zonder monteur te kunnen voltooien. Dat is administratief geen optie gebleken, omdat het monteursbezoek verwoven is met de lijnactivatie. Dat verklaart ook waarom onze verwachting van 31 augustus niet gehaald is.

De activatie van de lijn is inmiddels gedaan en deze staat inmiddels vast. Toch denk ik dat we nog wel iets kunnen doen om de oplevering iets eerder te voltooien. De monteursafspraak is namelijk op 10 september, terwijl de lijn al eerder actief is. Als de agenda van onze monteurservice het toelaat, kun je mogelijk nog enkele dagen winst boeken! Je kunt hen bereiken op 088-2000151 om te vragen of de afspraak iets vervroegd kan worden. Of je sluit het zelf aan, zodat de monteur op de 10e het alleen nog maar hoeft te controleren! We willen graag dat onze monteur het installeert, maar we kunnen je niet tegenhouden! Je mag zeker op eigen risico het modem aansluiten. Let wel op: de glasvezel is uiterst kwetsbaar en schade loopt al snel in de papieren.Ook zijn je ogen erg kwetsbaar voor het felle licht, pas dus goed op!

Ik hoop dat de installatie soepel verloopt en je snel kunt genieten van ons internet. Voor vragen weet je mij te vinden!
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Pieter_B en @Soundwork008

Super om te lezen dat jullie meedenken met bovenstaande klant. Deze Community is voornamelijk gebaseerd op klant-helpt-klant en dat willen we ook graag zo houden. Buiten onze huisregels, schrijven we elkaar dan ook niet voor wat we wel en niet mogen posten. Laten we elkaar vooral met respect behandelen, want ik ga er prat op dat we hier allemaal met goede intenties onze bijdrage leveren.

Je mag mij atijd benaderen om hierover te babbelen. Jullie weten mij te vinden!
Even reactie van mijn kant. De monteur is geweest en heeft het zelf al aangesloten. T-Mobile houdt wel zijn woord (volgens de laatste klantenservicemedewerkster) en hebben we een regeling getroffen over de kosten. Hopelijk voldoen ze er ook aan bij de volgende factuur, want de belofte was er, alleen die was er de eerste keer ook en niet nagekomen, maar verwacht nu weer betere service en dat deze belofte gewoon wordt nagekomen!
En voor @Pieter_B

Ik snap jouw reactie niet echt. Waar heb ik gesuggereerd dat de monteurs prutsers zijn? Houdt het bij mijn geschreven topic i.p.v. voor andere mensen te spreken. Of wil je gewoon lekker overal op reageren om hogere titels te behalen?
Reputatie 6
Badge +7
Hi DaveAshleyMax, goed om te horen dat het allemaal gelukt is! Ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken en ik kan je bevestigen dat we de activatiekosten gaan vergoeden en dit zie je terug op je factuur van oktober!

Of je sluit het zelf aan, zodat de monteur op de 10e het alleen nog maar hoeft te controleren! We willen graag dat onze monteur het installeert, maar we kunnen je niet tegenhouden! Je mag zeker op eigen risico het modem aansluiten. Let wel op: de glasvezel is uiterst kwetsbaar en schade loopt al snel in de papieren.Ook zijn je ogen erg kwetsbaar voor het felle licht, pas dus goed op!

Is dit een algemeen geldende regeling, dat zelf aansluiten van glasvezel toegestaan is?
Reputatie 7
Badge +10
@HeadsetRuler

Je moet een afspraak maken met de monteur. en deze moet de aansluiting opleveren.
Gaat het mis dan zijn de kosten ook voor je zelf, het herstellen van de aansluiting begint bij 300 euro en worden in rekening gebracht door reggefiber.

Het is dus NIET toegestaan het zelf te doen, maar T-Mobile kan je niet tegen houden (eventuele aansluit kosten worden altijd in rekening gebracht)

Reageer