[Opgelost] Problemen met vast Internet [27-01-2021]

• 27 januari 2021
  • 437 reacties
  • 110858 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • T-Mobile Moderator
  • 281 reacties

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met vast Internet op ons Glasvezelnetwerk . Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuus voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. 

[Update 14.30]

De problemen zijn verholpen! Voor een enkeling kan het zijn dat dit nog niet direct merkbaar is. Het advies is in dat geval om het modem (nogmaals) te resetten. Mocht het dan toch nog niet werken, stuur ons dan vooral een privébericht (Twitter Direct Message of privébericht Facebook mag ook) met daarin je adres, postcode en geboortedatum. Dan helpen we je verder!

[Update 12.00]

Voor het overgrote deel van onze klanten is het probleem opgelost. Een klein deel kan nog hinder ondervinden. Daarin adviseren we om het modem te resetten 

en DNS terug te zetten naar normaal indien je deze had gewijzigd. We horen graag of het daarmee ook voor jullie is opgelost. 

[Update 11.20] 

Onze telefonische klantenservice lijkt verminderd bereikbaar. Voor andere vragen kun je ook terecht op de community, of stuur ons een bericht via Twitter of Facebook (hyperlinks). We helpen je via deze kanalen graag! 

Wat betreft het probleem rondom vast internet: we hebben een nieuwe wijziging doorgevoerd, daarin zien we dat het aantal meldingen afneemt. Laat dus vooral weten of de wijziging ook voor jou heeft geholpen.

[Update 10:30]

In het proces van de oplossing hebben we een wijziging gedaan die niet het gewenste effect had. Deze is inmiddels teruggedraaid. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen.

[Update 9:58]

We zijn nog steeds hard aan het werk om het probleem te achterhalen en op te lossen. We zien berichten voorbijkomen dat het veranderen van het DNS mogelijk het probleem verhelpt. Dit hebben we doorgegeven en wordt onderzocht. 

Mogelijk ervaar je ook problemen rondom het bereiken van de telefonische klantenservice. Weet dat we jullie in dit topic up to date houden. Mocht je een andere vraag hebben dan kun je hierover ook terecht op onze Community.

437 reacties

Geen internet in Segbroek Den Haag

In Vught heb ik geen vast internet. Alles herstart. 

Tilburg 5045 geen internet; alles herstart, zowel bekabeld als wifi geen internet

Reputatie 1

Ah, kijk. Ik sta een uur in de wacht bij de klantenservice om dit te melden omdat er niks stond op de website over storingen. Dat is niet overdreven, ik sta inmiddels op 62 minuten. Jullie moeten of overspoeld worden met berichten, of er zit niemand om de berichten in ontvangst te nemen en de openingstijd van 7:00 op de website klopt niet.

Weer storingen, weer herstarten. Ik ben blij als mijn contract er op zit!

Reputatie 1

Geen internet zowel vast als wifi in eindhoven noord. Is erg lastig als je thuis moet werken!!!!

Tilburg 5045 geen internet

Momenteel maar net opgehangen na ruim uur ook aan de lijn te hangen, een tot een paar minuten geleden stond deze storing niet op de lijst. Ik krijg geen DNS naam en hoe zeer ik deze ook wijzig veranderd er niets. mee eerste zakelijke afspraken al gemist… bedankt T-Mobile!

Momenteel geen internet vanuit Rijen (5121)

In Den Haag ook geen internet. Alle lampjes op de modem staan wel op groen, zoals normaal.

Noordwijk (ZH) via glasvezel ook volledig offline.

Sinds een maand klant en wat een spijt heb ik van deze overstap. 

Dit is al de derde storing in die korte tijd, waar ik bij KPN in 3 jaar tijd nooit een storing heb gehad. Over 11 maanden weer terug naar KPN!

Tip: als TV het nog doet, herstart dan NIETS. TV werkte hier nl. nog wel, maar na het herstarten niet meer. 

Geen internet in Eindhoven 5658, alles restart en geen verbinding.

In Eindhoven zuid ook geen internet via glasvezel

Hier in Delft een haperende verbinding. Als de connectie met een server gelegd wordt, laadt het snel, maar de connectie wordt niet altijd gemaakt. Heel lastig thuiswerken… 

Alweer de 3e keer binnen een maand problemen met vast internet, heel vervelend dit! Bij mijn vorige provider had ik hooguit een keer per jaar een onverwachte storing die dan ook snel opgelost werd. Bij T-Mobile is het intussen toch bijna een gemiddelde van 1 keer per maand over het afgelopen jaar. En als er dan storing is wordt dan ook gewoon eerst gemeld dat je echt de enige bent die er last van heeft (zie bijvoorbeeld de twitter berichten van jullie webcareteam)… Uit mijn persoonlijke ervaring blijkt het altijd een algemene storing te zijn en nooit lokaal iets voor alleen mij. Erg teleurstellend dit!

In Bleiswijk werkt het internet ook niet.

Reputatie 1

Eindhoven (Meerhoven) geen internet! Alweer!

Reputatie 2

Ik had het probleem ook, maar de tmobile DNS server was het probleem. Ik heb dit op de modem vervangen door openDNS en het werkt weer.  Je kan het testen op een computer door WARP te installeren https://one.one.one.one/?_ga=2.128843276.1878406429.1611731922-1580314173.1611731922. (dat is een gratis VPN client van Cloudflare dat automatisch van de Cloudflare DNS server gebruik maakt).  Probeer anders gewoon eens 1.1.1.1 in de adres balk van je browser te typen.

Storing vast internet. Jullie geven (op jullie website en op Twitter) aan dat er geen storing is. Teleurstellend en frustrerend. 

Geen internet zowel vast als wifi in eindhoven noord. Is erg lastig als je thuis moet werken!!!!

Ik kom er ook achter dat Eindhoven Noord idd nog geen internet heeft.

2201 ook geen internet

Reputatie 1

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met vast Internet . Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuus voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. 

graag ontvangen wij dan met spoed een code om op de mobiele telefoon gratis internet te krijgen, zodat we een hotspot kunnen aanmaken. we zitten met drie kinderen met thuisonderwijs en twee volwassenen die moeten werken!

Ook hier geen internet en geen TV. Fijn in deze thuiswerk periode. Helpdesk altijd onbereikbaar en lang in de wacht. Nog steeds wegens Carona? Hebben jullie iedereen ontslagen daar? Waarom gebeurd dit gemiddeld twee keer per maand. Ik zou T-mobile home NIEMAND aanbevelen en waneer het contact afloopt ben ik direct weg! Klaar met deze club!

Eindhoven 5632 idem dito en van hetzelfde

In Vught heb ik geen vast internet. Alles herstart. 

Dito, ik leef mee met de mensen die kinderen thuis moeten onderwijzen. Heb nog de mazzel dat ik op een telefoon van de zaak door kan. Maar nu woningen steeds “Smarter” worden is een betrouwbare verbing wel zo prettig. Hier staan alle lampen aan en die gaan niet meer uit….

Reputatie 1

Geen internet in Nuenen.

Reageer