[OPGELOST] Problemen met vast internet T-Mobile Thuis 24-4-2020

  • 24 april 2020
  • 200 reacties
  • 19461 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 8995 reacties

Goedemorgen,

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met vast internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 12:50 uur]
De eerdere verbindingsproblemen van vanochtend zijn verholpen. Ben je toch nog niet online? Dan helpt een reset van de modem en eventueel de media converter via deze stappen. Wel online maar ervaar je nog problemen met je Wifi verbinding? Kijk dan hier. Helpt ook de modemreset niet? Laat het dan weten in dit topic, dan kijken we direct met je mee om de problemen te verhelpen!
 

[Update 9:31]
We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 
Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten


This topic has been closed for comments

200 reacties

Zo wordt thuis werken wel lastig...

Succes met het onderzoek en hopelijk hebben jullie het euvel snel te pakken!

Hoop dat het snel opgelost is, mijn dochter mist nu haar online lessen.

 

Moderator edit: Gebruikersnaam gewijzigd (geen persoonsgegevens in openbare topics plaatsen, thanks! 😉)

Reputatie 1

goedemorgen hier op postcode 1383 AL ook zeer traag internet. modem al meerdere malen opnieuw opgestart.

Utrecht ook zeer traag internet.  Ik geraak niet eens op VPN van de zaak dus thuiswerken wordt zo heel lastig.

Hier ook de storing. Ik moet nu dus gebruik maken van tethering om te kunnen thuis werken. Komt er een compensatie mbt de data die ik nu via de mobiele provider(ook t-mobile) verbruik?

Reputatie 1

Gezien de wat grotere (bekendere) websites wel voorzichtig enigszins werken, hoop ik niet dat T-Mobile weer aan het testen is met routeringen van Nederlands verkeer via DTAG, zoals een aantal maanden terug.
Na wat testen helaas geen resultaten die dit aan kunnen tonen, maar ik krijg er een naar gevoel bij. :/

Geen router van T-Mobile overigens, enkel Ubiquiti direct op glas. Exact dezelfde problemen. Traag ladende websites, overgrote deel is niet te benaderen. Opvallend hoge latency is wel waarneembaar via USG.

Jammer overigens dat ik via een andere nieuwsbron moest constateren dat er problemen zijn. Helaas geen bericht via Twitter/website van T-Mobile… communicatie richting klanten mag nog steeds een stuk beter worden, zeker na het hele DTAG-verhaal. Er zouden toch lessen getrokken moeten worden hiervan.

 

Voor nu maar door via hotspot.
 

Succes ermee!

Goedemorgen, postcode 3071 JC ook problemen. Zeer traag/geen internet, modem aantal keer opnieuw opgestart maar helaas geen verbetering.

5431GZ ook hier geen internet al enkele malen opnieuw opgestart

Hi, hier sinds 06:09 geen internet voor mocht het helpen

Het is niet alleen vast internet maar ook de WiFi lig er hier uit al van af 8 uur. Modem al van stroom gehad enzo maar doet niks.

Hier in Middelburg 4336 geen internet!! 

Er staat wel heel weinig informatie over de storing. Waar precies, wat wordt er aan gedaan.

We hebben het internet zeer hard nodig voor ons werk.

Reputatie 4

Ik hoop dat dit een normale storing is, en niet weer een experiment met het omzetten van de Routering naar DTAG wat in het verleden heeft plaatsgevonden. 

Hier in Nijmegen zijn de helft van de Sites niet te bereiken. 

Postcode 5552 AD ook storing op zowel wifi als kabel.

Geeft wel aan dat ik internet heb maar kan geen enkele site benaderen.

 

Modem 3 maal gereset, 5 devices getest allemaal zelfde issue.

 

Graag oplossen ivm thuiswerk anders kan ik 2 uur gaan rijden …..

 

Op 2614 ook geen internet. (Werkt hier weer)

Een aantal zijn er nu toch al heel veel 4450 klanten bij storings overzicht

Hier in Nieuwegein ook geen internet

Hier ook de storing. Ik moet nu dus gebruik maken van tethering om te kunnen thuis werken. Komt er een compensatie mbt de data die ik nu via de mobiele provider(ook t-mobile) verbruik?



compensatie? omdat ze er even uitliggen? je bent een particulier gebruiker dus je krijgt geen compensatie.

Goedemorgen, hier op postcode 7242DS is het echt slecht. sites laden niet, dan weer wel, dan weer niet. en het is random. t-mobile.nl werkte eerst ook niet, nu wel. Teams doet het zeker niet, Google laad wel, maar klikken op resultaten weer niet. 

Postcode 2382 GM ook geen internet. Hoop ook dat het snel wordt opgelost, nu thuis aan het werk met persoonlijke hotspot (niet via t-mobile). 

DNS aanpassen zoals vorige keer naar 8.8.8.8 werkt helaas niet.

Ik ben erg benieuwd naar de reden, onderhoud nieuwe routering.

ik kan nu niet thuiswerken en mijn 3 kinderen missen hun online lessen!

 

Werkt hier nu alweer 15 minuten - 2134 gebied - phew. Ik had wel DNS terug gezet van 8.8.8.8 naar t-mobile DNS.

Ook in Heerenveen, 8447BZ is er geen internet. 

Hij lijkt het weer te doen in Utrecht!

Tuurlijk, neem rustig de tijd... Storing duurt pas een uurtje of 3. Wij wachten wel... 

Lijkt nu ook weer te werken in Tilburg (5043GD)