[OPGELOST] Problemen met vast internet T-Mobile Thuis 24-4-2020

  • 24 april 2020
  • 200 reacties
  • 19283 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

200 reacties

moet ik elk half uur alles van het stroom afhalen om te kijken of het weer ZOU KUNNEN werken? Of gaat iemand mij een seintje geven? Ik merk dat ik mezelf erg irriteer aan het gebrek van informatie.

 

Wat is het probleem? Wanneer is er zicht op een oplossing? 

Hi @mwstorm @JerryCJK, ik heb jullie verbinding even op afstand bekeken en jullie lijken weer online te zien, klopt dat? 

Helaas wel heel onstabiel. Nog steeds niet echt in staat geweest om ergens online te komen.

Wat kan ik daar aan doen?

Hoi Brian, ik heb de stappen gedaan, maar helaas zonder succes. Het internet lampje op de modem is nog steeds uit.

Vaste telefoon heb ik al verschillende keren aan en uit gedaan. Het gaat om een vaste telefoon die ik van werk heb meegenomen, deze is via een netwerkkabel met het modem verbonden.

@Jordennl Jij lijkt één van de weinigen die inderdaad niet online komen, we zijn dit onderzoeken en werken aan een oplossing!

@serzel ik zie bij jou wel een verbinding met het netwerk maar nog geen internetverbinding. Zou je (nog) eens een reset van de modem en media converter uit willen voeren? Mocht het hierna nog niet werken laat het mij dan even weten, dan gaan we hier ook mee aan de slag.

Ik heb het ondertussen weer een reset gegeven, maar nog steeds geen succes :(

Reputatie 7
Badge +8

@Est87 Ik moet eerlijk bekennen dat ik het bij jou niet helemaal duidelijk krijg, er lijkt net weer een verbinding te zijn maar ik zie het ook nog wegvallen hier en daar, wordt aan gewerkt!
 

@Guido82 Zou jij het nog 1 keer willen proberen exact volgens deze stappen? Mocht het daarna niet werken laat het mij dan hier even weten dan gaan wij er mee aan de slag.
 

@AJF Het zou kunnen zijn dat je ook het basisstation van je telefoontoestel even moet resetten/opnieuw aan moet sluiten zodat hij weer opnieuw verbinding maakt.
 

@JZwart Nice! We komen er uiteindelijk wel. :nerd:

@JZwart Dat maakt het voro mij erg lastig om te ‘troubleshooten’, ik kan nu namelijk je verbinding niet uitlezen. De storing zelf lijkt zo goed als verholpen en we zien klanten weer online komen. Dit gaat vaak wel geleidelijk dus het kan soms even duren voordat je verbinding weer hersteld is. Mocht het echt niet werken is het dan mogelijk om het door ons geleverde modem weer aan te sluiten? Dan kijk ik graag met je mee!

Bij mij werkt het weer net en lijkt stabiel te blijven. Ik zit nog steeds achter mijn eigen modem/router. Ik was bezig met instellingen, maar ik denk dat de werking nu niet vanuit mij was.

op 3317HH Dordrecht wel internet nadat het er een uur uit heeft gelegen, maar vaste telefoon krijgt geen IP adres

 

Hier in Castricum, nu ook helemaal geen vast internet meer. Heb modem en mediaconverter al opnieuw opgestart.

Zo wordt thuis werken erg lastig...

@mwstorm Is het gelukt?

@gratefull_mom Jullie verbinding is al ruim een uur weer online, mocht de Wifi nog steeds niet stabiel zijn dan zou je kunnen proberen om even een kanaal vast te zetten. In ons Wifi topic vind je meer tips, excuses voor het ongemak!

Ik ga daar straks even naar kijken, moet nu eerst écht inloggen op Teams ivm afspraak voor mijn zoon.

Reputatie 7
Badge +8

@Pechvogel20 Ik zou bij wel een verbinding (al ongeveer een uur) maar er lijkt geen data door te komen. Ik heb jouw melding doorgezet naar onze technische dienst!

@Nadiem123 Jij zou sinds een minuut of 5 weer online moeten zijn. :slight_smile:

@David @Brian bij mij werkt het ook nog steeds niet

Reputatie 7
Badge +8

@Jordennl Jij lijkt één van de weinigen die inderdaad niet online komen, we zijn dit onderzoeken en werken aan een oplossing!

@serzel ik zie bij jou wel een verbinding met het netwerk maar nog geen internetverbinding. Zou je (nog) eens een reset van de modem en media converter uit willen voeren? Mocht het hierna nog niet werken laat het mij dan even weten, dan gaan we hier ook mee aan de slag.

Hi, 

Bij ons doet het internet het nog steeds niet. Modem al aan en uitgezet.

Het werkt nog niet, modem is de resets inmiddels ook al zat...

@David @Brian 
Mannen 3315mb dordrecht nog steeds geen internet. Komt er nog en oplossing?

 

 

@mwstorm Is het gelukt?

@gratefull_mom Jullie verbinding is al ruim een uur weer online, mocht de Wifi nog steeds niet stabiel zijn dan zou je kunnen proberen om even een kanaal vast te zetten. In ons Wifi topic vind je meer tips, excuses voor het ongemak!

Het duurde even, kanalen allebei aangezet, nu werkt het weer! Dankjewel voor de service!

@JZwart Dat maakt het voro mij erg lastig om te ‘troubleshooten’, ik kan nu namelijk je verbinding niet uitlezen. De storing zelf lijkt zo goed als verholpen en we zien klanten weer online komen. Dit gaat vaak wel geleidelijk dus het kan soms even duren voordat je verbinding weer hersteld is. Mocht het echt niet werken is het dan mogelijk om het door ons geleverde modem weer aan te sluiten? Dan kijk ik graag met je mee!
 

@DMiller Ik zie de bijlage niet maar je kan het screenshot ook in de tekst zelf plaatsen, dan zie ik hem als het goed is wel. Maar voor jou geldt eigenlijk ook hetzelfde als voor JZwart in dit geval. :slight_smile:
 

@Susann86 Ik zie bij jou weer een internetverbinding van ongeveer 30 minuten oud. Zou je de exacte stappen zoals hier beschreven eens willen proberen? Als het alleen om je Wifi gaat controleer dan of deze nog aan staat (het WLAN lampje moet dan branden op je modem). Zo niet zet deze dan aan en stel je Wifi verbinding eventueel opnieuw in.
 

@Jordennl Bij jou zie ik wel een connectie maar ik krijg geen verbinding met de modem zelf. Zou jij ook nog eens een reset willen proberen?

 

Helaas nog steeds niet, alles een complete reset gegeven ook. 

Reputatie 7
Badge +8

Top, dat is goed nieuws @DMiller

bekabeld rechtstreeks aan het modem met een 10Gb verbinding. Ik snap dat het wat minder kan zijn, maar 20 minuten geleden was mijn upload nog 800Mb/s en nu nog geen 3!

 

@Brian hij is inderdaad vanzelf weer teruggekomen. Alles lijkt te werken nu. Bedankt voor de hulp.

 

Reputatie 7
Badge +8

@Hans Komst Is dit bekabeld of via Wifi gemeten? We gaan altijd uit van de bekabelde snelheid. Het zou kunnen zijn dat je snelheid tijdelijk wat lager is nu iedereen weer online maar dit lost zich vanzelf op!

Reputatie 7
Badge +8

@mwstorm Is het gelukt?

@gratefull_mom Jullie verbinding is al ruim een uur weer online, mocht de Wifi nog steeds niet stabiel zijn dan zou je kunnen proberen om even een kanaal vast te zetten. In ons Wifi topic vind je meer tips, excuses voor het ongemak!

Het lijkt NOG slechter te zijn geworden. Als dat al kan. Nu is de upload ook bijna niks meer!!!

 (ps ik heb normaal 750Mb/s)

 

Reputatie 7
Badge +8

@Brian @David ik moet zeker het originele modem aansluiten om te bewijzen dat het nog niet werkt?

Of nog even afwachten maar we kunnen in dit soort situaties inderdaad geen support bieden op eigen apparatuur, niet omdat we niet willen maar simpelweg omdat het niet mogelijk is.