[OPGELOST] Problemen met vast internet T-Mobile Thuis 24-4-2020

  • 24 april 2020
  • 200 reacties
  • 19315 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9530 reacties

Goedemorgen,

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met vast internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 12:50 uur]
De eerdere verbindingsproblemen van vanochtend zijn verholpen. Ben je toch nog niet online? Dan helpt een reset van de modem en eventueel de media converter via deze stappen. Wel online maar ervaar je nog problemen met je Wifi verbinding? Kijk dan hier. Helpt ook de modemreset niet? Laat het dan weten in dit topic, dan kijken we direct met je mee om de problemen te verhelpen!
 

[Update 9:31]
We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 
Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten


This topic has been closed for comments

200 reacties

Na ongeveer drie uur storing en stilte vanuit T-mobile is het wellicht handig om wat informatie te delen. 

Wat was nu het probleem.

Waarom duurt het zo lang voor T mobile überhaupt onderkent dat er storing is.

Waarom T-mobile geen updates geeft. ook niet nu het weer lijkt te melden.

Met wat meer informatie vang je 80% van de irritatie bij de gebruiker af.

Reputatie 1

Regio achterhoek werkt internet weer!

Als mensen zeggen dat het weer werkt, hebben ze dan ook naar de snelheid gekeken? Bij mij werkt het ook, maar ipv 750Mb/s heb ik nu 4Mb/s. Niet voldoende om lekker te internetten of te gamen. Het vreemde is, dat de upload wel gewoon goed is (750Mb/s). Dat moet toch over dezelfde kabel zou je zeggen.. Iemand tips?

ik heb hier 300mb down en 890mb up op een 1gb verbinding. Ziet er nog steeds uit dat er routeringsproblemen zijn. Komt zo te zien langzaam weer verbetering in.

In De Meern werkt Wi-Fi weer

8243 Lelystad heeft weer verbinding

Reputatie 7
Badge +20

[Update 9:31] 

We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 

Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten.

2761HX ook storing, erg balen en heb het idee dat het de laatste tijd flink toeneemt! 

 

Ben toch aan het denken om dit contract te ontbinden. Snelheid is prima, maar het aantal storingen sinds ik ben overgestapt twee maanden geleden is eigenlijk belachelijk. Er zijn al meer storingen geweest in die 8 weken dan dat ik bij Telfort in 10 jaar heb gehad. Dit is het die paar euro besparen echt niet waard.

Ik zou toch maar even kijken naar storingen die Telfort laatst heeft gehad en hoelang het duurt deze meestal te verhelpen haha, daar heb je denk ik te weinig kennis van om een oordeel in te geven.

 

 

Reputatie 7
Badge +18

@BMillerW

Kan je de mediaconverter en/of modem eens Herstarten.

[Update 9:31] 

We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 

Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten.

Wat voor aanpassingen?

Helaas, precies gedaan wat je vroeg. Alles uit, compleet stroom er af. Maar geen verandering. Nog steeds dramatische download.

 

HELP!

Reputatie 1

[Update 9:31] 

We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 

Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten.

Kan er ook aangegeven worden “welke” aanpassingen er zijn gedaan? en wat de uitkomst is uit de “Route Cause Analysis”? tenminste ik neem aan dat deze plaatsvinden in een organisatie als T-Mobile!

Goedemorgen,

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met vast internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 9:31] 

We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 

Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten

Hier in Enschede werkt het nog steeds niet. Ik heb ook de modem herstart ook die van glasvezel, maar niets werkt nog, krijg ook geen lampje van internet te zien op de modem. 

Reputatie 1

Helaas, precies gedaan wat je vroeg. Alles uit, compleet stroom er af. Maar geen verandering. Nog steeds dramatische download.

 

HELP!

Hans, Hier hetzelfde probleem. ik heb 100mb down en up, maar haal down nog geen 10mb, up is 65. ook niet zo sterk. @David : Er moet meer aan de hand zijn dan nu de oplossing vermoed!

3315Mb Dordrecht nog steeds geen internet🙁

 

 

2911 als sinds 06.00 vanochtend geen Wi-Fi. Ook na meerdere keren resetten en herstarten niks. Online lesgeven is lastig zo.....

1054HV Amsterdam nog steeds geen internet

Ook e herstart uitgevoerd en nog (steeds) geen internet… (2761HX, Zevenhuizen)

Reputatie 4

Ik weet het af en toe niet bij T-Mobile, 
Wanneer er toch weer routering veranderingen worden doorgevoerd, (ik ga er vanuit dat dit het geval is, de symptomen lijken hier wel op) krijg ik toch weer een nare nasmaak in mijn mond. 

In het afgelopen najaar hebben jullie dit ook al geprobeerd door DTAG doorheen te drukken en dit zijn de mensen ook niet vergeten. Dus enige transparantie mag wel wat er nu is gebeurd. Hebben jullie een DTAG 2.0 poging gedaan en heeft deze niet uitgepakt zoals gehoopt? 

Ik vindt het toch beetje vreemd allemaal, bij andere ISPs zie je niet zo gauw routering issues dat voor hun klanten gelijk op grote schaal dit soort problemen veroorzaakt. 

@BMillerW

Kan je de mediaconverter en/of modem eens Herstarten.

gedaan en geen verschil nog

[Update 9:31] 

We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 

Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten

Helaas, postcode 3902RH nog steeds geen wifi

Het lijkt te werken, maar is erg flaky. Erg hoge ping naar google.nl (bijna 100ms) en packet loss.

# ping google.nl

Pinging google.nl [172.217.168.227] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=7ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=55ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=99ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=98ms TTL=56

Ping statistics for 172.217.168.227:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 99ms, Average = 64ms

# ping google.nl

Pinging google.nl [172.217.168.227] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=7ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=7ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=16ms TTL=56

Ping statistics for 172.217.168.227:
Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 16ms, Average = 10ms

Uiteraard getest via bekabeld gigabit netwerk direct op router.

[Update 9:31] 

We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 

Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten

Helaas, postcode 3902RH nog steeds geen wifi


router herstart; nog steeds geen internet (postcode 3067DA)

Reputatie 1

Het lijkt te werken, maar is erg flaky. Erg hoge ping naar google.nl (bijna 100ms) en packet loss.

 # ping google.nl

Pinging google.nl [172.217.168.227] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=7ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=55ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=99ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=98ms TTL=56

Ping statistics for 172.217.168.227:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 99ms, Average = 64ms

# ping google.nl

Pinging google.nl [172.217.168.227] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=7ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=7ms TTL=56
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=16ms TTL=56

Ping statistics for 172.217.168.227:
Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 16ms, Average = 10ms

Uiteraard getest via bekabeld gigabit netwerk direct op router.

Met een TRACERT (traceroute) bij mij thuis zie je eerst mn Wifi Router (10.0.0.1) dan de Vigor van T-Mobile, dan de Glasoperator.nl hub, maar dan…… Wat is de 10.10.10.253?!?!?

maakt niet uit welke trace ik doe, voordat ik t knetternet op ga zie ik 10.10.10.253! Daarna is alles langzamer zoals je ziet!

 

tracert -w 1000 start.highfive.com

Tracing route to start.highfive.com [3.225.182.233]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.1
^C
C:\Users\JeroenGroenouwe>tracert start.highfive.com

Tracing route to start.highfive.com [3.225.182.233]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.1
  2     2 ms     1 ms     1 ms  Vigor.router [192.168.1.1]
  3     7 ms     7 ms     7 ms  1-184-21-31.ftth.glasoperator.nl [31.21.184.1]
  4     7 ms     7 ms     6 ms  10.10.10.253
  5    18 ms     8 ms    27 ms  ae24-xcr1.amt.cw.net [195.89.97.129]
  6    89 ms    82 ms    82 ms  ae9-xcr1.amd.cw.net [195.2.2.194]
  7    83 ms    83 ms    85 ms  ae6-xcr1.slo.cw.net [195.2.24.65]
  8    82 ms    82 ms    82 ms  ae2-xcr1.nyh.cw.net [195.2.28.169]
  9    84 ms    83 ms    83 ms  ae13-xcr2.nyk.cw.net [195.2.25.69]
 10    84 ms   166 ms   141 ms  99.83.64.206
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @mwstorm @JerryCJK, ik heb jullie verbinding even op afstand bekeken en jullie lijken weer online te zien, klopt dat?