[OPGELOST] Problemen met vast internet T-Mobile Thuis 24-4-2020

• 24 april 2020
  • 200 reacties
  • 19371 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9439 reacties

Goedemorgen,

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met vast internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 12:50 uur]
De eerdere verbindingsproblemen van vanochtend zijn verholpen. Ben je toch nog niet online? Dan helpt een reset van de modem en eventueel de media converter via deze stappen. Wel online maar ervaar je nog problemen met je Wifi verbinding? Kijk dan hier. Helpt ook de modemreset niet? Laat het dan weten in dit topic, dan kijken we direct met je mee om de problemen te verhelpen!

[Update 9:31]
We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 
Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten

This topic has been closed for comments

200 reacties

hi @Brian

Niet helemaal. Alleen de digitale TV werkt.
Internet en VOIP liggen er nog er nog steeds uit
Gisteren is er al een monteur langs geweest. En die heeft dit doorgezet.
Ik hoopte dat door de wijzigingen van vanochtend mijn probleem ook zou zijn opgelost.
helaas..

Nog steeds geen internet 2911PA. Krijgen we ook nog een update @David ? 

10:30 het werkt weer. 

@David Nog steeds krijgt mijn router geen IP adres van DHCP.

Postcode 3059RS.

Reputatie 7
Badge +8

@JerryCJK Ah, dank voor de toelichting! In dat geval gaan we voor jou uiteraard apart nog aan de slag!

@LiliWeslati Ik zie dat jouw verbinding ongeveer een minuut of 5 geleden weer online is gekomen, na een reset van de modem en eventueel de media convertor (zwarte kastje) zou het weer moeten werken! Is dat inderdaad het geval?

Wij zijn weer online! hopelijk blijft dit voorlopig zo

Reputatie 7
Badge +8

@DMiller Zou je eens een reset van de modem en media convertor uit willen voeren volgens deze stappen? Ik hoor graag wat het resultaat is!

@Brian ik heb alles al een paar keer helemaal een reset gegeven. Wil best met de kabels spelen, maar in zie de interface up en het lijkt of vlan 300 niet lekker doorkomt of iets in die richting.

TV werkt prima trouwens.

8933ED, hier nog geen internet. Modem al herstart maar tevergeefs.

Reputatie 7
Badge +8

Goed om te horen @BMillerW!

@DMiller Hmm in jouw geval kreeg ik helemaal geen verbinding met de modem maar uit je bericht maak ik op dat je een eigen modem aangesloten hebt? In dat geval kan ik die inderdaad niet uitlezen. :sweat_smile:

@Brian klopt. Ik heb een eigen router. Heeft het altijd perfect gedaan zonder enige problemen. Na deze Grote landelijke storing krijgt hij dus geen IP adres meer op z’n VLAN300 interface.

Hij blijft proberen maar helaas werkt het niet. wat zou ik nog kunnen proberen?

Reputatie 7
Badge +8

@Mathyson Ik zie op dit moment een internetverbinding die zo'n 12 minuten online is. Werkt aan jouw kant ook alles weer? Mogelijk is nog even een reset van de modem en mediaconverter nodig.

Inderdaad, de verbinding werkt sinds een minuut of twee weer.

7511 bij mij werkt het helaas nog steeds niet..

Hier (4904ZN) werkt het internet ook nog steeds niet. De router heeft al een reboot gehad.

Reputatie 7
Badge +8

Top @Mathyson!

@Jordennl dank, we zijn jouw melding verder aan het onderzoeken.

@JZwart Ik krijg geen verbinding met jouw modem, gebruik jij toevallig ook een eigen modem? 

Bij mij werkt het ook nog niet. Restart al meerdere keren uitgevoerd

@JZwart Ik krijg geen verbinding met jouw modem, gebruik jij toevallig ook een eigen modem? 

Ja, klopt.

@Brian hopelijk kan je de bijlage zien.

de interface wacht dus op een IP adres, maar ik zie helemaal niks aan de T Mobile kant qua Mac adressen op vlan 300.

Werkt nog steeds niet 6662, modem ook al verschillende keren opnieuw opgestart

Top @Mathyson!

@Jordennl dank, we zijn jouw melding verder aan het onderzoeken.

Ik hoop dat jullie het nu wel snel kunnen oplossen, thuiswerken gaat niet echt super zo, ik ben ondertussen ook niet echt collegeaal meer naar mijn collega’s op deze manier

@Brian @David ik moet zeker het originele modem aansluiten om te bewijzen dat het nog niet werkt?

Hi @mwstorm @JerryCJK, ik heb jullie verbinding even op afstand bekeken en jullie lijken weer online te zien, klopt dat? 

Zover nog niets maar ik zal alles nog eens herstarten wie weet helpt het

Hier 8043 ook al hele ochtend problemen met de wifi. 

Steeds geen verbinding, waardoor we nu dus in verbinding staan met de telefoon van mijn man. 

Ook (na bericht dat ze het gevonden hebben) nog steeds hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +8

@JZwart Dat maakt het voro mij erg lastig om te ‘troubleshooten’, ik kan nu namelijk je verbinding niet uitlezen. De storing zelf lijkt zo goed als verholpen en we zien klanten weer online komen. Dit gaat vaak wel geleidelijk dus het kan soms even duren voordat je verbinding weer hersteld is. Mocht het echt niet werken is het dan mogelijk om het door ons geleverde modem weer aan te sluiten? Dan kijk ik graag met je mee!

@DMiller Ik zie de bijlage niet maar je kan het screenshot ook in de tekst zelf plaatsen, dan zie ik hem als het goed is wel. Maar voor jou geldt eigenlijk ook hetzelfde als voor JZwart in dit geval. :slight_smile:

@Susann86 Ik zie bij jou weer een internetverbinding van ongeveer 30 minuten oud. Zou je de exacte stappen zoals hier beschreven eens willen proberen? Als het alleen om je Wifi gaat controleer dan of deze nog aan staat (het WLAN lampje moet dan branden op je modem). Zo niet zet deze dan aan en stel je Wifi verbinding eventueel opnieuw in.

@Jordennl Bij jou zie ik wel een connectie maar ik krijg geen verbinding met de modem zelf. Zou jij ook nog eens een reset willen proberen?