[OPGELOST] Problemen met vast internet T-Mobile Thuis 24-4-2020

• 24 april 2020
  • 200 reacties
  • 19308 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9500 reacties

Goedemorgen,

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met vast internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 12:50 uur]
De eerdere verbindingsproblemen van vanochtend zijn verholpen. Ben je toch nog niet online? Dan helpt een reset van de modem en eventueel de media converter via deze stappen. Wel online maar ervaar je nog problemen met je Wifi verbinding? Kijk dan hier. Helpt ook de modemreset niet? Laat het dan weten in dit topic, dan kijken we direct met je mee om de problemen te verhelpen!

[Update 9:31]
We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 
Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten

This topic has been closed for comments

200 reacties

Hi Brian,

ik kan nog steeds geen verbinding maken met het netwerk :(

@JZwart Dat maakt het voro mij erg lastig om te ‘troubleshooten’, ik kan nu namelijk je verbinding niet uitlezen. De storing zelf lijkt zo goed als verholpen en we zien klanten weer online komen. Dit gaat vaak wel geleidelijk dus het kan soms even duren voordat je verbinding weer hersteld is. Mocht het echt niet werken is het dan mogelijk om het door ons geleverde modem weer aan te sluiten? Dan kijk ik graag met je mee!

@DMiller Ik zie de bijlage niet maar je kan het screenshot ook in de tekst zelf plaatsen, dan zie ik hem als het goed is wel. Maar voor jou geldt eigenlijk ook hetzelfde als voor JZwart in dit geval. :slight_smile:

@Susann86 Ik zie bij jou weer een internetverbinding van ongeveer 30 minuten oud. Zou je de exacte stappen zoals hier beschreven eens willen proberen? Als het alleen om je Wifi gaat controleer dan of deze nog aan staat (het WLAN lampje moet dan branden op je modem). Zo niet zet deze dan aan en stel je Wifi verbinding eventueel opnieuw in.

@Jordennl Bij jou zie ik wel een connectie maar ik krijg geen verbinding met de modem zelf. Zou jij ook nog eens een reset willen proberen?

Werkt nog steeds niet, hij vind de hele WiFi verbinding ook niet meer...

Reputatie 7
Badge +8

@Guido82 Ik heb jouw melding ook doorgezet naar onze technische dienst en we gaan er mee aan de slag.

@mwstorm @Hans Komst We zien nog steeds klanten online komen, de storing zelf is verholpen maar nog niet alles is stabiel, onze technische dienst is hier nog mee bezig. @Hans ik snap de wens om duidelijkheid maar we kunnen van te voren eigenlijk nooit zeggen wanneer het opgelost is, dit hangt van te veel factoren af. Weet wel dat het op dit soort momenten echt alle hens aan dek is voor ons en dat iedereen op 110% draait om er voor te zorgen dat al onze klanten zo snel mogelijk weer online zijn. Er volgt zo nog een update in dit topic. Bedankt voor je begrip!

Is er al enig zicht wanneer dit opgelost gaat worden? Heb al een paar keer alle genoemde stappen gedaan maar lampje op modem blijft rood. Zit al de hele ochtend zonder internet.

Zo lang het lampje bij FO op de media converter (grijze kastje) uit blijft, hoef je het modem ook niet opnieuw op te starten. 

Bij mij is het FO lampje nog steeds  uit...😞

Overigens vreemd dat de storing niet eens op de T-Mobile Thuis website te vinden is!

Reputatie 7
Badge +8

@Nadiem123 @Susann86 De verbinding lijkt inderdaad nog niet stabiel, wordt aan gewerkt!

Goedemorgen,

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met vast internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 9:31] 

We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 

Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten

Al meerdere malen heropgestart nog steeds geen internet regio Altena al vanaf vannacht niet. Waardeloos. Geen tv , geen radio.   

@Guido82 Ik heb jouw melding ook doorgezet naar onze technische dienst en we gaan er mee aan de slag.

@mwstorm @Hans Komst We zien nog steeds klanten online komen, de storing zelf is verholpen maar nog niet alles is stabiel, onze technische dienst is hier nog mee bezig. @Hans ik snap de wens om duidelijkheid maar we kunnen van te voren eigenlijk nooit zeggen wanneer het opgelost is, dit hangt van te veel factoren af. Weet wel dat het op dit soort momenten echt alle hens aan dek is voor ons en dat iedereen op 110% draait om er voor te zorgen dat al onze klanten zo snel mogelijk weer online zijn. Er volgt zo nog een update in dit topic. Bedankt voor je begrip!

Okay, dankjewel voor de uitleg! We wachten het af! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Vankastjenaardemuur, de deurstopper hier, zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik meteen met je mee! 

FYI de latency problemen zijn bij mij nu ook opgelost:

$ ping google.nl

Pinging google.nl [172.217.168.227] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=7ms TTL=56

Hi @Vankastjenaardemuur, de deurstopper hier, zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik meteen met je mee! 

Done

WiFi doet het weer goed bij mij, alleen de vaste telefoon krijgt geen IP adres door. Wat kunnen we hier aan doen?

@Brian ik heb net weer een reset gegeven maar het lampje blijft rood

I am having issues with certain apps working on my iPhone & iPad, if I turn off the wifi all the apps work, could this be related to this issue?

Al meer bekend ? Begint nu wel erg lang te duren...

Reputatie 7
Badge +8

@Vankastjenaardemuur Dank voor de gegevens. Ik heb je verbinding bekeken en sinds het begin van de storing vanochtend zie ik inderdaad helemaal niets meer. Misschien een voor de hand liggende vraag maar staat de modem nog wel aan? Welke lampjes zie je op dit moment branden?

@AJF Onder het klantnummer ingevuld bij jouw profiel kom ik helemaal geen Vast Bellen pakket tegen, kan dat kloppen? Als je gebruik maakt van een externe dienst voor Vaste Telefonie dan zou je het beste bij hen kunnen informeren hoe deze weer werkend te krijgen, ik kan hier geen ondersteuning in bieden. Mocht het gaan om een ander klantnummer stuur mij dan even een privébericht met het volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik met je mee.

@Est87 Op het moment zie ik inderdaad geen verbinding meer, ik het het doorgezet naar onze technische dienst.

@jonny002 Is this related to the back-up function perhaps? We are aware of this issue with our Zyxel modem and are investigating it. It’s unrelated to this morning’s outage :wink:

@Pechvogel20 Ik zou bij wel een verbinding (al ongeveer een uur) maar er lijkt geen data door te komen. Ik heb jouw melding doorgezet naar onze technische dienst!

@Nadiem123 Jij zou sinds een minuut of 5 weer online moeten zijn. :slight_smile:

Al nieuws wanneer ik online kan? Hoewel in de tuin zitten ipv werken geen straf is hoor :-)

@Vankastjenaardemuur Dank voor de gegevens. Ik heb je verbinding bekeken en sinds het begin van de storing vanochtend zie ik inderdaad helemaal niets meer. Misschien een voor de hand liggende vraag maar staat de modem nog wel aan? Welke lampjes zie je op dit moment branden?

@AJF Onder het klantnummer ingevuld bij jouw profiel kom ik helemaal geen Vast Bellen pakket tegen, kan dat kloppen? Als je gebruik maakt van een externe dienst voor Vaste Telefonie dan zou je het beste bij hen kunnen informeren hoe deze weer werkend te krijgen, ik kan hier geen ondersteuning in bieden. Mocht het gaan om een ander klantnummer stuur mij dan even een privébericht met het volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik met je mee.

@Est87 Op het moment zie ik inderdaad geen verbinding meer, ik het het doorgezet naar onze technische dienst.

@jonny002 Is this related to the back-up function perhaps? We are aware of this issue with our Zyxel modem and are investigating it. It’s unrelated to this morning’s outage :wink:

Dat lampje van Internet is uit .

Wifi knippert

@Nadiem123 @Susann86 De verbinding lijkt inderdaad nog niet stabiel, wordt aan gewerkt!

Hi Brian, zijn er al enige vooruitzichten? 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Pechvogel20, het is inderdaad heerlijk buiten, heb even lekker stoom afgeblazen in de lunch. :slight_smile: 

@ all Ik ben bang dat ik op dit moment geen specifiek tijdbestek heb. Ik begreep van mijn collega's dat we op dit moment nog bezig zijn met een onderzoek op een deel van het netwerk die we ook delen met een andere provider. Zodra ik meer weet deel ik dat uiteraard hier. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, tussentijdse update: we zijn in contact met onze netwerkpartners om ook de laatste spreekwoordelijke kink uit de kabel te halen en we hebben de gevallen die jullie gemeld hebben doorgezet voor onderzoek.

Hi all, tussentijdse update: we zijn in contact met onze netwerkpartners om ook de laatste spreekwoordelijke kink uit de kabel te halen en we hebben de gevallen die jullie gemeld hebben doorgezet voor onderzoek.

Dankjewel Brian 

@Brian , ik heb de stappen gedaan, maar helaas zonder succes. Het internet lampje op de modem is Rood.

Roosendaal, zijn er nog problemen? Ik heb nog steeds geen internet verbinding. Ik heb een veel betere router achter mijn Huawei router van jullie, maar deze krijgt nog steeds geen signaal. Huawei al meerdere keren gereset. Lampjes branden groen, internet lampje knippert af en toe groen. Wifi is uit vanwege mijn eigen router. 

Ik ben nu meer dan een WERKDAG aan het wachten tot ik weer internet heb. Ik baal er echt enorm van, dat ik de hele dag al hoor dat het opgelost zou zijn, maar dat hoe vaak ik het modem ook reset, ik nog steeds bagger download heb.

:confounded: