[OPGELOST] Problemen met vast internet T-Mobile Thuis 24-4-2020

• 24 april 2020
  • 200 reacties
  • 19690 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9375 reacties

Goedemorgen,

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met vast internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 12:50 uur]
De eerdere verbindingsproblemen van vanochtend zijn verholpen. Ben je toch nog niet online? Dan helpt een reset van de modem en eventueel de media converter via deze stappen. Wel online maar ervaar je nog problemen met je Wifi verbinding? Kijk dan hier. Helpt ook de modemreset niet? Laat het dan weten in dit topic, dan kijken we direct met je mee om de problemen te verhelpen!

[Update 9:31]
We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 
Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten

This topic has been closed for comments

200 reacties

Hoi David,

waarom wordt er op de t-mobille site niets gemeld? Er zijn al sinds 23-04-2020 meldingen van storing en toch niets op de site vermeld😡.

Ik vind het een slechte zaak. Het is mijn abonnement geld niet waard.

Zo wordt thuis werken wel lastig...

Reputatie 1

Ben toch aan het denken om dit contract te ontbinden. Snelheid is prima, maar het aantal storingen sinds ik ben overgestapt twee maanden geleden is eigenlijk belachelijk. Er zijn al meer storingen geweest in die 8 weken dan dat ik bij Telfort in 10 jaar heb gehad. Dit is het die paar euro besparen echt niet waard.

Hoop dat het snel opgelost is, mijn dochter mist nu haar online lessen.

Moderator edit: Gebruikersnaam gewijzigd (geen persoonsgegevens in openbare topics plaatsen, thanks! 😉)

Reputatie 1

Gezien de wat grotere (bekendere) websites wel voorzichtig enigszins werken, hoop ik niet dat T-Mobile weer aan het testen is met routeringen van Nederlands verkeer via DTAG, zoals een aantal maanden terug.
Na wat testen helaas geen resultaten die dit aan kunnen tonen, maar ik krijg er een naar gevoel bij. :/

Geen router van T-Mobile overigens, enkel Ubiquiti direct op glas. Exact dezelfde problemen. Traag ladende websites, overgrote deel is niet te benaderen. Opvallend hoge latency is wel waarneembaar via USG.

Jammer overigens dat ik via een andere nieuwsbron moest constateren dat er problemen zijn. Helaas geen bericht via Twitter/website van T-Mobile… communicatie richting klanten mag nog steeds een stuk beter worden, zeker na het hele DTAG-verhaal. Er zouden toch lessen getrokken moeten worden hiervan.

Voor nu maar door via hotspot.

Succes ermee!

Tuurlijk, neem rustig de tijd... Storing duurt pas een uurtje of 3. Wij wachten wel... 

Reputatie 2

Hilversum werkt ook weer. Maar man, man, man……………………….  T-Mobile geef toch eens openheid van zaken wat er allemaal aan de hand is de laatste tijd.

Jullie schieten je hopeloos in de eigen voet. 

We hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd en zien dat een groot deel van de klanten die problemen hadden weer online zijn. Als je nog problemen ervaart start dan even jouw modem opnieuw op. 

Mocht het dan nog niet werken, laat het dan even in dit topic weten.

Wat voor aanpassingen?

Het is nog EXACT hetzelfde als vanmorgen vroeg. En nu gaan we het weekend in met ellende? Ik vind het echt te gek voor woorden, dat er voor de rest geen reactie volgt.

:mask:

@David @Brian bij mij doet ie het weer.

Na harde reset nog niks.

Maar nu een uur later eindelijk weer internet

Succes met het onderzoek en hopelijk hebben jullie het euvel snel te pakken!

Hier ook de storing. Ik moet nu dus gebruik maken van tethering om te kunnen thuis werken. Komt er een compensatie mbt de data die ik nu via de mobiele provider(ook t-mobile) verbruik?

Reputatie 7
Badge +6

@ all, de onderbreking zou na een reset bij iedereen verholpen moeten zijn na een reset. Hoe dat gaat, lees je hier: reset modem en media converter. Helpt ook de modemreset niet? Laat het dan weten in dit topic, dan kijken we direct met je mee om de problemen te verhelpen!

@Jordennl: ik begrijp dat je nog niet online bent. Ik help je graag verder. Ik heb jouw situatie direct aangemeld bij onze technische dienst. In de tussentijd, wil ik je nog iets vragen. Kun je de media converter aanpassen? Kun je de switches (schuifjes aan de voorkant) aanpassen naar 1 en 6 of juist naar 3 en 4? En daarna even, samen met het modem, kort van de stroom halen terwijl de internetkabel los zit? Na aansluiten van de internetkabel werkt alles hopelijk weer goed. Laat je weten wat hier uitkomt? Laat je ook weten welke lampjes er branden op de media converter en modem?

@deanbox: ik zie dat er ook bij jou inmiddels een opdracht voro onze technische dienst is. Weet dat we dit zo snel mogelijk willen oplossen. We gaan aan de slag! 

@Tekes: ik zie dat er bij jou voor gekozen is om een monteur in te plannen. Ik zie dat dit ook al gelukt is. Laat je weten wat hier uitkomt? PS. Kun je, net als bij mijn vraag aan Jordennl, ook de media converter switches aanpassen en opnieuw opstarten? Wellicht dat dit al direct een oplossing is! 

@Oceans1908: als ik nu het modem uitlees, dan zie ik dat alles verbonden en stabiel is. Kun je aangeven wat de huidige situatie is? Kun je eventueel nog het modem kort van de stroom halen en zelfstandig (internetkabels los) op laten starten? Eventueel met een fabrieksreset: Uitleg fabrieksreset. Houd je ons op de hoogte?

2024 - Haarlem ook geen internet. 

Gaat goed laatste tijd met de storingen T-Mobile, 

Reputatie 7
Badge +20

Reputatie 1

Kan er ook aangegeven worden “welke” aanpassingen er zijn gedaan? en wat de uitkomst is uit de “Route Cause Analysis”? tenminste ik neem aan dat deze plaatsvinden in een organisatie als T-Mobile!

Reputatie 4

Ik weet het af en toe niet bij T-Mobile, 
Wanneer er toch weer routering veranderingen worden doorgevoerd, (ik ga er vanuit dat dit het geval is, de symptomen lijken hier wel op) krijg ik toch weer een nare nasmaak in mijn mond. 

In het afgelopen najaar hebben jullie dit ook al geprobeerd door DTAG doorheen te drukken en dit zijn de mensen ook niet vergeten. Dus enige transparantie mag wel wat er nu is gebeurd. Hebben jullie een DTAG 2.0 poging gedaan en heeft deze niet uitgepakt zoals gehoopt? 

Ik vindt het toch beetje vreemd allemaal, bij andere ISPs zie je niet zo gauw routering issues dat voor hun klanten gelijk op grote schaal dit soort problemen veroorzaakt. 

Inderdaad, de verbinding werkt sinds een minuut of twee weer.

@Brian hij is inderdaad vanzelf weer teruggekomen. Alles lijkt te werken nu. Bedankt voor de hulp.

@mwstorm Is het gelukt?

@gratefull_mom Jullie verbinding is al ruim een uur weer online, mocht de Wifi nog steeds niet stabiel zijn dan zou je kunnen proberen om even een kanaal vast te zetten. In ons Wifi topic vind je meer tips, excuses voor het ongemak!

Het duurde even, kanalen allebei aangezet, nu werkt het weer! Dankjewel voor de service!

FYI de latency problemen zijn bij mij nu ook opgelost:

$ ping google.nl

Pinging google.nl [172.217.168.227] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=7ms TTL=56

Al meer bekend ? Begint nu wel erg lang te duren...

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, tussentijdse update: we zijn in contact met onze netwerkpartners om ook de laatste spreekwoordelijke kink uit de kabel te halen en we hebben de gevallen die jullie gemeld hebben doorgezet voor onderzoek.

Hi all, tussentijdse update: we zijn in contact met onze netwerkpartners om ook de laatste spreekwoordelijke kink uit de kabel te halen en we hebben de gevallen die jullie gemeld hebben doorgezet voor onderzoek.

Dankjewel Brian