Beantwoord

Opzeggen na slechte klantenservice

• 13 november 2018
  • 12 reacties
  • 517 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Op 10 nov 2018 omstreeks 11:47u contact gehad via de chat met ‘Deborah’. Niet naar tevredenheid geholpen. We hebben, sinds het begin van ons T-Mobile Thuis compleet contract, problemen met de WiFi snelheid, die bij ons erg laag is. Zodra het hele gezin incl. de 2 pubers met de apparaten op de WiFi zitten dan blijft nog maar weinig over van onze beperkte snelheid. We hebben wel het 750Mb glasvezelpakket. Helaas heeft ons modem de DreyTek Vigor2132FVn alleen een 2,4Ghz mogelijk maar er ontbreekt een 5Ghz mogelijkheid op dit modem. Hierdoor blijven de WiFi snelheden erg beperkt. We hebben 2 keer een monteur over de vloer gehad en deze heeft alles uitgemeten en verschillende kanalen uitgeprobeerd. Helaas mocht dit niet baten. Ook de monteur vond het een beperking dat het modem alleen een 2,4Ghz optie heeft en kon ons verder niet helpen de snelheid te verhogen. Beneden is waar de meeste apparaten zijn en dus ook de grootste behoefte. Er waren destijds wel al berichten dat er een nieuw modem in aantocht was. Nu heb ik vernomen dat er sinds kort inderdaad een nieuw Huawei modem beschikbaar is bij T-Mobile en om die reden heb ik dan ook gelijk contact opgenomen met de klantenservice. Ik kreeg te horen dat ik pech heb omdat mijn huidige modem het gewoon doet. Ik heb het verhaal/probleem nogmaals uitgelegd en aangegeven dat het nieuwe modem ons eindelijk wat meer tegemoet zou komen in het verhogen van de WiFi snelheden bij ons thuis. Ik moest aan het einde van mijn contract nog maar eens aangeven of vragen maar voor nu konden ze mij niet aan het nieuwe modem helpen. Ik was werkelijk verbaasd over deze reactie en dat terwijl ik aantoonbaar vanaf het begin af aan al geklaagd heb over de lage WiFi snelheid. Bestaande klanten hebben dus blijkbaar pech en worden met hun probleem niet verder geholpen, pas aan het einde van het contract staat T-Mobile weer open voor de klacht van een bestaande klant. Ik heb aangegeven dat ik met deze wetenschap mijn contract niet zal verlengen en mijn complete pakket ergens anders zal gaan afnemen. Ik ben teleurgesteld. Ik wil nu opzeggen per einddatum maar kan nergens een contactformulier vinden die ik hiervoor kan gebruiken. Wellicht geeft dit forum mij meer informatie.
icon

Beste antwoord door Folkert 19 november 2018, 10:50

Beste Lemonkid,

We proberen met zijn allen op dit forum andere klanten te helpen. De beste methode is nog steeds om maar 1 router in je lokale netwerk te hebben eventueel aangevuld met 1 of meer accesspoints.
Dat voorkomt conflicten met lokale IP adressen door lokale DHCP servers die in dezelfde range IP adressen uitdelen en ook 2x NAT wat alleen maar vertraging oplevert. Ook port forwarding wordt nodeloos ingewikkeld.

Bedenk dat we met zijn allen oplossingen willen aanbieden met de grootste kans op succes.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +2
De modem/routers welke door de providers worden verstrekt zijn over het algemeen niet van een geweldige kwaliteit zeker v.w.b. de WiFi kwalitatief gezien zullen ze best goed zijn.

Daarbij komt nog dat in bijna 100% van de gevallen het modem op de slechts denkbare plaats wordt neer gehangen (de meterkast) met al zijn storing gevende apparatuur.

Zelf heb ik bij bij mijn elektronica winkel een Sitecom router gehaald met 5Ghz in uw geval zou ik kiezen voor een Asus, gezien de vele apparaten welke gelijk actief zijn op WIFI, de simpelste wijze van aansluiten is de nieuwe router met een utp kabel aansluiten op poort 1 of 2 van de Draytek en dan in de blauwe (WAN) van de nieuwe router.

wellicht zijn er nog andere mogelijkheden, maar zo heb ik het gedaan
Beste BeMu, superbedankt voor je tip en het meedenken! Ben gewoon teleurgesteld als klant bij T-Mobile. Er is waarschijnlijk nu een oplossing voor ons probleem met het nieuwe modem maar T-Mobile wil mij pas verder helpen als mijn contract is afgelopen. Jammer maar dat kost ze wel een verlenging.
Reputatie 7
Badge +18
Als aanvulling op de tip van @BeMu : Als je router in de meterkast zit wordt je 5 GHz signaal daar ook niet beter van, bij welke provider je ook zit.

De router die je er eventueel achter zet dien je als accesspoint in te stellen. Ook ik zou kiezen voor Asus, ik heb zelf een RT-AC68U en dat is een fijn, snel en stabiel apparaat met een behoorlijk bereik. Wel vrij opstellen. Je kunt 'm ook heel simpel in zijn setup als accesspoint instellen.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb de Sitecom inderdaad zoals @Folkert ook al aangeeft buiten de meterkast opgehangen, en het resultaat is dat ik overal in huis goede wifi heb, zelfs zo goed dat als ik de auto voor het huis langs de straat parkeer de telefoon al overgaat op wifi, mobiele data heb ik uitgeschakeld, te duur😀
@BeMu @Folkert Zelfs binnen een straal van 1 meter van het modem vandaan leverde dit geen beter resultaat op dan op een afstand van 5 meter van het modem vandaan in de woonkamer. Beide metingen gaven hetzelfde resultaat. De monteur heeft al het mogelijke gedaan om te kijken waar verbetering te halen viel. Conclusie, de beperking blijft zitten in de DrayTek. Dan zou ik inderdaad zelf een router moeten aanschaffen om de snelheid van T-Mobile op te krikken. Dit terwijl ze nu zelf een beter en nieuw modem beschikbaar hebben voor nieuwe klanten. Bestaande klanten vallen buiten de boot. Als ik nou nooit geklaagd had dan zou ik zeggen oké, maar ik heb al twee keer een monteur gehad. Dan zou een omruilactie van T-Mobile in mijn situatie toch gepast zijn?! Dan zeg je niet dat ik eerst maar moet wachten totdat mijn contract afgelopen is.
Reputatie 3
Ik vind dat je gelijk hebt en dat de klantenservice een muffe geur verspreidt met dit soort van afpoeier-beleid. Maar.....

Denk eens na wat voor geweldige mogelijkheden je hebt als je zelf een router koopt, bijvoorbeeld een mesh router waar de kindertjes echt blij van worden. Denk je eens in dat je zo'n mooie koopt waar je zelf ook een VPN-client op kunt instellen...

Denk je eens in dat je een erg veilige koopt met WPA-3.......

Zou je dan helemaal ooit nog aan die vervelende klantenservice denken? Of zou je niet eens meer weten dat ze nog bestaan?

En.... je kunt allerlei zaken die op een thuisnetwerk wel echt handig zijn gebruiken. Bijvoorbeeld UPnP iets dat ik nooit zou inschakelen op een modem/router dat met het openbare netwerk is verbonden. Maar als je het op een router ACHTER je modem inschakelt, kan het aanzienlijk minder kwaad. (Op je modem laat je het dan uit natuurlijk!)

Ga er maar eens over dromen...
Reputatie 7
Badge +18
@lemonkid Houd er wel rekening mee dat de Draytek niet in bridge mode gezet kan worden en dat je dus een accesspoint achter de router moet hangen i.p.v. een router.

Diverse typen routers kun je ook als accesspoint instellen maar daar moet je wel van te voren op letten.(Theoretisch kun je elke router als accesspoint instellen maar bij sommige typen gaat dat gebruikersvriendelijker vanuit de standaard firmware).

Ik weet niet of WPA3 al uitgerold wordt maar veiliger is dat zeker, al is WPA2 kraken ook nog een hele toer.

uPnP, WPS altijd uitschakelen, helemaal mee eens.
Reputatie 3
@Folkert hou er wel rekening mee dat de Draytek niet in bridge mode gezet kan worden en dat je dus een accesspoint achter de router moet hangen i.p.v. een router.

Nee daar hou ik lekker helemaal geen rekening mee. Want ik heb zitten dromen en in mijn droom heb ik een router gekocht die dat allemaal voor mij oplost. Dus heb ik achter mijn Draytek-die-niet-in-bridge-kan, gewoon een smart- router gehangen. En die kan ik in verschillende modi gebruiken. Hij staat nu in de routermode. Dat doet ie zelf en daar heb ik geen omkijken naar.
Het punt dat jij aanstipt stamt nog van vroeger denk ik. Uit de tijd dat er nog routers waren die enkel 2.4Ghz verbindingen hadden. Maar dat gebruik ik nu alleen nog voor mijn Internet Of Things.
Reputatie 7
Badge +10
je doet je naam eer aan 😂
prima dat jij er lekker geen rekening mee houd, maar wil toch de andere mensen die dit topic lezen om dan niet de routermode te gebruiken voor een apparaat achter het modem. hierdoor kan je problemen krijgen met het online gamen en of ftp verkeer. wil je dus een goed werkende oplossing kies dan niet de routermode.
Reputatie 3
FTP problemen? Nee hoor werkt uitstekend in de routermodus. En gamen natuurlijk ook. Net als VOIP en andere zaken. Mijn lampen gaan automatisch uit als ik weg ga en weer aan als ik thuis kom. Dus de hub daarvan is ook bereikbaar. Ik kan buitenshuis films streamen of muziek van mijn NAS afspelen. Maakt niet uit.
Dus ik kan iedereen aanraden om een Smart-router te kopen. En in de routermodus te gebruiken. Als accespoint levert mij geen voordeel op.
Maar misschien is niet alleen mijn router smart....
Ik heb alles natuurlijk wel zo geregeld dat het ook niet uitmaakt of ik van T-mobile een ander I.P. adres krijg.
Reputatie 7
Badge +18
Beste Lemonkid,

We proberen met zijn allen op dit forum andere klanten te helpen. De beste methode is nog steeds om maar 1 router in je lokale netwerk te hebben eventueel aangevuld met 1 of meer accesspoints.
Dat voorkomt conflicten met lokale IP adressen door lokale DHCP servers die in dezelfde range IP adressen uitdelen en ook 2x NAT wat alleen maar vertraging oplevert. Ook port forwarding wordt nodeloos ingewikkeld.

Bedenk dat we met zijn allen oplossingen willen aanbieden met de grootste kans op succes.
Reputatie 3
De beste keuze is toch echt een smartrouter in router modus. Bij het instellen van mijn router wordt het zelfs aanbevolen omdat dan alle functionaliteiten van de router behouden blijven. Het is helemaal niet noodzakelijk om je hoofd over ip-ranges te breken. Ik heb dat nooit ingesteld omdat het automatisch gaat.

Ik verbaas me erover dat er nog steeds mensen zijn die zich daar mee bezig houden, want ik heb al een paar jaar geleden hetzelfde verhaal verteld en ik dacht dat men inmiddels wel zo wijs was geworden bij de router fabriek, om al die dingen zo te maken dat ze zich zelf instellen. Daarom heb ik ook het advies gegeven dat een moderne smartrouter te kopen.

Maar natuurlijk heb ik ooit ook gehoord dat 'het beter' is om dit of dat te doen. En natuurlijk heb ik ook wel eens mijn router als acces point ingesteld. Maar dat leverde enkel een traag lokaal netwerk op en het verlies van functies zoals VPN toegang en nog een hele hoop hopsa.

In de router-modus werkt alles als een trein. Kennelijk zijn moderne routers (die van mij is al jaren oud overigens) zo gebouwd dat ze beter werken in de routermodus. Bij mij verschijnt er een waarschuwing als ik mijn router als accespoint wil instellen. Die waarschuwing verschijnt nadat mijn router heeft vastgesteld dat er zich nog een andere router in het netwerk bevindt en vraagt of ik de router samen met die 'andere' wil gebruiken. Als ik 'ja' klik dan stelt de router zichzelf zo in dat het geen conflict oplevert. Ik hoef daar helemaal niets voor in te stellen. Het gaat automatisch. Bij de waarschuwing om mijn router NIET als accespoint in te stellen staat dan ook dat het wordt aanbevolen om de routermodus te kiezen.

Het enige dat wel belangrijk is: Als je de router reset, moet ik hem echt een minuut of twee van de stroomtoevoer halen. Want als ik dat niet doe begint hij niet helemaal opnieuw. Dan zie je geen keuzemenu met de vraag hoe ik hem wil instellen.

Ik denk daarom dan ook dat het advies van accespoint enigszins achterhaald is. En dat is het zeker als je een smart-router koopt.

Reageer