Beantwoord

Opzegging wegens brandbreedte

• 6 november 2019
  • 7 reacties
  • 339 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Op 1 juni 2019 heb ik in de Tmobile shop te Woerden mijn 12 jaar mobiele abonnement weer opnieuw verlengt en ik was geïnteresseerd in Tmobile thuis. Onwijs goed geholpen, alle klantvoordelen werden geregeld ik ging helemaal blij naar huis met me nieuwe iphone en dat ik Tmobile thuis had. Omdat ik nu alles onder 1 dak had omdat ik een tevreden klant ben.

• de dag dat alles binnen kwam werkte het kastje niet.
  • gebeld met klantenservice heel lang in de wacht gestaan, kwamen er niet uit er komt een monteur langs
  • monteur komt langs is binnen 2 min klaar want  Tmobile signaal kwam niet bij mijn huis naar binnen maar bij mijn beneden buurman! Dit moest weer allemaal aangepast worden. 
  • weer wachten
  • bericht gekregen dat alles geregeld was , geprobeerd  werkt nog steeds niet.
  • toen werd er gezegd dat ik geen tmobile kan hebben in mijn appartement omdat er te weinig snelheid mijn huis binnen komt. waarop ik zei hoezo KPN ging via dezelfde lijn en dat ging prima. Lang beraad op klantenservice nee moest toch lukken weer sturen opnieuw monteur langs.
  • weer wachten 
  • monteur komt langs en checkt alles duurde even conclusie TV kastje is niet kapot. Hij belt besteld een nieuw kastje voor mij en zegt als het binnen komt dan moet het lukken.
  • weer wachten
  • kastje komt binnen en begin met installeren en weer niets 
  • nu heb ik even gewacht met bellen naar klantenservice want ik was er nu wel een beetje klaar mee mar vooral teleurgesteld. En ik had geen zin om weer zolang in de wacht te staan.
  • nu heb ik vanavond gebeld en in de wacht gestaan dit keer niet zolang was ik wel blij mee maar toen kreeg ik het slechte nieuws dat ik dus geen Tmobile thuis kan hebben in mijn huis.  Dus ik mijn verhaal verteld wat hierboven staat, maar medewerker zegt ik had gisteren ook 3 klanten met hetzelfde probleem en het gaat echt niet lukken. 
  • Hij adviseert mij om naar Ziggo te gaan of terug naar KPN hoe BIZAR.
  • Hij heeft nu een ticket aangemaakt wat weer 3 dgn duurt voordat het in het systeem staat. dit houdt in dat als ik opzeg dat ik niet de rest van de abonnement moet gaan betalen. Ik dacht bij mezelf dat had ik sws niet gedaan, maar goed.
  • dus weer wachten  en op zoek naar een andere tv provider.

Wat ik nu wilt weten is dit hele verhaal over te weinig MB snelheid waar? Zoja waarom word mij dat niet verteld in Tmobile shop? Want ik heb nu een goedkoop mobiele abonnement omdat ik nu beide diensten van jullie heb en na al het gedoe wat hier boven staat wil ik de korting behouden!  Want ik ben al meer dan 12 jaar een trouwe abonnee ik heb mensen laten aanmelden bij jullie omdat ik tevreden klant ben. Bijna mijn hele familie zit bij jullie. Mijn zoon is nu voornemens om te gaan verlengen maar dan met een nieuwe mobiel omdat hij dan ook de kortingen heeft. Als dit nu teruggedraaid gaat worden omdat Tmobile thuis nu na 4 mnd toch niet blijkt te werken en ik dus ook 4 maanden voor nop abonnement geld heb betaald zou ik het heel klantvriendelijk vinden dat ik kortingen mag behouden gedurende looptijd van huidige abonnement.!

Ik zie graag zo snel mogelijk een reactie tegemoet aangezien over 3 dagen een andere provider moet gaan zoeken 

MVG 

icon

Beste antwoord door Sander 15 november 2019, 10:05

Hoi@manr71,

Wat mooi om te horen dat je al zo lang trouwe klant bent! En dat waarderen we zeker. Sterker nog, wij willen je natuurlijk ook het allerliefste op Thuis verwelkomen. Graag leg ik vanuit onze kant uit wat er speelde. 

Verhuizing

In tegenstelling tot mobiel is je vaste internetaansluiting gekoppeld aan een bepaald adres. Bij de bestelling is een verkeerd adres gebruikt. Oeps! De toevoeging was niet meegenomen. Op die manier kunnen we geen internet leveren in jouw woning. Dat hebben we door middel van een verhuizing opgelost. We hebben de ene lijn weer opgezegd en de op jouw juiste adres opnieuw een aanvraag gedaan. So far so good! Op dit moment is de lijn actief en kun je internet en TV van ons gebruiken.

Opzegging vanwege bandbreedte

Ik zie nu dat er een opzegging is aangevraagd, vanwege de bandbreedte op jouw adres. T-Mobile hanteert een ondergrens van 12 Mbps om te kunnen garanderen dat je diensten goed werken. Andere providers hanteren andere (lees: lagere) bandbreedte als ondergrens. Dat kan natuurlijk. Wij doen dat niet omdat ons TV beeld van hoge kwaliteit is en daardoor meer van de bandbreedte vergt. Op jouw adres is 14 Mbps mogelijk en daarmee kun je een abonnement afsluiten. Ik kan niet helemaal achterhalen wat er nu op jouw adres speelt. Zoals ik zie haal je die 14 Mbps wel, maar ik begreep dat er issues waren. Op basis hiervan is er besloten om het abonnement te stoppen. Dat vind ik erg jammer. Mocht je nog van gedachten veranderen, dan kan ik de opzegging nog tegenhouden! 

Klantvoordeel

Je ontvangt Klantvoordeel als je twee of meer abonnementen op jouw adres hebt. In dit geval raak je een Thuis abonnement kwijt, maar je hebt nog andere mobiele abonnementen op je adres, waardoor deze nog steeds die Klantvoordelen blijven ontvangen! In My T-Mobile kun je dit terugvinden: My T-Mobile Klantvoordeel

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi@manr71,

Wat mooi om te horen dat je al zo lang trouwe klant bent! En dat waarderen we zeker. Sterker nog, wij willen je natuurlijk ook het allerliefste op Thuis verwelkomen. Graag leg ik vanuit onze kant uit wat er speelde. 

Verhuizing

In tegenstelling tot mobiel is je vaste internetaansluiting gekoppeld aan een bepaald adres. Bij de bestelling is een verkeerd adres gebruikt. Oeps! De toevoeging was niet meegenomen. Op die manier kunnen we geen internet leveren in jouw woning. Dat hebben we door middel van een verhuizing opgelost. We hebben de ene lijn weer opgezegd en de op jouw juiste adres opnieuw een aanvraag gedaan. So far so good! Op dit moment is de lijn actief en kun je internet en TV van ons gebruiken.

Opzegging vanwege bandbreedte

Ik zie nu dat er een opzegging is aangevraagd, vanwege de bandbreedte op jouw adres. T-Mobile hanteert een ondergrens van 12 Mbps om te kunnen garanderen dat je diensten goed werken. Andere providers hanteren andere (lees: lagere) bandbreedte als ondergrens. Dat kan natuurlijk. Wij doen dat niet omdat ons TV beeld van hoge kwaliteit is en daardoor meer van de bandbreedte vergt. Op jouw adres is 14 Mbps mogelijk en daarmee kun je een abonnement afsluiten. Ik kan niet helemaal achterhalen wat er nu op jouw adres speelt. Zoals ik zie haal je die 14 Mbps wel, maar ik begreep dat er issues waren. Op basis hiervan is er besloten om het abonnement te stoppen. Dat vind ik erg jammer. Mocht je nog van gedachten veranderen, dan kan ik de opzegging nog tegenhouden! 

Klantvoordeel

Je ontvangt Klantvoordeel als je twee of meer abonnementen op jouw adres hebt. In dit geval raak je een Thuis abonnement kwijt, maar je hebt nog andere mobiele abonnementen op je adres, waardoor deze nog steeds die Klantvoordelen blijven ontvangen! In My T-Mobile kun je dit terugvinden: My T-Mobile Klantvoordeel

Hallo Sander

Bedankt voor je uitgebreide reactie. 
Alleen nu snap ik het niet meer wat de bandbreedte betreft. Eerst kon het wel,  toen weer niet maar toch weer wel, 4 mnd later kan het toch niet en zeg ik op, en nu geef jij aan dat het wel mogelijk moet zijn. 

Ik hoor graag hoe we dit gaan oplossen? 

Mvg Rachel

Reputatie 2
Badge +2

Hoi @manr71

Simpel gezegd: de bandbreedte is nét voldoende om wel te leveren, maar de snelheid is alles behalve optimaal. Als het onder 12Mbit/s zou zijn bieden we sowieso geen diensten aan. Afhankelijk van jouw thuissituatie kan dit echter betekenen dat het reëel voor jou geen optie is: de TV ontvanger gebruikt namelijk al 8Mbit/s om je TV beeld te geven. Dan heb je 4Mbit/s (ongeveer 0,5MB per seconde) wat je nog voor andere zaken kunt gebruiken. 

Samengevat: het kan, zeker! Of het wenselijk is, dat vraag ik me wel af. Ik kan natuurlijk niet in jouw thuissituatie meekijken! Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.

Daa ga ik op zoek naar een andere provider. Dank u jullie wel voor jullie hulp. 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @manr71,

Namens mijn collega's graag gedaan! We hadden je natuurlijk liever bij ons gezien, misschien in de toekomst als de verbinding is geoptimaliseerd? Geniet van je avond en als je nog andere vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Ik heb net gebeld met jullie en er word mij gezegd dat ik een maand opzegtermijn heb?!

Maar er is mij gezegd dat ik gelijk kon overstappen.

wat heb ik aan een maand opzegtermijn termijn als niet volledig gebruik kan maken van jullie diensten.

Ziggo zal met jullie contact opnemen en zou graag willen dat jullie hun aanvraag honeren namens mij.

mvg Rachel Manuhtu

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @manr71,

Je hebt altijd een maand opzegtermijn wanneer je een provider verlaat, gelukkig zie ik dat je bij Ziggo een overstapdossier hebt aangevraagd! Wat fijn dat je nu op 27 januari kunt overstappen. Overigens betekent dit niet dat het niet enorm frustrerend is wanneer je niet de diensten hebt ontvangen zoals je die van ons gewend hoort te zijn. Het spijt me oprecht dat je daarom bij ons weggaat. Weet wel dat je altijd weer van harte welkom bent bij de club wanneer we wel een verbinding hebben die voor jou toereikend is. Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen op de Community! Tot die tijd heel veel succes bij je nieuwe provider. :smile:

Reageer