Beantwoord

Oude apparatuur van Vodafone thuis, 0 op het rekest bij omwisselverzoek

• 17 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 358 Bekeken

Gisteren heb ik  bij mijn vriendin T-mobile Thuis aangesloten.

Wat direct opviel is dat het beeld vele malen beter is dan voorheen (KPN) en dat de settop box veel sneller is dan die ik heb van T-mobile Thuis. Daarbij schokt mijn beeld regelmatig op sommige zenders en ben ik lang niet altijd tevreden met mijn beeldkwaliteit.

Aangezien ik al bijna 7 jaar klant ben van eerst Vodafone Thuis, en daarna automatisch van T-mobile thuis, heb ik net de klanten'service’ gebeld om te vragen om een nieuw modem en een nieuwe settop box.

Na ruim 7 jaar mag ik dat toch wel verwachten lijkt me.

Maar nee hoor, de dame in kwestie zegt dus dat ze dat niet kan doen. (lees: niet mag doen).

Zolang er geen defecten zijn en alle signalen kloppen, dan mag ik gewoon lekker verder met de oude rommel die Vodafone destijds geleverd heeft. Er staat zelfs nog Vodafone op m'’n settop box. De dame in kwestie probeerde me ook wijs te maken dat dat oude spul nog steeds wordt uitgegeven. 

Het enige wat ze kon doen was een factory reset. Ja duh, dat kan ik zelf ook wel.

Kijk, het is heel simpel, ik vind dat ik niks geks vraag. En hoewel ik met mijn T-mobile Thuis & T-mobile mobiele abo een leuke korting krijg, staan andere providers me ook met open armen te ontvangen.

Nog nooit heb ik iets gevraagd van T-mobile, altijd netjes betaald, maar als het dan zo moet, dan ga ik maar eens rond me heen kijken voor een ander abo. Dan stop ik ook met T-mobile mobiel.

Da's pech, Thuis & Mobiele klant weg.

Ik vind het volstrekt onacceptabel dat de klantenservice dit verzoek zo maar even weg wimpelt.

Nog meer mensen die hier problemen mee hebben gehad?

icon

Beste antwoord door Piotr 22 oktober 2019, 13:08

Hey @WernerSlinger,

Zoals Tavl ook al aangeeft zijn de Entone Amulet's 515 nog steeds de enige TV Boxen met opnamefunctie die wij leveren. Het schokkende beeld moeten we natuurlijk wel oplossen! Ik kan op afstand een fabrieksreset van je TV Box uitvoeren, let wel op dat hiermee de opgenomen programma's komen te verdwijnen. Graag hoor ik van je of ik dit in gang mag zetten. 

Ook raad ik je allereerst aan om deze handeling uit te voeren: 

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Mocht deze handeling niet hebben geholpen. Dan gaan we over naar de fabrieksreset. Hoe dan ook gaan we er alles aan doen zodat je weer probleemloos TV kunt kijken. :relaxed:

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen @WernerSlinger,

Apparatuur wordt inderdaad niet zo maar omgewisseld. Nu geef je aan een oude decoder te hebben. Welke versie heb je? Voor zover ik weet worden de Amino boxen inmiddels uitgefaseerd. De Entone en Aria boxen zijn op dit moment het meest gangbaar. 

Dat wil niet zeggen dat er niets mis is. Je beeld hoort scherp te zijn en soepel te verlopen. Schokkend beeld hoort daarbij niet. Daar moet zeker wat aan te doen zijn. Wat voor schokken ervaar je? Zijn dat blokjes of andersoortig? Hoe heb je jouw TV aangesloten? Op welke kanalen heb je problemen?

Hi @TAVL  Ik heb de Entone Amulet 515b met Vodafone logo erop.

M'n modem is een Huawei HG659

Het beeld schokt vrijwel op iedere zender af en toe, behalve op NL 1, 2 en 3.

Op Ziggo Sport en de diverse Discovery zenders is het het vaakst. (elke paar minuten wel een keer)

Met schokken bedoel ik een soort hick-up van 1 a 2 seconden waarbij het beeld even stil staat en na een heel kort blokkerig beeld weer verder gaat.

Als ik alles dan even van de stroom haal is het meestal weer wel redelijk ok, maar binnen 24 uur begint het weer.

Reputatie 7
Badge +5

De 515 is inderdaad nog het gangbare type voor de decoder met opname functie. Dat haalt niet weg dat het gewoon moet werken. Ik heb indertijd zelf geen issues ervaren met dit type, dus het kan zeker wel goed werken. Al is de nieuwe Aria zeker iets sneller. 

De hikjes horen zeker niet. Bij deze decoder een factory reset uitvoeren is een goede eerste stap. Dit kan bij deze decoder niet door de gebruiker zelf gedaan worden. Het gaat een stukje verder dan even van het stroom af halen. Houdt er in dat geval rekening mee dat alle opnames gewist worden. Mocht dat niet baten, dan kunnen we verder kijken waar het probleem zit.

Andere vraag; zit jij op glasvezel of DSL? En jouw vriendin? Het signaal tussen glas en DSL verschilt op een aantal kanalen behoorlijk. Daarmee heeft glasvezel sowieso een strakker beeld. 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @WernerSlinger,

Zoals Tavl ook al aangeeft zijn de Entone Amulet's 515 nog steeds de enige TV Boxen met opnamefunctie die wij leveren. Het schokkende beeld moeten we natuurlijk wel oplossen! Ik kan op afstand een fabrieksreset van je TV Box uitvoeren, let wel op dat hiermee de opgenomen programma's komen te verdwijnen. Graag hoor ik van je of ik dit in gang mag zetten. 

Ook raad ik je allereerst aan om deze handeling uit te voeren: 

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Mocht deze handeling niet hebben geholpen. Dan gaan we over naar de fabrieksreset. Hoe dan ook gaan we er alles aan doen zodat je weer probleemloos TV kunt kijken. :relaxed:

@Piotr  , kan het ook aan het modem liggen?

M'n vriendin heeft de ZYXEL VMG8825 gekregen en ik heb nog de Huawei HG659

Reputatie 6

Niet in eerste instantie, bij mij werkt het met de Huawei probleemloos, op de traagheid van de Entone na dan, snel zal die niet worden.

Reputatie 6
Badge +7

Hi @WernerSlinger, met de Huawei zou je geen problemen moeten ervaren en als het aan de modem ligt dan merk je het vaak ook aan je internetverbinding. Nu zie ik wel dat er van 23-10 tm 26-10 wat problemen op het netwerk zijn geweest in jouw regio. Merk je ook na de 23ste nog issues of is het inmiddels verholpen? Zo niet zorg dan dat de TV Box rechtstreeks is aangesloten op de modem (dus geen switch, router of powerline adapter er tussen) en test eens een andere netwerkpoort en kabel, daarmee hebben we dat vast uitgesloten. Ik hoor het graag wat het resultaat is!

Reageer