Beantwoord

Overstap KPN naar T-Mobile thuis

• 2 juni 2018
  • 1 reactie
  • 811 Bekeken

Sinds 24-5-2018 overgestapt van KPN alles in 1 naar T-Mobile thuis. Volgens de verkoopster in de shop, deed T-Mobile thuis zeker niet onder voor KPN, het werkt op dezelfde wijze en met gelijkwaardig apparatuur. Omdat wij in totaal 5 mobiele abonnementen hebben en wij in de mogelijkheid waren om qua internet, tv en bellen thuis over te stappen, leek ons het T-Mobile Thuis een mooie overstap.
De installatie is inderdaad eenvoudig, dus om die reden zelf de installatie gedaan. Nadat alles was aangesloten, bleek dat het internet beduidend trager was dan die van KPN. Op ons adres kan max 20MB worden geleverd, in de praktijk is dit beperkt tot 15MB. Na mijn installatie, kwam ik niet verder van tussen de 6 en 12. Ook het telefoneren kon nog niet, dit vanwege de migratie wegens nummerbehoud. Dit laatste werkt omdertussen wel, evenals de tv. Echter het internet vormt qua snelheid een serieus probleem. Mails komen gedeeltelijk binnen waarna het wordt afgebroken. Webistes die ik opvraag, komen stukje voor stukje op het scherm. Een medewerker van T-Mobile adviseerde een monteur langs te laten komen. Die is geweest, maar meet toch echt 13 MB, een snelheid dat voor T-Mobile acceptabel is. Zelf kom ik niet hoger dan 12. De monteur heeft een ander modem geprobeerd, maar daar waren de snelheden nog trager, dus is de router die ik van T-Mobile kreeg terug geplaatst. Vervolgens bleek dat de monteur de kabels niet goed had aangesloten, waardoor het innternet het niet deed en de tv ook niet. De utp kabels waren omgedraaid.. Dit heb ik zelf opgelost en
vervolgens meerdere malen een speedtest gedaan en per mail ingediend. Nu afwachten wat T-mobile kan en gaat doen. Echter, in de tijd dat ik dus met deze problemen zit, kan ik simpelweg niets doen, Nu zit er weer een weekend tussen en ik ga er van uit dat de oplossing er ook aanstaande maandag niet zal zijn. Maar het contract is al wel ingegaan en ga ik er maar gemakshalve van uit, dat ik wel moet betalen. Betalen voor iets dat niet volgens afspraak wordt geleverd. Ik baal hier echt van en zou het liefst van het contract afwillen, zodat ik alsnog een provider kan regelen die wel waar maakt, wat ze mij beloven. Hoe kan ik dit regelen?
icon

Beste antwoord door Sterre 6 juni 2018, 15:38

Hoi ruud,

Ik help je graag verder met jouw situatie. Ik ga er alles aan doen om jouw internetverbinding fijn te laten werken! Mijn collega heeft je gevraagd de screenshots van de speedtesten naar ons te mailen. Deze zie ik nog niet terug in onze inbox, kan dat kloppen? Voor de zekerheid heb ik je ons e-mailadres gestuurd in een privébericht. Ik zie graag de screenshots van de bekabelde test tegemoet, zodat ik onze technische dienst kan inschakelen!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +3
Hoi ruud,

Ik help je graag verder met jouw situatie. Ik ga er alles aan doen om jouw internetverbinding fijn te laten werken! Mijn collega heeft je gevraagd de screenshots van de speedtesten naar ons te mailen. Deze zie ik nog niet terug in onze inbox, kan dat kloppen? Voor de zekerheid heb ik je ons e-mailadres gestuurd in een privébericht. Ik zie graag de screenshots van de bekabelde test tegemoet, zodat ik onze technische dienst kan inschakelen!

Reageer