Beantwoord

Overstap van KPN naar T-mobile, TV vraag

• 30 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 375 Bekeken

Goedendag,

Ik ben me aan het oriënteren ivm de overstap naar een andere provider. Momenteel zit ik bij KPN met een internet + TV abonnement op DSL met 80/8 Mbit. Dit bevalt op zich prima, alles werkt goed, echter om de zoveel tijd kijk ik eens rond om te zien wat de concurrentie bied.

Ik heb een aantal vragen.

- Bij KPN neem je op in de cloud en kan je op alle decoders de opnames bekijken en verder gaan met kijken. Als ik 2 decoders met opnamefunctie heb bij T-mobile dan zou ik zeker op beide decoders op moeten nemen om de opnames op beide te kunnen bekijken?
- Hoe gaat een overstap. T-mobile zou ook leveren over DSL. Zit ik een dag zonder internet of hoe wordt dat precies gedaan?

Groeten

Erik
icon

Beste antwoord door TAVL 30 augustus 2017, 11:41

T-Mobile levert geen opname in de cloud. Het werkt met harddisk. Momenteel is het kijken van opnamen op meerdere toestellen dus niet mogelijk. Als community van T-Mobile gebruikers is deze wens wel op de wishlist gezet.
Een oplossing is inderdaad om twee decoders met opnamefunctie te nemen of de decoder met opnamefunctie op een andere tv aan te sluiten op momenten dat je elders in het huis wil kijken.

Ik ben zelf eerder dit jaar overgestapt van Telfort (ook KPN) naar T-Mobile. In principe zit je op de dag zelf even zonder diensten. De oude dienst moet afgesloten worden en de nieuwe dienst wordt daarna geactiveerd. Je kiest met de installateur het moment dat het beste schikt (qua dag).
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5
T-Mobile levert geen opname in de cloud. Het werkt met harddisk. Momenteel is het kijken van opnamen op meerdere toestellen dus niet mogelijk. Als community van T-Mobile gebruikers is deze wens wel op de wishlist gezet.
Een oplossing is inderdaad om twee decoders met opnamefunctie te nemen of de decoder met opnamefunctie op een andere tv aan te sluiten op momenten dat je elders in het huis wil kijken.

Ik ben zelf eerder dit jaar overgestapt van Telfort (ook KPN) naar T-Mobile. In principe zit je op de dag zelf even zonder diensten. De oude dienst moet afgesloten worden en de nieuwe dienst wordt daarna geactiveerd. Je kiest met de installateur het moment dat het beste schikt (qua dag).
Hallo,

Dank je wel voor je antwoord.
Ik neem aan dat die 2 recorders losstaand apparaten zijn? Oftewel 2x de opname plannen en als je halverwege een opname ergens anders verder wil kijken dan kan dat niet?

Groeten

Erik
Reputatie 7
Badge +6
Hoi mexflex,

Bedankt dat je aan ons denkt trouwens! :D

Als je twee TV Boxen met opnamefunctie neemt en hetzelfde programma op beide opneemt, dan kun je uiteraard wel het programma op beide boxen terugkijken. De ene weet echter niet tot waar je was gebleven op de andere. 😉 Je kunt echter gemakkelijk met 2x, 4x of 8x de snelheid doorspoelen of door 1.50 te selecteren anderhalf uur verder geraken in een programma.

Heb ik het helder kunnen uitleggen?

Oh, we hebben ook nog een overstaptopic.

Reageer