Beantwoord

Overstap vanaf KPN & Ziggo

• 3 april 2021
  • 6 reacties
  • 94 Bekeken

Hi,

Ik heb gister de overstap voor mijn oma van Ziggo (Televisie) en KPN (Vaste telefonie) naar T-mobile thuis (televisie/vaste telefonie/internet) telefonish geregeld.

Nu was er aan het einde wat onduidelijkheid/misverstand over het porteren van het vaste nummer. Dit was kennlijk bij Ziggo aangevraagd terwijl het om een nummer bij KPN gaat. Om dit op te lossen heeft hij me uiteindelijk doorverbonden naar een collega. Deze heeft het vervolgens als het goed is ook opgelost.

Echter gaf medewerker 1 aan dat ik het opzeggen en porteren zelf moest regelen via de KPN helpdesk omdat T-mobile dit niet zou mogen doen. Maar medewerker 2 gaf aan dat alles door T-mobile geregeld zou worden.

Nu denk ik dat het dus uiteindelijk wel goed geregeld is. Ik wou echter voor alle zekerheid toch nogmaals hier vragen of het allemaal goed is gekomem met beide overstappen dus van KPN vaste telefonie (incl porteren) en Ziggo televisie? En dat T-mobile ook de abbonement bij beide providers voor ons opzegt?

N.B. Het gaat dus niet om de T-mobile thuis/mobiel abonnementen gekoppeld aan het email adres van dit account. 

icon

Beste antwoord door Jason 6 april 2021, 11:57

Hoi @nis-gens, welkom op de Community!

Graag controleer ik voor je of de overstap van jouw oma helemaal goed gegaan is. Waar we echter wel mee te maken hebben, is dat het dan een privacykwestie betreft. Wegens de GDPR (Europese privacywetgeving) mogen wij geen contractgegevens delen met mensen die niet de contractant zelf zijn, of als contactpersoon zijn toegevoegd. Daarom wil je verzoeken - tenzij dit al gedaan is telefonisch natuurlijk - om samen met je oma te bellen met 0800-0092 en dan te verzoeken om jou te laten toevoegen als contactpersoon. Zodra dit gedaan is, ben jij gemachtigd om ook privacygebonden informatie, c.q. contractinformatie, te verkrijgen.

Ik snap dat dit erg omslachtig is, maar dat is wel benodigd voordat ik het voor je kan uitzoeken. Uiteraard staat het jouw oma vrij om contact met ons op te nemen om dit alsnog uit te vragen natuurlijk!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +12

De overstap service zal zeker geen tv abonnement bij Ziggo opzeggen. Er valt ook niets over te zetten vanaf Ziggo. Mijn advies is zodra de levering datum duidelijk is je zelf bij Ziggo opzegt en met KPN checked of ook zij na de portering het abonnement beëindigen. Beter even dubbel gekeken dan achteraf weer repareren.

De overstap service zal zeker geen tv abonnement bij Ziggo opzeggen. Er valt ook niets over te zetten vanaf Ziggo. Mijn advies is zodra de levering datum duidelijk is je zelf bij Ziggo opzegt en met KPN checked of ook zij na de portering het abonnement beëindigen. Beter even dubbel gekeken dan achteraf weer repareren.

Bedankt voor u reactie. Echter snap ik het nu helemaal niet meer.

(Recentelijk ben ik persoonlijk ook overgestapt van Ziggo (TV en internet) naar T-mobile en hier heeft T-mobile wel degelijk de opzegging bij Ziggo geregeld. Hier kreeg ik 3 kwartier na het aanvragen bij T-mobile ook al mail van Ziggo over de opzegging.)

Wat mij uiteindelijk aan de telefoon is verteld is dat ik geen verdere acties zou hoeven nemen en dat de portering en opzeggingen geregeld zouden worden. 

Alleen door de verwarring dacht ik het hier nog een keer voor de zekerheid na te vragen m.b.t het opzeggen en porteren van het KPN telefonie abonnement.

Maar ondertussen lijkt het dus ook met opzeggen van het Ziggo abbonement niet goed te gaan. Ik heb hier nog steeds geen mail vanuit Ziggo over gekregen.

Het lijkt dus alsof het helemaal fout gaat en het niet klopt wat mij verteld is. In ieder geval bedankt voor u hulp, ik zal binnenkort weer contact opnemen met de T-mobile klantenservice.

Ik kan op de website alleen een chat vinden, is er ook een emailadres waar ik die op kan bereiken om misverstanden via de telefoon weer te voorkomen?

Reputatie 6
Badge +12

Met de overstap service zou van één andere provider, zoals Ziggo waar jij nu internet/tv afneemt nog wel goed moeten gaan. Maar T-mobile heeft geen abonnement opzeg service waar je meerdere abonnementen door kunt laten opzeggen.

Het beste kun je zelf de opzeggingen in de hand houden en zodra je weet wanneer de T-Mobile lijn wordt geleverd zorgen dat Ziggo en KPN een paar dagen later worden beeindigd. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo nis-gens,

Er is geen email adres van de servicedesk. Je kan het beste even wachten totdat een moderator van deze community je vraag oppakt. Het kan even duren, maar ze pakken het vanzelf op en kunnen de status dan bekijken en zaken in gang zetten indien nodig.

Mvg. Marcel

Hallo nis-gens,

Er is geen email adres van de servicedesk. Je kan het beste even wachten totdat een moderator van deze community je vraag oppakt. Het kan even duren, maar ze pakken het vanzelf op en kunnen de status dan bekijken en zaken in gang zetten indien nodig.

Mvg. Marcel

Hallo Marcel/Eric,

Heel erg bedankt voor de reacties/hulp tot nu toe.

Ik zal het dan eerst even op zijn beloop laten en wachten op een moderator of die misschien meer kan zien in het systeem.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @nis-gens, welkom op de Community!

Graag controleer ik voor je of de overstap van jouw oma helemaal goed gegaan is. Waar we echter wel mee te maken hebben, is dat het dan een privacykwestie betreft. Wegens de GDPR (Europese privacywetgeving) mogen wij geen contractgegevens delen met mensen die niet de contractant zelf zijn, of als contactpersoon zijn toegevoegd. Daarom wil je verzoeken - tenzij dit al gedaan is telefonisch natuurlijk - om samen met je oma te bellen met 0800-0092 en dan te verzoeken om jou te laten toevoegen als contactpersoon. Zodra dit gedaan is, ben jij gemachtigd om ook privacygebonden informatie, c.q. contractinformatie, te verkrijgen.

Ik snap dat dit erg omslachtig is, maar dat is wel benodigd voordat ik het voor je kan uitzoeken. Uiteraard staat het jouw oma vrij om contact met ons op te nemen om dit alsnog uit te vragen natuurlijk!

Reageer