Beantwoord

Overstappen naar T-Mobile

• 6 maart 2018
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

Beste T-Mobile medewerker,

Om te beginnen zal ik de huidige situatie beschrijven. We zijn een studentenhuis in Eindhoven bestaande uit 6 personen. Onze provider op dit moment is Ziggo, waarmee wij een opzegbare verbintenis hebben. Het Ziggo Internet + TV pakket zou ons moeten voorzien van 200 mbps down- en uploadsnelheid (natuurlijk geldt dit voor een kabelverbinding). Hier beginnen de problemen.
Allereerst is de wifi in huis zeer matig en instabiel. De wifisnelheid is gemiddeld zo’n 20mbps. Tien keer minder dan belooft dus. Het volgende probleem is dat de interactieve tv box geen retoursignaal kan versturen via de coax kabel, waardoor de tv box niet eens geïnstalleerd kan worden. We hebben Ziggo hier meerdere malen over gecontacteerd, echter zijn ze niet welwillend om met een passende oplossing (op het sturen van bekende handleidingen na) te komen. Kortom, Ziggo Internet + TV zorgt hier voor frustraties, mede omdat iedereen hier voor zijn of haar studie veel gebruik moet maken van het internet.
Nu is het zo dat wij overwegen om over te stappen naar T-Mobile. Zoals al eerder gezegd zijn wij een studentenhuis bestaande uit 6 personen. Iedereen beschikt gemiddeld over 3 apparaten die met het internet verbinden. Graag zouden wij een stabiele snelle internet verbinding willen hebben. Tevens moet het geen probleem zijn om digitale(HD)- en kabel tv te kunnen kijken. De laatste wens is dat het TV + Internet pakket maximaal rond de 60 euro p/m ligt. In de meterkast zit een glasvezel aansluiting, dus die hoeft niet meer aangesloten te worden.
Welke pakketten die u aanbiedt passen het beste bij onze eisen?
Wij zien uit naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
StephCQ
icon

Beste antwoord door Sterre 6 maart 2018, 17:19

Ha StephCQ!

Wat jammer voor Ziggo, maar wat tof voor ons! Ik verwelkom jullie graag met open armen. Ik begrijp het heel goed dat internet belangrijk is voor de studie en TV voor de nodige ontspanning tussen het studeren door! En voor de gezellige huisavonden natuurlijk. Ik help jullie graag met informatie over de mogelijkheden bij T-Mobile Thuis.

De prijs hangt af van wat jullie precies willen bestellen. Welke internetsnelheid willen jullie? Is het de bedoeling dat iedereen een TV Box op zijn kamer heeft staan, of delen jullie een TV in de woonkamer? Moet(en) deze TV Box(en) programma's kunnen opnemen, of niet? De eerste zes maanden krijgen jullie in ieder geval €10 korting omdat jullie Internet + TV af willen nemen, nemen jullie hier ook Vast Bellen bij krijgen jullie extra veel korting (€20 per maand)! Jullie hoeven dan geen gebruik te maken van een vaste telefoon. Mag natuurlijk wel, leuk toch, een HUIStelefoon? 🙂 Als er iemand op jullie adres is met een T-Mobile Mobiel abonnement ontvangen jullie ook nog eens extra voordeel.

Bij T-Mobile Thuis werken we niet met een coax-aansluiting. Je geeft aan dat er al een glasvezelaansluiting ligt: dat is top! Daar kunnen we wel wat mee. Hier wordt het modem op aangesloten. Via het modem wordt/worden bekabeld de TV Box(en) aangesloten, want alleen dan kunnen we glashelder beeld garanderen. Jullie kunnen er ook voor kiezen om de TV Boxen draadloos aan te sluiten, dit ondersteunen we alleen niet omdat dit blokkerig beeld kan geven.

Graag kijk ik met jullie mee wat de internetlijn op jullie adres voor jullie kan betekenen, kun je me hiervoor de postcode en het huisnummer in een privébericht sturen?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ha StephCQ!

Wat jammer voor Ziggo, maar wat tof voor ons! Ik verwelkom jullie graag met open armen. Ik begrijp het heel goed dat internet belangrijk is voor de studie en TV voor de nodige ontspanning tussen het studeren door! En voor de gezellige huisavonden natuurlijk. Ik help jullie graag met informatie over de mogelijkheden bij T-Mobile Thuis.

De prijs hangt af van wat jullie precies willen bestellen. Welke internetsnelheid willen jullie? Is het de bedoeling dat iedereen een TV Box op zijn kamer heeft staan, of delen jullie een TV in de woonkamer? Moet(en) deze TV Box(en) programma's kunnen opnemen, of niet? De eerste zes maanden krijgen jullie in ieder geval €10 korting omdat jullie Internet + TV af willen nemen, nemen jullie hier ook Vast Bellen bij krijgen jullie extra veel korting (€20 per maand)! Jullie hoeven dan geen gebruik te maken van een vaste telefoon. Mag natuurlijk wel, leuk toch, een HUIStelefoon? 🙂 Als er iemand op jullie adres is met een T-Mobile Mobiel abonnement ontvangen jullie ook nog eens extra voordeel.

Bij T-Mobile Thuis werken we niet met een coax-aansluiting. Je geeft aan dat er al een glasvezelaansluiting ligt: dat is top! Daar kunnen we wel wat mee. Hier wordt het modem op aangesloten. Via het modem wordt/worden bekabeld de TV Box(en) aangesloten, want alleen dan kunnen we glashelder beeld garanderen. Jullie kunnen er ook voor kiezen om de TV Boxen draadloos aan te sluiten, dit ondersteunen we alleen niet omdat dit blokkerig beeld kan geven.

Graag kijk ik met jullie mee wat de internetlijn op jullie adres voor jullie kan betekenen, kun je me hiervoor de postcode en het huisnummer in een privébericht sturen?
Reputatie 6
Badge +2
Ik lees dat de glasvezelaansluiting in de meterkast zit, het glasvezelmodem (Draytek 2132) zal dan ook door de monteur daar geplaatst worden, hou er rekening mee dat dit in geen geval zelf mag worden gedaan!
Daar de meterkast niet de optimale locatie is voor een router en de Draytek alleen over 2,4Ghz beschikt is het raadzaam er een betere router achter te hangen, zelf heb ik dat ook gedaan daar ik van simpel denken houden heb ik er een Sitecom router met ook 5Ghz en AC op aangesloten gewoon een stuk UtP kabel in poort 1 van de Draytek en dan in de blauwe van de Sitecom.
Moet zeggen dat de Wifi er stukken op vooruitgegaan is scheelt een slok op meen borrel.

De vraag is er wordt er veel televisie gekeken, zeg maar op de gewone manier of zoals veel jongeren doen via netflix of uitgesteld op de laptop, tablet of wat dan ook, volgens mij krijg je bij T-mobile 1 box gratis en meerdere kosten 5€/maand, deze kunnen draadloos worden aangesloten maar dat wordt niet ondersteund en bovendien is het niet ongevoelig voor storing.
Reputatie 7
Badge +8
@BeMu bedankt voor deze mooie aanvulling!

@StephCQ Wat BeMu zegt klopt helemaal, we bieden je natuurlijk graag een top wifi verbinding maar gezien jouw verhaal en de locatie van de modem kan ik mij voorstellen dat ook bij ons de wifi ontvangst misschien niet optimaal zal zijn. Mocht dit het geval zijn dan sturen we graag gratis een monteur bij jullie langs om een repeater of acces point te plaatsen om het signaal te verbeteren, dit is onze WiFi Garantie! Wij bieden dus altijd een goed werkende wifi verbinding maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je de állerbeste wifi verbinding krijgt wanneer je hier zelf in investeert met bijvoorbeeld een eigen router, een mesh netwerk of meerdere repeaters. Ik heb zelf drie verdieping en gelukkig stabiele wifi op zolder maar ik haal bij lange na niet de maximale snelheid en ik ben van plan om dit te verbeteren met een mesh netwerk door de woning. Het is even een investering maar dan ben je verzekerd van de beste verbinding! Gewoon een tip, je vindt hier meer over alle mogelijkheden.

Reageer