Beantwoord

Overstappen van DSL naar Glasvezel?

• 7 november 2019
  • 2 reacties
  • 254 Bekeken

Ik heb momenteel een DSL verbinding, Internet Fast 100Mbit. Nu wordt er door KPNNetwerk Glasvezel aangesloten in mijn straat. Helemaal gelukkig, eindelijk snel internet. Totdat T-Mobile besloot op niet eigen glasvezelnetwerken geen hoge snelheden meer aan te bieden, maar maximaal 100Mbit.  Erg Jammer. 

Mijn vraag is dus of het zin heeft op toch over te stappen op glasvezel van 100Mbit terwijl ik nu een DSL verbinding heb van ook 100Mbit. Heb ik hier voordeel van of kan ik het net zo goed zo laten?

icon

Beste antwoord door Folkert 7 november 2019, 15:01

Beste @TimB92 

T-Mobile biedt de snellere abonnementen niet meer aan omdat het een WBA verbinding betreft en daar vraagt KPN geld voor. De prijzen die KPN voor de snellere abonnementen rekent is zo hoog dat dit niet meer rendabel is voor T-Mobile.

Het voordeel van Glasvezel is een hogere upload snelheid en een lagere pingtijd dus als je een enthousiaste multi player gamer bent zou ik overstappen. Voor gewoon internet en TV maakt het niets uit.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste @TimB92 

T-Mobile biedt de snellere abonnementen niet meer aan omdat het een WBA verbinding betreft en daar vraagt KPN geld voor. De prijzen die KPN voor de snellere abonnementen rekent is zo hoog dat dit niet meer rendabel is voor T-Mobile.

Het voordeel van Glasvezel is een hogere upload snelheid en een lagere pingtijd dus als je een enthousiaste multi player gamer bent zou ik overstappen. Voor gewoon internet en TV maakt het niets uit.

Groet, Folkert

Ja ik snap van zowel KPN als T-Mobile de keuzes. Neemt niet weg dat het jammer is. Bedankt voor het duidelijk maken van de voordelen ;)

Reageer