Beantwoord

Overstappen van Ziggo naar Tmobile

• 11 februari 2021
  • 10 reacties
  • 183 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben momenteel aan het denken om van ziggo over te stappen naar Tmobile Thuis.

Nu heb ik 2 vragen. Hoe is de tv kwaliteit van Tmobile thuis en is de TV Anywhere app gratis te gebruiken op apple tv?

En ik heb een unifi usg. Kan ik deze blijven gebruiken?

Ik hoor het graag van jullie!

icon

Beste antwoord door TAVL 15 februari 2021, 10:29

Het nieuwe platform van T-Mobile heeft een hogere compressie dan ZIGGO. Dat hoeft geen probleem te zijn, aangezien er meerdere factoren meespelen in beeldkwaliteit, zoals bitrate en compressietechniek. Er is helaas niet gekozen voor de 1:1 streams, zoals op het ODF platform. Zeker in het begin was er nog kritiek op de streams, vanwege artefacts en scherpte. Daarentegen is er tussentijds al meermaals geüpdate om de streams te verbeteren. Al binnen het testtraject van het platform. Ik kan het nu niet checken, want ik heb geen T-Mobile TV meer. In de tijd van het testen waren er in ieder geval al verbeteringen.

Wat betekent dit ten opzichte van ZIGGO? Ziggo zendt de eerste 10 kanalen 1:1 door. Dus daar zou de beeldkwaliteit iets beter kunnen zijn. De andere HD kanalen zenden ook daar - door VBR (variable bitrate) - lager uit. Wat bij bijvoorbeeld bij FOX voor minder beeld zorgt. In die zin zendt T-Mobile met een standaard bitrate uit, wat voor een iets stabieler beeld zorgt.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hi @sjorscremers, leuk dat je overweegt om naar ons over te stappen! :smile: 

Al zeg ik het zelf, onze TV-kwaliteit is natuurlijk uitstekend en véél beter dan Ziggo. :stuck_out_tongue_winking_eye: Zonder dollen ik vermoed dat het, vanwege mijn rol bij T-Mobile, beter is als ik in technische termen over onze TV kwaliteit praat. Een aantal belangrijke feitjes:
Resolutie: 1080i
Mogelijkheid voor externe audioapparatuur: ja
Video-uitgang: HMDI (work-arounds voor SCART mogelijk).
TV Anywhere op Apple TV: absoluut én inclusief bij een basis TV abonnement.

Daarnaast is het zeker mogelijk om de UniFi USG te blijven gebruiken. Wij bieden alleen zelf geen ondersteuning op externe routers, maar je zal veel informatie op dit forum vinden hoe je een externe router met onze apparatuur kan gebruiken. Een handig voorbeeld betreft:
Je eigen modem bij T-Mobile Thuis

Hopelijk tot snel!

Reputatie 7
Badge +7

Het nieuwe platform van T-Mobile heeft een hogere compressie dan ZIGGO. Dat hoeft geen probleem te zijn, aangezien er meerdere factoren meespelen in beeldkwaliteit, zoals bitrate en compressietechniek. Er is helaas niet gekozen voor de 1:1 streams, zoals op het ODF platform. Zeker in het begin was er nog kritiek op de streams, vanwege artefacts en scherpte. Daarentegen is er tussentijds al meermaals geüpdate om de streams te verbeteren. Al binnen het testtraject van het platform. Ik kan het nu niet checken, want ik heb geen T-Mobile TV meer. In de tijd van het testen waren er in ieder geval al verbeteringen.

Wat betekent dit ten opzichte van ZIGGO? Ziggo zendt de eerste 10 kanalen 1:1 door. Dus daar zou de beeldkwaliteit iets beter kunnen zijn. De andere HD kanalen zenden ook daar - door VBR (variable bitrate) - lager uit. Wat bij bijvoorbeeld bij FOX voor minder beeld zorgt. In die zin zendt T-Mobile met een standaard bitrate uit, wat voor een iets stabieler beeld zorgt.

Oke duidelijk. Kwestie van ervaren ook denk ik. Ik zit hier helaas met het kpn netwerk. Hopelijk worden de streams daar ook op den duur 1:1 doorgezet. Zijn er intenties om ook via wba nog internet snelheden te gaan leveren boven de 100mbit?

Reputatie 7
Badge +7

Het ligt ook aan jouw tv. Hoe groter de tv hoe meer versxhil zal opvallen.

Ik ben van van niet. Er is eerder een hang naar efficiëntere streams, dan de 1:1 streams. Dat is bij alle maatschappijen zo. Helaas.

Ja, op steeds meer plaatsen komt 1Gbit beschikbaar. Dat zijn plekken waar TM ODF kan aanbieden. Het is langere tijd stil geweest, maar lijkt weer breder uitgerold te worden. TM biedt dit nu niet overal aan, doordat ze de hoge inkoopprijs van NetwerkNL niet willen betalen en kiezen voor een scherpe, aanvallende prijs.

Snap ik, ik heb momenteel een 55 inch tv.

Worden de streams van Anywhere ook gecomprimeerd? Ik las wel dat Anywhere dezelfde kwaliteit als het tv kastje zou weergeven. In tegenstelling tot ziggo go apple tv vind ik dat dus een enorm plus punt.

Ik zit helaas nog tot 22 juli vast aan mijn ziggo contract. Vanaf wanneer kan ik tmobile aanvraag indienen? De glasvezel moet namelijk nog de woning in gebracht worden en ik wil natuurlijk niet dat ik dadelijk zonder internet/tv kom te zitten.

Alvast bedankt voor de duidelijke informatie.

Reputatie 7
Badge +7

Snap ik. Wat is de status van Glas in jouw wijk überhaupt? Is de glasvezel in de wijk al actief en enkel nog niet in jouw woning of zijn ze nog volop aan het aanleggen? Dat bepaalt nogal hoe lang aanvraagprocessen kunnen duren. Maar voor nu heb je meer dan genoeg tijd en zeker als je overstapservice gebruikt. Dan verloopt in nagenoeg alle gevallen de overstap vlekkeloos en zit je bijna niet zonder diensten. Hooguit paar uur. 

Is glas verder actief en ligt de kabel in jouw woning dan duurt de aanvraag doorgaans tussen 4 en 6 weken. 

55” is een mooi formaat. Heb ik ook en kijkt lekker weg en fijne ervaring. Nu moet ik zeggen dat ik minder en minder lineair tv kijk, maar het is wel zo'n kantelpunt waarin meer bitrates meer detail betekent. Vandaar dat ik ook graag 4k Blu Ray kijk. ;) TM doet daar overigens nog niet aan. 

Het ligt hier inmiddels een jaar of 8 schat ik. Moet alleen bij mij nog de woning ingelegd worden. 

4k is voor mij nog geen must. Een goede full hd kwaliteit voldoet ook. Heb ik bij ziggo nu ook. Wat is de reden dat jij momenteel nu geen tm klant meer bent?

Reputatie 7
Badge +7

Ah, dan ligt het puur aan de installateur van NetwerkNL. Die zal moeten worden aangestuurd om dit in orde te maken. Vervolgens kan je door de T-Mobile installateur aangesloten worden. Met de opzegservice houdt je ZIGGO tot dit laatste stapje gezet is.

Ik ben wel  T-Mobile klant. Meerdere abonnementen zelfs. Alleen geen TV meer. Reden is dat we eigenlijk nooit naar lineaire TV (NPO, RTL, SBS, etc) kijken, maar alleen - als we kijken - streaming. Wel heb ik het platform in beta mede getest, dus heb wel gezien wat het doet. Daarin hebben ze eindelijk een stap vooruit gezet richting ZIGGO en KPN, maar het is iets beperkter qua extra's, zoals apps (Netflix, DIsney+, Amazon Prima, Videoland). Basis zit er verder op en het werkt. 

Ik ben momenteel in afwachting tot het netwerk gereed is gemaakt. 8 juni komt een monteur van KPN netwerk NL om de glasvezel in het huis te leggen. Benieuwd hoe snel erna Guidion volgt voor de verdere installatie. Ik vroeg me wel nog een ding af. Is eurosport 2 wel te zien op de apple tv? Ik zag namelijk dat deze niet in TV Anywhere zit. Ik ben namelijk van plan om een apple tv te gaan gebruiken in plaats van de meegeleverde tv box. Mede omdat de afstandsbediening niet werkt wanneer het deurtje van de tv kast dicht is. Ik hoor het graag :smiley:

Reputatie 5
Badge +2

@sjorscremers Op Apple TV is hetzelfde beschikbaar als op de tv-box, dus ook Eurosport 2 (en buitenlandse zenders). Vanwege rechtenkwesties zijn deze zenders inderdaad niet beschikbaar in de mobiele apps.

Reageer