Beantwoord

Port forwarding problemen

  • 16 September 2018
  • 38 reacties
  • 3010 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds een paar weken overgestapt van Ziggo naar T-mobile thuis, echter loop ik tegen wat probleempjes aan.

Thuis heb ik een media server staan waar ik wat dingetjes op draai. Zo draait er een kleine webserver, plex en een rFactor 2 server op.

De webserver en Plex werken top, maar sinds ik overgeswitched ben en de nieuwe router gebruik krijg ik het niet voor elkaar om de rFactor 2 server te laten werken. Het lijkt alsof de steam porten geblokkeerd worden of iets dergelijks.

Deze poorten staan open voor rFactor 2:
"Simulation port": UDP+TCP 54297
"HTTP port": TCP 64297
"Steam port": UDP 64298
"Steam port": UDP 64299

Het is gek want bij Ziggo werkte alles goed, maar sinds ik op die nieuwe huawei router zit werkt het niet meer. Ik kan niet van buitenaf naar de server connecten en ik zie hem niet in de serverlijst staan van de game zelf. Zijn deze poorten automatisch geblokkeerd of heb ik wat instellingen verkeerd gedaan?

Ik heb het zo ingesteld:
https://puu.sh/BvR4m/1f161436b4.png

Edit: verkeerde forum, hoe verplaats ik dit?
icon

Beste antwoord door tmoesel 16 September 2018, 16:43

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 2

@yalerta erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +5

[Vervolgens heb ik dan wel weer te maken met het probleem dat de nieuwste  versie van Safari niet meer werkt met de foscam-plugins. Heb jij daar als foscam-bezitter iets op gevonden?]

Wel Foscam doch geen Macbook bezitter en Safari alleen op de iPad / iphone en daar is het simpeler om de eerder genoemde OWLR Foscam app uit de app store te installeren.
Probleem van de Foscam plugins treed ook op bij de laatste Internet Explorer maar kan daar bij de optie ontwikkeltools een oudere IE versie ingeschakeld worden. Firefox in Win10 geeft geen problemen. en ik weet niet meer of ik daar ook een plugin voor geactiveerd heb.

Als beveiliging een belangrijk item is kun je misschien een NetVideoRecorder overwegen. Ook met gemapte poorten van buitenaf te benaderen en afhankelijk van de harde schijf die er in kan tot meerdere dagen opnames vast te leggen en terug kijken En de horde van de poorten doorschakelen ben je inmiddels over.

https://www.foscam.nl/index.php/digitale-video-recorders.html

https://www.alarmsysteemexpert.nl/nl/hikvision-ds-7604ni-k1-netwerk-video-recorder-nvr.html#

Let op! prijzen zonder Harddisk voor opnames op te zetten. Mijn ervaring met een ouder type Hikvision NVR is zeer goed te noemen.

 

Reputatie 2

@yalerta en inderdaad, iCloud lijkt niet te werken met ftp… Da’s jammer!

Ik heb trouwens grote moeite om mijn sd-opnamen te benaderen omdat Filezilla ook al weer problemen geeft. Het is allemaal niet eenvoudig...:rolling_eyes:

Reputatie 2

Dank, @yalerta ! Ik had het externe ip-adres ingevuld (32.20.xxx.xx:58565) maar kennelijk werkt dat niet wanneer je dit vanaf je eigen netwerk benadert. Ik heb het nu, zoals jij adviseerde, via de iPhone als hotspot gedaan, en nu kom ik direct op de foscam-pagina. 

Het poort-doorverwijzen lijkt dus nu te lukken - dank!

[Vervolgens heb ik dan wel weer te maken met het probleem dat de nieuwste  versie van Safari niet meer werkt met de foscam-plugins. Heb jij daar als foscam-bezitter iets op gevonden?]

Reputatie 7
Badge +5

@Johadriaan 

Poortmapping ziet er goed uit.
Poort in de camera zelf ook ingesteld op 88?

Probeer niet om vanuit je eigen interne 192.168.xx.xx te testen maar doe dit via extern.
Zet in je iPhone persoonlijke hotspot aan LINK maak dan met de Mac of iPad een wifi verbinding naar je iPhone en probeer het dan nogmaals.

 

En iCloud als ftp server? Volgens onderstaande link niet mogelijk (2017)

https://www.onemorething.nl/community/topic/hoe-ftp-naar-iclouddrive/

Reputatie 2

Overigens, wat mijn opmerking over uploaden van camera-beelden naar mijn iCloud betreft, ik heb al een iCloud-abonnement, en ben daar erg tevreden over. Weet iemand hoe je de iCloud als ftp-server kan instellen?

Reputatie 2

Oh dear. Ik dacht dat ik het begreep, maar het werkt nog niet. Mijn instellingen zijn a.v.:

  1. poort van ip-camera: 88
  2. op Huawei-modem heb ik de poort doorverwijzing ingevuld met als externe poort 58565, dus zo:
  3. wanneer ik vervolgens in een willekeurige browser (geprobeerd op mac en iPad) mijn (globale) ip-adres invul, direct gevolgd door “:58565” krijg ik de melding dat deze pagina niet geladen kan worden.

Mis ik nog iets? Kan het iets met firewall-instellingen te maken hebben?

 

Reputatie 7
Badge +5

@Johadriaan 

Inmiddels op onderzoek geweest in de app store van Apple en op mijn vrouw haar iPhone6S de foscam app geinstalleerd en er direct weer afgegooid. Pushen je helemaal naar hun cloud, Nee dank U.

Daarna de OWLR Foscam app geinstalleerd en daarmee direct succes, zoeken en gevonden voor 1 camera, daarna nogmaals zoeken voor 2e camera.

Alleen toegang via een extern IP adres installeren gaf iets meer moeite doordat ik met wifi op het eigen netwerk verbonden was. Dat lukte niet soepel. Wifi uitgeschakeld op de iPhone en via 4G verbinding gemaakt, daarna lukte het goed door de externe IP en poort op te geven.

Die OWLR foscam app vraagt tijdens de installatie van de interne camera of hij toegang moet maken via extern en daarvoor de router mag benaderen. Dit heb ik niet getest omdat mijn poorten allemaal al ingesteld staan voor de diverse camera's

poort 51001 → camera1 ip-adres en poort 88 (foscam)
poort
51002 → camera2 ip-adres en poort 88 (foscam)
poort 51003 → camera3 ip-adres en poort 8080 (hikvision)
enz.

Morgen zal ik een SD kaart in een foscam camera plaatsen en de mogelijkheden bekijken van die OWLR foscam app.

Bij de hikvision app en camera's is op afstand afspelen van de SD kaart mogelijk. Maar Hikvision kost nogal wat meer dan de budget Foscams. Andere camera's in de Hikvision app toevoegen gaat bijna niet, Ik ben er wel eens mee bezig geweest zonder succes.

Reputatie 2

Oh, geweldig hoor. Nu begrijp ik eindelijk het verschil tussen externe en interne poort (denk ik!)! Ik ga het zo proberen. Ik heb zelf een iPhone 6. Werkt Hikvision daar ook mee? Ik had een 8 uur cloud service van Foscam maar die is na een jaar verlopen en ik heb niet zo’n zin in hun betaalde cloud service. Het mooiste zou zijn wanneer ik bij alarm de sd-opnamen direct naar een ftp-server zoals mijn Apple iCloud zou kunnen sturen en dan extern vanaf mijn iPhone kan bekijken. Denk je dat dit mogelijk is?

Reputatie 7
Badge +5

@Johadriaan

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-ip-camera-modem-draytek-vigor2132f-304931

dit topic gaat over een draytek modem maar vertelt wel de basis principes.

Wil je je camera intern (binnenshuis in eigen netwerk) benaderen geef je interne ip adressen en poortnummer op. Ziet er b.v. zo uit 192.168.1.45:88 = ip adres en achter de dubbele punt staat het poort nummer.

Wil je dezelfde camera extern (zomaar ergens op de wereld) benaderen hebben we het over een extern ip adres. Dit adres kun je vinden in de modem, maar https://www.whatsmyip.org/ vertelt je op de geopende webpagina wat jouw adres is, in mijn geval 85.144.xxx.xxx (laatste cijfers laat ik niet zien :grin: )

Het beste is om EXTERN niet de standaard 88 poort te nemen maar deze om te schakelen. Het geeft een heel klein stukje meer veiligheid, er zijn op het internet veel mensen die het leuk vinden om standaard open staande poorten te zoeken en of ze in jouw netwerk kunnen komen.

Dat schakelen regel je dan in de modem. Voorbeeld extern IP-adres met poort 58088 schakel je door naar intern IP-adres met poort 88 (bovenstaande voorbeeld) Indien je dan op je telefoon of tablet voor de camera instellingen het externe ip-adres en poort opgeeft ziet dat er zo uit. 85.144.xxx.xxx:58088 (of het poortnummer in een apart veld van de instellingen)

HttpS moet je niet gebruiken omdat er dan een certificaat op JOUW ip-adres actief moet zijn en dat een extra moeilijkheid opwerpt.

Vaak is het ook mogelijk om de camera via een externe (niet altijd gratis) server te laten verbinden dan geeft dat geen problemen als jouw externe IP-adres ooit wijzigt b..v. na stroomuitval of provider wissel. Ja en misschien kijken de beheerders van die server wel eens mee naar jouw beelden.Ik heb zelf ook een paar Foscam camera's maar benader die rechtstreeks. Hieronder nog een link waar ik e.e.a uitleg voor de Hikvision app.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/hikvision-niet-zichtbaar-in-4g-camera-s-buitenshuis-beschikbaar-313403

Welke telefoon, iPhone - Android,  of app heb jij in gebruik?

En de vraag over MAC adressen is redelijk eenvoudig te beantwoorden. Ieder netwerk apparaat heeft een eigen uniek MAC adres. Jouw modem deelt IP adressen uit aan de MAC adressen en houd daar een lijstje van bij zodat hij weet als er een vraag op een poort binnenkomt naar welk IP / MAC apparaat hij dat moet doorverbinden.

Poort 80 is altijd de Internetpoort voor webpagina's dus kun je je Foscam beter op de geadviseerde 88 houden dan hoeft de modem minder na te denken.

Reputatie 2

Ter aanvulling: ik heb de forwarding nodig om mijn Ip-camera buitenshuis te kunnen benaderen.

Reputatie 2

Ja, dat heb ik gelezen, maar het werkt bij niet. Vandaar mijn concrete vragen: kan ik het poortnummer overnemen zoals genoemd in de instellingen vd Ip-camera (88), dus het http-nummer ? Of juist het https-nummer? En wat bij intern en extern (ik begrijp het verschil niet)? 
en vervolgens moet ik het apparaat kiezen, maar ik begrijp niet zo veel van de (Mac?)-adressen.

Reputatie 7
Badge +15

@Johadriaan

Hier vind je meer uitleg over portforwarding :

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-op-de-huawei-hg659-283957

https://youtu.be/2G1ueMDgwxw (video uitleg over port forwarding in het Engels)

Reputatie 2

Kan iemand mij svp helpen bij het instellen van port forwarding voor een foscam ip-camera op een huawei modem ? Ik heb de camera op poort HTTP 80 staan (bij HTTPS staat 443). Wanneer ik port mapping probeer in te stellen krijg ik een heel andere reeks (25565), kan ik daar gewoon 80-80 bij interne en externe poort invullen? En vervolgens moet ik een apparaat kiezen, maar ik kan geen wijs uit de adressen die daar worden genoemd (00:62:82… is dat het mac-adres??). Ik ben nogal een dummy op dit gebied…

bijvoorbaat dank!

Hans

Reputatie 7
Mooie vergelijking @Pieter_B, erg duidelijk! 🙂
Reputatie 2
Duidelijk verhaal Pieter, bedankt voor de info👍🏻
Reputatie 7
Badge +3
@Harli

Voor verkeer van 'binnen' (LAN) naar buiten (WAN) is het veelal niet nodig om poorten open te zetten, dit kun je in zekere mate vergelijken met je webbrowser.

Poorten moeten meestel wel worden opgengezet als je wilt dat een applicatie, die 'binnen' (LAN) zit, reageert op verzoeken van buiten (WAN).
Je kunt open zetten van een poort zien als de bedrading (IP + poort) tussen de deurbel knop (WAN + poort) en je actuele bel in de hal (LAN appicatie IP + poort).
Je applicatie zit namelijk niets anders te doen dan luisteren/kijken of er op de knop is gedrukt met de voor hem bekende deurbel, anders reageert hij niet.

Heel simpel een schema

Reputatie 2
@Pieter_B

Daar heb je zeker een punt en na die 2 meldingen 3 van de 4 benodigde poorten gelijk dicht gegooid, en het mooie is dat de pushmeldingen gewoon blijven komen.
Dus de aangegeven poorten zijn dus schijnbaar niet nodig voor het doorsturen van pushmeldingen.
Maar ik heb het nog niet zoals ik het wil hebben dus prul ik nog even door.
Ik ga het nog proberen met een andere account dan Gmail om emailberichten met foto als bijlage binnen te krijgen, die mogelijkheid zit er op dus dan wil ik dat ook HAHA.

Wordt vervolgd dus😅
Reputatie 7
Badge +3
@Harli

Daar ligt dus ook het grootste 'gevaar' als je poorten open gaat zetten, ook deze applicatie staat waarschijnlijk in de lijjst bij de hacker van de poorten die open kunnen staan.
De deur staat a.h.w. op een kier, nu alleen nog de koevoet erbij halen zal ik maar zeggen, om de rest van je netwerk open te breken.

Daarom huiver ik ook altijd van opmerking om maar 'even' een poortje open te zetten, kan daar niet vaak genoeg voor waarschuwen.

Als je dat wel wil doen, wees dan zeker dat deze applicatie gescheiden is van je eigen netwerk, zodat ze dan ook niet verder komen dan alleen die applicatie omgeving.
Reputatie 2
@Piotr

Dank je, maar ik heb de poorten alweer dicht gegooid na 2 meldingen van illegal login meldingen vandaag.
Weet niet hoe ernstig t is maar wil er ook niet achter komen.
Dus op naar andere "veiligere" oplossingen!!
Reputatie 7
Hey @Harli,

Zo te zien is al je werk niet voor niets geweest. Top dat het alsnog is gelukt om dit op te lossen! 😁
Reputatie 2
Don't shoot😅....krijg eindelijk mn pushberichtjes binnen.(zat m toch in de instellingen van de cam zelf)
Alleen zou ik dat ook nog met een email+ foto als bijlage willen hebben.
Reputatie 2
Hallo allemaal ff een update...........de benodigde 4 poorten staan open, alarmbericht melding in hikvision app staat aangevinkt, kan mooi vanaf mn mobieltje de cam live bekijken en ook via de cloud.
zie ook netjes mn dvr en testmail werk.
Maarrrrrrrrrr....... pushberichtjes HO maar.
Shoot me maar lek!!
Reputatie 2
Hallo Sander,

Vertel mij wat!! Haha.... soms is er geen touw aan vast te knopen.
Maak overdags soms ook de raarste dingen mee tijdens mijn werk.
Helaas ben ik er door onverwachtse omstandigheden nog niet veel verder gekomen dan alle instellingen te controleren die Pieter_B als tip gaf.
Dit lijkt goed te staan want ik krijg wel de test mailtjes binnen.
Wat opvalt is dat Gmail nou niet de meest vriendelijke account is om dit soort meldingen te ontvangen, gezien de extra info vwbt Gmail.

As. donderdag heb ik weer even wat tijd om er weer in te duiken, ik hou jullie op de hoogte.

Grts
Reputatie 7
Hoi @Harli,

We volgen dit topic ook nog steeds! Ik ben dan ook reuze benieuwd of je al verder bent gekomen. Electronica werkt soms op ondoorgrondelijke wijze. 😉

Reageer