Beantwoord

Postcodecheck: wel geschikt, maar achteraf toch niet?

• 28 januari 2019
  • 8 reacties
  • 526 Bekeken

Goedendag,

M’n vriendin wil graag T Mobile Thuis en heeft daarvoor de postcodecheck gedaan. Daar wordt aangegeven dat er alles-in-een beschikbaar is op haar adres, met een snelheid tot 100mbps. Ze plaatst de bestelling en krijgt vervolgens een belletje met de mededeling dat het niet mogelijk is om op dat adres een aansluiting te krijgen. Daarna nog een paar keer contact gehad om te vragen waarom.... De een zegt iets over een aderpaar waar KPN iets voor moet doen, een ander zegt dat T Mobile geen licentie heeft in dat gebied.
Vervolgens met KPN gechat en die zeggen dat zij zien dat er 93mbps gehaald kan worden en dat aansluiten geen probleem is.

Weet een van jullie wat er aan de hand is en wat ze kan doen om T Mobile klant te worden?

Alvast dank!
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 29 januari 2019, 09:54

Goedemorgen @MR2DEVIL,

Lastig verhaal dit.

Zou je eens je postcode en huisnummer kunnen intoetsen op https://netco-fpi-info.fourstack.nl en mij kunnen vertellen wat het resultaat is?

Weet je toevallig wel of dat er een ISRA punt (aansluitpunt) in de woning aanwezig is?

Ook is het handig om te weten of dat er momenteel al een internetverbinding via een andere provider loopt.

Ik hoor het graag!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Goedemorgen @MR2DEVIL,

Lastig verhaal dit.
Zou je eens je postcode en huisnummer kunnen intoetsen op https://netco-fpi-info.fourstack.nl en mij kunnen vertellen wat het resultaat is?

Weet je toevallig wel of dat er een ISRA punt (aansluitpunt) in de woning aanwezig is?

Ook is het handig om te weten of dat er momenteel al een internetverbinding via een andere provider loopt.

Ik hoor het graag!
Goedemorgen @Jeffrey87

Bedankt voor je snelle reactie!
Hierbij een screenshot van het resultaat op de webpage.

Op dit moment zit ik op werk, dus kan ik helaas niet zeggen of er een ISRA aanwezig is. Een (fysieke) internetverbinding van een andere provider kon ik niet zo 1-2-3 ontdekken toen ik er was, maar ook niet goed/lang/specifiek naar gekeken.
Reputatie 4
Badge +3
Bedankt voor je reactie @MR2DEVIL

Dit resultaat geeft in ieder geval aan dat er volgens de netwerkbeheerder (KPN) een lijn bekend is in de woning.

Het kan zijn dat er al een provider actief is op de lijn waardoor T-Mobile de diensten niet kan leveren, het kan echter ook zijn dat er geen fysiek ISRA punt aanwezig is.

Wellicht dat een T-Mobile moderator kan meekijken naar de bestelling, en een reden kan achterhalen waarom de bestelling uiteindelijk is afgekeurd.
Hoi @Jeffrey87

Wederom bedankt. Dan wacht ik de hulp van een moderator even af.

Volgens KPN was het ook geen probleem om te leveren, dus dat kan kloppen.
Is er een bepaalde actie die je moet doen om een moderator te halen?
Reputatie 3
Badge +4
Moderators lezen mee en reageren vanzelf.
Ah, top. Dan blijf ik geduldig wachten.
Reputatie 6
Badge +2
Hey @MR2DEVIL,

Ik kijk graag met je mee waarom je bestelling is geannuleerd. Zoals Jeffrey terecht aangeeft, kan het zijn dat er geen ISRA punt aanwezig is of dat er al een provider op de lijn zit. Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zoek ik het voor je uit.

Reageer