Beantwoord

Problemen met TV, Wifi en internet

• 8 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 353 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik ben 17 juni overgestapt van KPN naar T-mobile. Wat een ellende.
Vanaf dag 1 internet problemen. Gevolgd door TV problemen. Kastje -> muur -> kastje -> muur, maar wij zijn zo druk (lees: onder bezet) bij T-Mobile. Ik heb ook T-mobile Mobiel -> erg goed verdienmodel in combinatie met T-Mobile thuis want je komt gegarandeerd door je belminuten van bellen met de klantenservice.

We beginnen: Internetproblemen. Ik heb een 100/100 abonnement. Ik werk twee dagen uit huis en ben dus erg afhankelijk van de internetverbinding. Gemeten snelheid: 30/3. VPN met mijn werkgever werkt gewoon niet door het onstabiele internet en de trage verbinding. Uiteindelijk na twee maand na tig keer resetten en andere herstelacties komt een monteur. Die trekt al snel de conclusie dat de modem/router defect refurbished model is. Medewerker van de klantenservice zegt credit toe voor 55 euro, maar die wordt ingetrokken (waar ik overigens zelf nooit over geïnformeerd ben) omdat een andere afdeling zegt: er zijn wel diensten aan de klant geleverd dus geen credit. Modem/router (die van T-mobile is en niet van mij!) is dus defect en daardoor werkt o.a. wifi niet, maar de Wifi valt buiten vergoedingen want er zijn heel veel externe factoren (voorheen nooit problemen mee gehad en ook met nieuwe router niet maar goed). Per saldo heb ik dus het volle pond lopen betalen, wordt mij een toegezegde credit door de neus geboord en waarom? Omdat T-Mobile een defecte apparaat neerzet.

Daarna problemen met de TV. De monteur bleek oude en nieuwe router niet omgezet te hebben in systeem. Daarna meer problemen met TV, springt terug naar 1 januari, gevolg geen TV gids en dus geen TV, geen opnames. Opnamefunctie van de interactieve TV-kast is sws een waardeloze functie. Uiteindelijk opgelost.
Internet opgewaardeerd naar 200/200 nadat eindelijk de klantenvoordeel module in het systeem van T-mobile weer werkte, maar die snelheid wordt bij lange na niet gehaald. Tussendoor ook maar weer problemen met de TV. Zelfde verhaal, alleen is de technische dienst heel druk. Zowaar voor deze melding wel een credit gekregen van 20 euro en dat voor 3 weekenden (tot nu toe) zonder TV. Gelukkig zouden wij gisteren of uiterlijk vandaag bericht krijgen van de technische dienst. Nou je raadt het al: wij zijn zo druk, het gaat toch nog even wat langer duren. ZUCHT

Gelukkig hebben wij Guidion en kan er op 26 november al een monteur komen. Guidion gaat nu overigens kijken of ze toch eerder kunnen, maar we wachten wachten wachten wachten.

Wat een beschamende service! Gezeik, gezeik en nog eens gezeik. Ik heb zo'n spijt dat ik na bijna 10 jaar KPN zonder gezeur overgestapt ben naar T-Mobile. Gelukkig werkt het marketingapparaat wel en zag ik vanmorgen nog een artikel dat T-Mobile klantenservice erg belangrijk vindt. Ik denk dat de klanten en de marketingafdeling dan allebei een andere definitie van klantenservice gebruiken.
icon

Beste antwoord door Sander 9 oktober 2019, 17:36

Hoi @mgerr,

Wij staan aan dezelfde klant - zowel ik als jij wil dat jij tevreden bent met onze diensten. En daar ga ik mij hard voor maken! Ik lees dat er al het één en ander is gebeurd en in gang gezet. Ik loop de punten graag na:

TV issues
Ik zie dat de technische dienst vanochtend heeft besloten om de TV Box te vervangen. Je zult dus binnen 3 tot 5 werkdagen een vervangende TV Box ontvangen. Excuus voor het ongemak. Hardware blijft techniek en dat is soms weerbarstig. Ik ga er vanuit dat de vervanging een haarscherp beeld bij jou oplevert!

Wifi
Wifi is afhankelijk van vele factoren en je zult dus nooit de maximale snelheid op Wifi halen. Wel kun je dit optimaliseren. De beste tips hebben we in dit topic verzameld: Haal het maximale uit jouw Wifi. Vooral het aanpassen van het kanaal levert veel winst op. Ik zie dat je nu op een ongunstig kanaal staat, ik adviseer 1, 6 of 11. Let ook op het 2,4 en 5G netwerk. Ben je in dezelfde ruimte als het modem, kies dan voor het 5G netwerk!

Internet
Je hebt glasvezelinternet, dat is gelukkig superstabiel. Je zult die 200 up en down dan ook zeker kunnen halen. Ik begrijp dat je hier ook e-mailcontact over hebt gehad. Ik zal hier de belangrijkste punten plaatsen, zonder dat je in velige modus hoeft in te loggen:

Er zijn een aantal oorzaken waardoor je jouw maximale snelheid niet haalt. Ik leg deze punten graag uit. Controleer je de volgende punten?

1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100 Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset)
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.
4. Een software matige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet)
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration

Laat je mij weten wat deze stappen hebben opgeleverd? Ik hoop dat je snel voor 100% kunt genieten van zowel TV als internet van T-Mobile Thuis!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoi @mgerr,

Wij staan aan dezelfde klant - zowel ik als jij wil dat jij tevreden bent met onze diensten. En daar ga ik mij hard voor maken! Ik lees dat er al het één en ander is gebeurd en in gang gezet. Ik loop de punten graag na:

TV issues
Ik zie dat de technische dienst vanochtend heeft besloten om de TV Box te vervangen. Je zult dus binnen 3 tot 5 werkdagen een vervangende TV Box ontvangen. Excuus voor het ongemak. Hardware blijft techniek en dat is soms weerbarstig. Ik ga er vanuit dat de vervanging een haarscherp beeld bij jou oplevert!

Wifi
Wifi is afhankelijk van vele factoren en je zult dus nooit de maximale snelheid op Wifi halen. Wel kun je dit optimaliseren. De beste tips hebben we in dit topic verzameld: Haal het maximale uit jouw Wifi. Vooral het aanpassen van het kanaal levert veel winst op. Ik zie dat je nu op een ongunstig kanaal staat, ik adviseer 1, 6 of 11. Let ook op het 2,4 en 5G netwerk. Ben je in dezelfde ruimte als het modem, kies dan voor het 5G netwerk!

Internet
Je hebt glasvezelinternet, dat is gelukkig superstabiel. Je zult die 200 up en down dan ook zeker kunnen halen. Ik begrijp dat je hier ook e-mailcontact over hebt gehad. Ik zal hier de belangrijkste punten plaatsen, zonder dat je in velige modus hoeft in te loggen:

Er zijn een aantal oorzaken waardoor je jouw maximale snelheid niet haalt. Ik leg deze punten graag uit. Controleer je de volgende punten?

1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100 Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset)
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.
4. Een software matige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet)
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration

Laat je mij weten wat deze stappen hebben opgeleverd? Ik hoop dat je snel voor 100% kunt genieten van zowel TV als internet van T-Mobile Thuis!
@Sander, bedankt voor je (gedeeltelijke) beantwoording. TV box is ontvangen. Monteur kan nu maandag al komen. Ten aanzien van de wifi zijn de gekozen kanalen de kanalen die eerder door jullie geadviseerd zijn. Ik verwacht overigens, en dat hoeft niet hier, nog wel reactie op compensatie voor al dit gedoe. Wij zijn inmiddels bijna 4 maand na aansluitdatum verder en hoop tijd armer en negatieve energie rijker......
Reputatie 6
Badge +7

Hi @mgerr, uiteraard kijk ik graag met je naar een eventuele vergoeding. Stuur weer even een bericht zodra de problemen verholpen zijn, dan ga ik voor je aan de slag!

Reageer