Beantwoord

Problemen T-Mobile Thuis abonnement

• 26 augustus 2017
  • 1 reactie
  • 260 Bekeken

Goedemiddag,

Op 14 april 2017 is mijn abonnement van T-Mobile thuis vernieuwd. Het voorgaande abonnement was afgesloten bij Vodafone thuis.

Als eerste wil ik melden dat ik zeer tevreden ben over de diensten die ik afneem (inclusief 3 mobiele abonnementen). Ook de klantenservice doet erg hun best om problemen op te lossen als die er zijn. En sinds begin mei 2017 heb ik een probleem met T-Mobile, namelijk dat T-Mobile de overeenkomst die is afgesloten niet nakomt. De overeenkomst heb ik als bijlage toegevoegd bij deze mail.

Er is afgesproken dat mijn nieuwe abonnement 60 euro per maand zou zijn, waarbij ik de eerste 6 maanden 10 euro korting zou krijgen. De eerste 6 maanden zou het dus 50 euro per maand zijn.

Op 8 mei ontving ik mijn eerste factuur van het nieuwe abonnement. Tot mijn verbazing moest er een bedrag van 55 euro betaald worden. Dit kwam omdat de tweede interactief TV Box betaald moest worden. Dit was niet afgesproken. Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice waarbij direct het probleem erkend werd en bij de volgende factuur zou er 5 euro gecrediteerd worden. Tevens werd beloofd dat het abonnement in de administratie aangepast zou worden.

Op 9 juni ontving ik mijn tweede factuur en tot mijn verbazing werd er 5 euro gecrediteerd met als omschrijving “Compensatie Abonnement Internet 500”. Uiteraard is dit niet juist. En tot mijn verbazing was mijn abonnement niet aangepast zodat er 50 euro betaald moest gaan worden. Ik heb direct weer contact opgenomen met de klantenservice en het probleem werd direct erkend en bij de volgend factuur zou er 5 euro gecrediteerd gaan worden. En….. het abonnement zou worden aangepast in de administratie.

Op 11 juli de derde factuur. Er werd 5 euro gecrediteerd weer met als omschrijving “Compensatie Abonnement Internet 500” en het abonnement was niet aangepast. Uiteraard weer de klantenservice en de medewerker die ik aan de lijn kreeg zag de humor er wel van in. Dit houdt dus in dat u telkens contact met ons kan opnemen na het ontvangen van de factuur. Dit leek hem niet de bedoeling en hij zou het definitief oplossen en het abonnement zou aangepast gaan worden.

Op 8 augustus de vierde factuur. En helaas geen 5 euro gecrediteerd en het abonnement niet aangepast. De medewerker die ik op 11 juli gesproken had heeft dus helemaal niets gedaan.

Het zal duidelijk zijn dat ik er nu wel mee klaar ben. Hier blijkt dat T-Mobile de afspraken die gemaakt worden tijdens het afsluiten van een abonnement niet nakomt, terwijl deze wel op papier staan.

Ik verzoek u die in orde te maken. Is dit niet op korte termijn opgelost ga ik niet direct mijn abonnement opzeggen, maar ik ga dit neerleggen bij de geschillencommissie. Want zoals in het begin van de mail gezegd ben ik best tevreden over de diensten, maar niet over het nakomen van de gemaakt afspraken.

Met vriendelijke groeten,

Ron Bakker
icon

Beste antwoord door Brian 30 augustus 2017, 10:43

Hi Ron,

Allereerst van harte welkom op het forum! Neem gerust een kijkje bij onze andere topics!

Bedankt voor je duidelijke bericht, ik heb het direct helemaal uitgezocht en er is het volgende aan de hand: De 6 maanden korting op de tweede TV Box geldt eigenlijk alléén voor nieuwe klanten. In jouw geval gaat het om een verlenging en heb je dus eigenlijk geen recht op deze korting. Hierdoor wordt de korting niet toegepast in het systeem waardoor je iedere keer te hoge facturen ontvangt. Maar de korting is bij de verlenging wel door ons toegezegd en staat ook op je contractbevesting dus dit ga ik op een andere manier oplossen!

Inmiddels heb je van mijn collega's al twee maanden korting ontvangen, ik ga de korting voor de overige tien maanden in één keer voor je verrekenen. Je ontvangt hiervoor een éénmalige vergoeding van € 50,-. Voor de duidelijkheid, je maandelijkse facturen blijven dus € 55,-, dit kan ik niet aanpassen, maar je ontvangt de korting nu in één keer zodat je niet te veel betaalt. Je factuur voor september staat al klaar, de korting wordt daarom verrekend met je factuur van volgende maand. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Groetjes,

Brian
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +8
Hi Ron,

Allereerst van harte welkom op het forum! Neem gerust een kijkje bij onze andere topics!
Bedankt voor je duidelijke bericht, ik heb het direct helemaal uitgezocht en er is het volgende aan de hand: De 6 maanden korting op de tweede TV Box geldt eigenlijk alléén voor nieuwe klanten. In jouw geval gaat het om een verlenging en heb je dus eigenlijk geen recht op deze korting. Hierdoor wordt de korting niet toegepast in het systeem waardoor je iedere keer te hoge facturen ontvangt. Maar de korting is bij de verlenging wel door ons toegezegd en staat ook op je contractbevesting dus dit ga ik op een andere manier oplossen!
Inmiddels heb je van mijn collega's al twee maanden korting ontvangen, ik ga de korting voor de overige tien maanden in één keer voor je verrekenen. Je ontvangt hiervoor een éénmalige vergoeding van € 50,-. Voor de duidelijkheid, je maandelijkse facturen blijven dus € 55,-, dit kan ik niet aanpassen, maar je ontvangt de korting nu in één keer zodat je niet te veel betaalt. Je factuur voor september staat al klaar, de korting wordt daarom verrekend met je factuur van volgende maand. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Groetjes,

Brian