Beantwoord

Regelmatig geen mail binnen krijgen

  • 5 juli 2019
  • 12 reacties
  • 480 Bekeken

Ik krijg heel regelmatig geen mail binnen, vandaag ook weer een drama.
Als test ga ik dan naar gmail en hotmail om vanuit die 2 een test naar t-mobile te sturen en ja hoor vandaag ook weer niet stuur ik dan van t-mobile naar t-mobile dan werkt het wel.

Als ik dan wil kijken op webmail krijg ik de vraag in te loggen alleen geen idee waarmee
icon

Beste antwoord door Brian 23 juli 2019, 16:37

Hi @Scouser1957, bedankt voor de informatie! Ik heb het uit laten zoeken door één van onze netwerkspecialisten en die geeft aan dat er op 5 juli een specifiek incident was waardoor het mailverkeer inderdaad vertraagd was aan onze kant. Het lijkt in ieder geval zo op het eerste gezicht geen structureel probleem te zijn. Mocht het bij jou vaker voorkomen zou je dan de datum en het tijdstip waarop het speelt willen noteren? Dan gaan we hier verder mee aan de slag. Bedankt voor je eerdere melding!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hi @Scouser1957, ik geef je graag meer informatie! Zo te horen zijn de server instellingen van je e-mail mogelijk niet goed ingesteld. Op onze website vind je een stap-voor-stap handleiding waarmee je alles na kan lopen. Mocht je er niet uitkomen laat dan even weten bij welke stap je vastloopt (eventueel met screenshot), dan help ik je graag!
Als de server instellingen niet goed staan hoe verklaar je dan dat ik bijna 2 maanden lang de mail wel goed binnen krijg en dan ineens geween vanaf 13.00 tot 21.30 niet om om 21.30 alles van die dag achter elkaar wel binnen komen. Server instellingen staan gewoon goed doe het pas een kleine 30 jaar bij veel verschillende providers
Reputatie 6
Badge +2
@Scouser1957

Het zou inderdaad vreemd zijn dat je settings plotseling verkeerd zouden zijn, zeker gezien dat de mail op bepaalde momenten gewoon binnenstroomt.
Zelf gebruik ik TMT-mail nooit, heb hier alles overgezet op Gmail al vanaf dag 1 dat Gmail bestaat.

Wel raar dat er tussen bepaalde tijdstippen geen mail binnenstroomt, volgens mij is er nergens een instelling die je zou kunnen doen dat dit gedrag verklaart.
Als het een instelling zou zijn zou het elke dag of elke week zo moeten zijn
Reputatie 7
Badge +10
mja beetje lastig gissen waar het fout gaat. het antwoord staat in de e-mail headers. deze kan je uitlezen via mxtiolbox
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Scouser1957 we proberen met je mee te denken over een mogelijke oorzaak/oplossing maar zoals @Hidden.nld aangeeft is het wat dat betreft enigszins gissen. Er zijn bij ons in ieder geval geen problemen met de e-mailserver bekend en ik heb geen berichten van andere klanten voorbij zien komen hierover dus het lijkt een specifiek probleem. Maakt het nog uit of je de e-mails verstuurd via het mobiele of het vaste netwerk of komen ze bij allebei vertraagd aan?
Het gaat nu al weer een hele tijd goed, het probleem zit er in dat mails van buiten niet doorkomen zowel de webmail als mijn outlook zien ze niet. Als ik mijzelf mail komt er op zo'n moment niets door niet vanaf gmail en ook niet vanaf hotmail. Als ik mijzelf mail vanuit T-mobile komt het onmiddellijk door. Ik ben al zover dat ik de acht belangrijke mails laat sturen naar Gmail. Eerlijk gezegd ben ik na 2 maanden al helemaal klaar met T-mobile nog 10 maanden op mijn tanden bijten en dan op zoek naar een echte provider met een fatsoenlijke helpdesk
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Scouser1957

Als er niet de juiste informatie word gegeven is het niet mogelijk om je verder te helpen.
Een vertraagde e-mail kan natuurlijk voorkomen maar waar deze blijft hangen is alleen te traceren door de e-mail headers in de vertraagde e-mail zelf.
Zie ook deze site van gmail
Alle begrip voor maar ik ga hier geen headers plaatsen zodat iedereen ze kan zien, ik zal straks kijken of er 1 tussen zit die publiek kan
1 gevonden
Return-Path:
Delivered-To: f.vosveld@t-mobilethuis.nl
Received: from localhost (unknown [10.10.60.72])
by mx03.glasoperator.nl (Postfix) with ESMTP id 26981C002F
for ; Fri, 5 Jul 2019 15:39:31 +0000 (UTC)
X-Virus-Scanned: amavisd-new at glasoperator.nl
Authentication-Results: mailscan02.ispservices.glasoperator.net (amavisd-new);
dkim=pass (1024-bit key) header.d=flowmailer.net
Received: from mx02.glasoperator.nl ([10.10.60.22])
by localhost (mailscan02.ispservices.glasoperator.net [10.10.60.201]) (amavisd-new, port 10024)
with ESMTP id ZAOrzCu3_pqR for ;
Fri, 5 Jul 2019 17:39:22 +0200 (CEST)
Received: from mta-64-130.flowmailer.net (mta-64-130.flowmailer.net [185.136.64.130])
by mx02.glasoperator.nl (Postfix) with ESMTPS id 7BD8322222D
for ; Fri, 5 Jul 2019 12:45:10 +0200 (CEST)
Received: by mta-64-130.flowmailer.net with ESMTPSA id 201907051045101b5719fead17af24cb
for ;
Fri, 05 Jul 2019 12:45:10 +0200
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; q=dns/txt; c=relaxed/relaxed; s=s1;
d=flowmailer.net;
h=Date:From:Subject:To:Message-ID:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
bh=16fITvAP7EPuDnqhnPf7IDhWlzxuoKcJMb2M0bQkYhI=;
b=XRh46QM+bT8R1l2oPVwhuk8yxT7D+ztgQ19oaWyS/GseqoVd3g8okcv5on52EvC8mZOIwZ
t4IQaN7zSKrCXKlWYUGRZcs59xSEAYisEB3kSW2gxzfvgPJQyPRDA2+7Z8KazXD8cKyrj0px
dZHolmmRR6xr9jEwVkvl9ZXhj4Jt8=;
MIME-Version: 1.0
From: "Ruiter Dakkapellen"
To: f.vosveld@t-mobilethuis.nl
Date: 5 Jul 2019 12:45:10 +0200
Subject: Belangrijk bij keuze dakkapel, zie wat u koopt
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Message-ID:

X-EsetId: 37303A29BA17626A6C7261
Reputatie 6
Badge +2
Received: from mx02.glasoperator.nl ([10.10.60.22])
by localhost (mailscan02.ispservices.glasoperator.net [10.10.60.201]) (amavisd-new, port 10024)
with ESMTP id ZAOrzCu3_pqR for ;
Fri, 5 Jul 2019 17:39:22 +0200 (CEST)
Received: from mta-64-130.flowmailer.net (mta-64-130.flowmailer.net [185.136.64.130])
by mx02.glasoperator.nl (Postfix) with ESMTPS id 7BD8322222D
for ; Fri, 5 Jul 2019 12:45:10 +0200 (CEST)

De delay lijk je op te lopen op de mailserver mx02.glasoperator.nl.

Deze doet er tussen ontvangst en doorzenden naar de mailscan02.ispservices.glasoperator.net bijna 5 uur over.

Note: Een mailtrace van beneden naar boven lezen 😉
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Scouser1957, bedankt voor de informatie! Ik heb het uit laten zoeken door één van onze netwerkspecialisten en die geeft aan dat er op 5 juli een specifiek incident was waardoor het mailverkeer inderdaad vertraagd was aan onze kant. Het lijkt in ieder geval zo op het eerste gezicht geen structureel probleem te zijn. Mocht het bij jou vaker voorkomen zou je dan de datum en het tijdstip waarop het speelt willen noteren? Dan gaan we hier verder mee aan de slag. Bedankt voor je eerdere melding!

Reageer