Beantwoord

Router/powerline aansluiten

• 14 januari 2018
  • 15 reacties
  • 913 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben momenteel al een paar dagen aan het kloten om een andere router/powerline achter het originele modem van T-mobile aan te sluiten, maar het blijft voor alsnog waardeloos.

Ik heb de MAC adressen ingevoerd in het admin panel van het modem, maar wanneer ik ook maar iets probeer blijft er staan dat ik geen internet toegang heb. Zelfs met de firewalls uit, verschillende lan/wan/internet poorten gebruiken, verschillende kabels, 2 verschillende powerlines. Niks werkt.

Momenteel vreselijke spijt dat we ooit over gestapt zijn naar T-mobile, hopelijk weet iemand raad..
icon

Beste antwoord door Ontevreden123 15 januari 2018, 17:35

Sander, held dat je er bent. Het lag inderdaad aan het feit dat de powerline in de lan4 zat in plaats van de lan1. Soms zoek je een oplossing die zo dicht voor je neus ligt dat je er strak over heen kijkt.

Hartstikke bedankt!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo Ontevreden123,

Je heb het T-Mobile modem en dan een powerline en daarachter een router ?
Als je een router achter het modem van T-Mobile plaatst mag deze op de LAN kant niet een ip reeks van 192.168.1.x gebruiken. in dat geval moet je deze even aanpassen.
Alleen heb ik het idee dat het al bij powerline mis gaat, ik krijg hier ook geen rechtstreekse internet verbinding op namelijk zonder het tussenvoegen van de router? Alleen kan ik hier weinig aan aanpassen?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Ontevreden123,

Goed dat je eerst die powerline even naloopt. Je kunt voor internet alleen LAN poort 1 of 2 gebruiken. LAN poorten 3 en 4 zijn gereserveerd voor ons TV signaal. MIisschien dat dit de oorzaak is? Het wordt nu een uitsluitspelletje. Direct bekabeld op het modem werkt wel? Een powerline op dezelfde poort en binnen dezelfde stroomgroep werkt niet? Ook niet met een andere adapter? Dit zou wel moeten lukken, we blokkeren de adapters niet. We adviseren trouwens wel een bekabelde verbinding, aangezien deze veel stabieler functioneren, maar dat is een ander verhaal.

Ik hoop dat we het werkend kunnen krijgen en we jouw username vervolgens aan kunnen passen! ;)

In dit topic staat trouwens nog wat algemene uitleg over powerline adapters. Je weet nooit!
Reputatie 6
Badge +11
@Ontevreden123
Wat voor merk en type powerline adapters gaat het om?

In het algemeen, als je er 2 van punt naar punt gebruikt, is het in principe gewoon een lange ethernetkabel, of als je wat meer detail beschouwd, een ethernetswitch met 2 of meer aansluitingen.

Dat werkt ook zonder T-Mobile, heeft verder niks met de internetprovider te maken. Als die powerline adapters ook wifi, router etc kunnen zijn, wordt het een ander verhaal.

Een URL naar de handleiding is denk ik het eerste wat je voor jezelf en medeforumleden zou moeten posten.

En verder: Wat is je plan wat betreft DHCPserver en DNS? Welk apparaat of router moet wat doen?
Sander, held dat je er bent. Het lag inderdaad aan het feit dat de powerline in de lan4 zat in plaats van de lan1. Soms zoek je een oplossing die zo dicht voor je neus ligt dat je er strak over heen kijkt.

Hartstikke bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
Yesss! Zo gaan die dingen soms. Fijn dat je het weer werkend hebt gekregen! Veel plezier van je TV. 😃

Het punt is dat je bij T-Mobile OF TV kunt doorgeven via de D-Lan Adapter (ik heb Devolo 1200+) OF internet. Dat is dus geen. oplossing. Ik heb vandaag gebeld met T-Mobile (13-12-2019) en die geven aan dat dit nog steeds zo is. Het zou mooi zijn als T-Mobile inmiddels zover zou zijn dat ze een ander protocol gebruiken, waardoor doorgifte van TV én Internet mogelijk is. Ik zit nu nog bij KPN en stap dus om deze reden niet over. De  oplossing van T-Mobile is geen oplossing. Ze zetten de klanten aan het werk. Uiteraard is bekabelen altijd de snelste en meest stabiele oplossing, maar als dat zo eenvoudig zou zijn, zouden hier al die vragen niet komen. De meeste mensen hier werken met D-Lan juist omdat bekabelen niet zo eenvoudig is.

•  
Reputatie 4
Badge +2

@Sanderex je reageert op een topic van een jaar geleden

Met de Zyxel modem die sinds mei 2019 uitgeleverd wordt is inmiddels Any Port Any Service ingezet.

En de verwachting is dat T-mobile begin 2020 een ander TV platform gaat aanbieden gelijkwaardig aan dat van KPN.

Ik heb daar vandaag over gebeld al ik heb 4 medewerkers aan de lijn gehad (40 minuten). Geen van allen wisten me iets hierover te vertellen. Overigens heb ik ook 4 keer moeten uitleggen wat ik precies bedoelde. Ik kreeg wel antwoorden, maar niet op mijn vraag, Ze snapte er niets van. De technische kennis is huilen met de pet op. Misschien moeten jullie je medewerkers en keer goed oplijnen en deze informatie duidelijk op je website zetten. Ik heb overigens net vandaag bij KPN verlengd, dus dit komt als mostert na de maaltijd.

Reputatie 7
Badge +10

@Sanderex 

ik heb het je 6 maanden geleden al uitgelegd in dit topic

Nu heb je 8x het verkeerde antwoord gegeven op het forum.…

Naast de beste oplossing met een utp kabel kan je dus ook gebruik maken van een switch, powerline adapter, moca adapter of wifi repeater met een ethernet poort gebruiken om je tv aan te sluiten.

Als T-mobile dan zijn personeel de goede informatie geeft en opleid en ze mij telefonisch gisteren na 4 keer doorverbinden (40 minuten) en steeds weer opnieuw uitleggen wat het probleem was vorig jaar met de vraag of daar inmiddels een oplossing voor was, en ze me het juist antwoord hadden gegeven, dan was dat niet gebeurd. 

Dus is het nodig om 8 oude topics omhoog te halen en je ongenoegen te spuien.

Snap dat je gefrustreerd kan zijn door de niet zo technisch opgeleide klanten service medewerkers, maar het is je hier 6 maanden geleden al verteld en beantwoord je het bevestigend ook al in een 1.5 jaar oud topic die je opdiept.

Je hebt gelijk. Het ligt aan mij.

Dat 8 keer hetzelfde oprakelen wel, 1 keer was voldoende geweest, desnoods had je er een eigen topic van gemaakt, was het geeneens opgevallen dat je het antwoord al een kerr had gehad.

In de politiek is herhalen een krachtig iets, op internet is het juist het tegenover gestelde en verliest het de kracht.

Reputatie 7
Badge +7

@Sanderex Het ‘spammen’ in meerdere topics is tegen de huisregels en ik heb jouw berichten in deze topics dan ook verwijderd. Één keer is voldoende, we zien je bericht echt wel. :wink: 

Als antwoord op je daadwerkelijke vraag, zoals al aangegeven door onder andere @Hidden.nld is ons nieuwe Zyxel modem vanaf het begin al geschikt voor Any port Any service en we zijn dit ook aan het uitrollen voor ons Huawei modem. Voor de Draytek is dit helaas niet mogelijk dus deze modem zal deze functie niet krijgen. Maar ook mét deze mogelijkheid zou ik je adviseren om de TV Box rechtstreeks bekabeld op de modem aan te sluiten, een goede werking is namelijk niet altijd gegarandeerd met powerline adapters.

Reageer