Beantwoord

sinds enkele dagen blokken op tv

  • 29 juli 2020
  • 4 reacties
  • 303 Bekeken

Sinds enkele dagen vertoond tv-zender op veel zenders blokken.

 

Alsof er te weinig data wordt ontvangen door de settopbox.

 

Volgende gedaan:

- beide boxen 1 minuut van stroom. Geen resultaat.

- modem 1 minuut van stroom geen resultaat

- combinatie van hierboven. Modem en kastjes uit. Modem volledig herstarten kastjes daarna 1 voor 1 aan.

-combi in andere volgorde.

 

Netwerkkabels zijn in orde. Beide van t-mobile zelf. Ook geprobeerd met een hoogwaardige kabel op 1 box.

 

Test gedaan. Laptop haalt via kabel ongeveer 800 mbit up en down. Ik heb 1 gbit glasvezel. 800 is de beperking van mijn laptop. Zoon haal op de zijne wel 1gbjt up en down

 

icon

Beste antwoord door Brian 31 juli 2020, 11:55

Hi @JohanKi @PJanssens, ik kijk graag met jullie mee!

Zouden jullie onderstaande stappen eens exact uit willen voeren?

@PJanssens, zo te zien maak jij gebruik van een switch, zou je deze ook af willen koppelen voordat je onderstaande stappen uitvoert? Daarna kan je de switch uiteraard weer gewoon aansluiten. 

@JohanKi Van jou heb ik nog geen klantgegevens, mochten onderstaande stappen niet werken zou je mij dan een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan kijk ik met je mee.

 

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).

3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Geen internetverbinding gevonden’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

 

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @JohanKi 

Zijn de tv boxen direct op de T-mobile modem aangesloten?

Misschien kan je ook de mediaconverter eens herstarten indien glasvezel.

Ik heb het zelfde probleem sinds het “update” onderhoud van vorige nacht.

Hallo @JohanKi 

Zijn de tv boxen direct op de T-mobile modem aangesloten?

Misschien kan je ook de mediaconverter eens herstarten indien glasvezel.

 

Ik heb alleen 1 modem en 2 mediaboxen. Geen converter

En direct aangesloten.

 

Maar bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @JohanKi @PJanssens, ik kijk graag met jullie mee!

Zouden jullie onderstaande stappen eens exact uit willen voeren?

@PJanssens, zo te zien maak jij gebruik van een switch, zou je deze ook af willen koppelen voordat je onderstaande stappen uitvoert? Daarna kan je de switch uiteraard weer gewoon aansluiten. 

@JohanKi Van jou heb ik nog geen klantgegevens, mochten onderstaande stappen niet werken zou je mij dan een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan kijk ik met je mee.

 

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).

3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Geen internetverbinding gevonden’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

 

 

Reageer