Sinds twee weken in de avond 100ping en maar 2mb download en upload!

  • 2 mei 2019
  • 3 reacties
  • 342 Bekeken

Beste,

Na 2 keer de klantenservice aan de lijn gehad te hebben (twee keer goed te woord gestaan) wil ik toch mijn ei graag op het forum kwijt. Ik zit inmiddels 11 maanden bij T-Mobile Thuis en heb hier glasvezel internet 200mb + televisie. Ik was altijd zeer te spreken omdat ik vrijwel nooit problemen heb gehad. Sinds twee a drie weken is dit van de een op de andere dag helemaal anders. In de avond, zo rond een uurtje of 6 zakt mijn verbinding compleet weg en kan ik oprecht helemaal niks meer. Mijn ping stijgt dan boven de 100 uit en mijn download & upload zakken van 190 naar 2 tot 5. Hier uiteraard melding van gemaakt en er is een monteur langs gestuurd. Die had meteen hetzelfde vermoeden als ik: bandbreedte problemen. De monteur kwam om 4 uur langs, dus die heeft ook geen probleem kunnen constateren. Hij zei dat dit te maken heeft met dat T-Mobile te weinig bandbreedte inkoopt bij KPN en wenste mij "heel veel succes" om dit op te lossen met jullie. Ik kon beter overstappen volgens hem. Direct nadat de monteur weg was T-Mobile weer gebeld en jullie zouden een onderzoek starten wat 3 tot 5 dagen maximaal kon duren en ik zou eventueel nog gebeld worden voor verdere vragen. Ook zou ik op de hoogte worden gehouden. Ik heb toen ook met stipt aangegeven dat ik mijn werk savonds niet kan doen en dat ik nu al twee weken zonder zit. Inmiddels is het donderdagavond en heb ik niks meer vernomen. Het probleem is elke avond nog voorgekomen en ik heb het precies bijgehouden. Wellicht dat iemand mij een headsup kan geven?

Bij voorbaat dank

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Zo te lezen is alles eigenlijk al gezegd en is het (overstap/opzeg) keuzes voorbereiden en afwachten. Ervan uitgaande dat je een jaarcontract hebt, anders blijft het afwachten en een hoop ellende. Misschien dat T-Mobile op tijd extra capaciteit kan bijschakelen zodat je de overstap niet hoeft door te zetten.
T-Mobile heeft/krijgt in jouw buurt of knooppunt wellicht meer klanten dan gezien de capaciteit verstandig is. De advertenties mogen mensen (of overstappers vanaf KPN) dan doen geloven dat de prijzen niet omhoog gaan, ondertussen gaat voor een enkele individuele klant de snelheid wel heel erg omlaag tot onbruikbaar.
Niemand van T-Mobile die hierop kan reageren?
Reputatie 6
Badge +2
Hey @lucasschoen bedankt voor je toelichting. Ik wil je graag helpen aan een oplossing! Zo te zien is de eerste melding niet aangekomen bij onze technische dienst, excuses hiervoor. Zojuist heb ik gelijk een taak uitgezet naar onze specialisten om dit probleem in onderzoek te nemen en uiteraard op te lossen. We gaan er alles aan doen om dit probleem te verhelpen en nemen zo spoedig mogelijk contact met je op zodra we een terugkoppeling ontvangen.