Beantwoord

Storing ivm glasvezelproblemen in Almere

Op dit topic na hebben we vandaag verder geen enkele info gekregen over de storing in Almere. Een hele dag zonder internet tv en vaste telefoon. Graag response.

icon

Beste antwoord door Sander 26 juli 2020, 13:31

De update was rond 18u zaterdag 25-7:

[25-07-2020] De problemen betreft Glasvezel in Almere zijn verholpen. Nog geen verbinding, herstart dan het modem en/of media converter. Sorry voor het ongemak! 

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 3

Storing is maar bij een klein aantal klanten dus bij T-Mobile heeft de vrijmibo een hogere prioriteit?

Er is geen enkel contact meer geweest. Beetje treurig wel.

Dat “hard werken” aan deze storing is een lachertje.

Nog steeds storing en geen informatie. In mytmobilethuis staat nog steeds dat er op mijn adres geen storing bekend is terwijl ik het gisteren ochtend al gemeld heb. Als er geen zéér ruime compensatie komt ga ik nu zeker overstappen op een andere provider. Zo ga je niet met vaste klanten om.

Reputatie 3

Ik kreeg net via Twitter een reactie en ze werken er nog heel hard aan…..

KPN en Tweak klanten ervaren geen storingen dus de T-Mobile switch is blijkbaar defect?

Een vergoeding is 1/30 deel van het maandbedrag dus dat is amper de moeite.

Maar ook administratief is T-Mobile niet sterk dus kom maar op met dat fooitje.

Om het correct te verrekenen kost het achter de schermen vast een veelvoud :grinning:

Reputatie 7
Badge +17

Als je op de storingspagina kijkt dan zie je wel dat de datum nu 25-7-2020 is. Dus hij wordt wel gewoon bijgewerkt wanneer nodig.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Reputatie 3

Ja, dat is alleen de datum eentje ophogen.
Dan lijkt het minder erg?
De tekst is nog exact hetzelfde.

Daar heb ik niets aan. Neem een voorbeeld aan de NS. Die geven bij een storing altijd keurig aan wat er aan de hand is en wanneer ze verwachten dat het probleem opgelost zal zijn. Dat zou hier ook moeten kunnen. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap jullie frustratie wel over dat het zolang duurt maar wij als klanten kunnen hier niks in doen, enkel wachten op T-Mobile om dit op te lossen. Dit duurt wel erg lang inderdaad.

T-zmobile kon natuurlijk ook even vermelden wat er mis is en hoelang het zal duren indien de oorzaak bekend is (vast wel nu).

Reputatie 3

Dat klanten er niets aan kunnen doen is natuurlijk duidelijk.

Maar iets meer informatie ontvangen zou prettig zijn.

Reputatie 3
Badge +3

@cjanson @koopmaro @Arbo Bedankt voor jullie berichten. Hoe graag ik ook ander bericht had gebracht, er is nog geen update over de problemen in Almere. De oorzaak is nog niet achterhaald, daar wordt -as we speak- hard aan gewerkt. Zodra er een update beschikbaar is, zal ik deze uiteraard plaatsen in het storingstopic. Oprechte excuses dat er nog geen verdere informatie beschikbaar is!

Het werkt eindelijk weer.

Wat was de oorzaak en is er een preventieve maatregel getroffen zodat dit niet opnieuw kan gebeuren?

Reputatie 3

Mijn router schakelde om 15:52 weer om naar T-Mobile. 
Het werkt weer.

Hopelijk nu een tijdje geen storingen.

Werkt weer. Geen bericht. Geen uitleg. Ook hier: de KPN en Tweak klanten hebben geen storingen. Wij gaan dus over op KPN. 

Reputatie 7
Badge +2

Was het allemaal maar zo eenvoudig als “ … en je stop de stekker erin” :wink:

Maar observeer jezelf nu eens vanaf een afstand, dan zie je hoe we onderhand zo afhankelijk zijn geworden om 24/7 aan het internet te hangen. Of een VPRO item: Offline als luxe.

KPN geen storingen of klachten? … hmmm 

Hier TM

Reputatie 7
Badge +6

De update was rond 18u zaterdag 25-7:

[25-07-2020] De problemen betreft Glasvezel in Almere zijn verholpen. Nog geen verbinding, herstart dan het modem en/of media converter. Sorry voor het ongemak! 

Daar heb ik niets aan.  Ik zou graag willen weten wat het probleem was, waarom het zo lang geduurd heeft en wat er is gedaan om te voorkomen dat het weer kan gebeuren. Ook zou ik graag een voorstel voor compensatie willen ontvangen. 

mmmm of niet Sander, ik heb de afgelopen dagen gebruik  mogen maken van de KPN verbinding van mijn buren en dat liep prima. Geen enkele storing Op deze manier kon ik toch nog mijn werk afmaken en op vakantie. 

Reputatie 7
Badge +2

Daar heb ik niets aan.  Ik zou graag willen weten wat het probleem was, waarom het zo lang geduurd heeft en wat er is gedaan om te voorkomen dat het weer kan gebeuren. Ook zou ik graag een voorstel voor compensatie willen ontvangen. 

@Arbo 

Graag willen weten wat er speelde, dan vraag ik mij af wat voor voordeel zou je daaruit kunnen halen? Zoals ik al eerder schreef .. was alles maar zo eenvoudig als “.. en je stop de stekker in het stopcontact”.

Voorkomen is eigenlijk schrijven dat je wilt dat TMT een glazen bol gaat aanschaffen, om alles van te voren te zien aankomen .. en dus te voorkomen.

Blijkbaar gaat er in jou huishouden dan ook nooit iets zomaar defect, dat is dan een hele zegen als dat zo is. Daar kunnen andere TMT klanten hier, ik ook, alleen maar jaloers op zijn.

Tecniek is en blijft onvoorspelbaar, zelfs als bekend is dat een failure rate in dit geval van een netwerk component bekend staat als een low failure rate ( 1 op 100.000 uur) component. Nooit afgevraagd waarom op al je aankopen garantie zit?

En over het eventueel toekennen van een schadeloosstelling, lees het volgende:

Ik heb te maken met een internet- of telefoonstoring. Wat zijn mijn rechten?

Tot nu toe is TMT altijd bereid gebleken om een vorm van compensatie toe te kennen, alleen kan Sander daar waarschijnlijk beter op ingaan.

Succes in ieder geval met je herstelde verbinding.

Pieter .. medeklant

Reputatie 3

@Pieter_B Maar misschien was het wel zoiets simpels al even de stekker in…

Kreeg van een andere gedupeerde zaterdag een berichtje dat zij vier gebeld had en pas na de vierde keer zou er een monteur gaan kijken.

Prompt even later weer verbinding!

Dan denk je al snel wat hebben ze in die 24 uur ervoor dan gedaan toen het plat lag?

En in het zelfde postcode gebied van deze wijkcentrale lag KPN en Tweak er niet uit, de storing zat dus in de T-Mobile apparatuur.

Een switch in storing? Even resetten en werkt weer?

Natuurlijk kan er een storing voorkomen maar 36 uur is wel lang, heb ik in mijn UPC/Ziggo tijdperk niet eens meegemaakt.

Ach, 36 uur geen internet valt nog wel mee, ik heb de grote stroomstoring in 2006 op Goeree overflakkee meegemaakt en ook overleeft, best grappig om eens mee te maken, zeker als je geeneens eten kunt koken of warm douchen en bij kaarslicht spelletjes doen en als je wilde bellen naar de haven rijden, kon je net de mast bereiken “ aan de overkant”.

Reputatie 3

Gaat er ook niet om of erg is of niet maar meer omtrent de informatievoorziening.

We werken er hard aan of we zeggen dat we er hard aan werken.

Kijk, als wijkcentrale in de brand zou staan kan het uiteraard een langdurige zaak zijn.

Maar dat was het niet. Andere providers vanuit die locatie hadden geen problemen.

Dit was enige tijd terug ook al het geval.

Reageer