Beantwoord

Storing T-mobile thuis?

• 3 december 2018
  • 11 reacties
  • 865 Bekeken

Goedenmorgen,

Sinds zaterdag werkt bij mij het gehele pakket van T-mobile thuis niet meer!
Ik heb geen TV, WIFI of vast internet?

Ik heb de modem e.d. al meerdere malen gereset, zonder enig effect.
Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Sander 3 december 2018, 12:00

Hoi @TobasKingma

Welkom op de Community! Ik help je graag verder. Gelukkig is er geen algemene storing. Ik heb meteen je modem proberen uit te lezen en zag dat deze niet bereikbaar is. Zou je voor mij het volgende kunnen uitvoeren?

Herstart
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen. Haal ook alle kabels uit LAN 1-4 tijdens de herstart los. Na enkele minuten is het modem weer goed en wel opgestart.

Check, check, dubbelcheck
Werkt het nog steeds niet, dan helpen de lampjes op het modem ons verder. Controleer deze op het moment van wegvallen!
  • Brandt geen enkel lampje, dan is er misschien iets mis met de stroomvoorziening (controleer je stoppenkast of je wandcontactdoos) of de adapter.
  • De lampjes WAN en FIBER of Internet gaan over de verbinding met de buitenwereld. Branden deze niet, dan werkt ook je TV en telefoon niet. Klopt dat? Probeer de fabrieksreset van het modem.
  • Branden al deze lampjes wel, dan ligt het probleem niet buitenshuis of in het modem, maar aan de kabel of (oh-oh) de computer. De TV en telefoon werken dan waarschijnlijk wel. De Wifi op je mobiele telefoon of tablet waarschijnlijk ook. Tijd voor een computercheck of kabelcheck!
Houd je ons op de hoogte? 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoi @TobasKingma

Welkom op de Community! Ik help je graag verder. Gelukkig is er geen algemene storing. Ik heb meteen je modem proberen uit te lezen en zag dat deze niet bereikbaar is. Zou je voor mij het volgende kunnen uitvoeren?

Herstart
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen. Haal ook alle kabels uit LAN 1-4 tijdens de herstart los. Na enkele minuten is het modem weer goed en wel opgestart.

Check, check, dubbelcheck
Werkt het nog steeds niet, dan helpen de lampjes op het modem ons verder. Controleer deze op het moment van wegvallen!
  • Brandt geen enkel lampje, dan is er misschien iets mis met de stroomvoorziening (controleer je stoppenkast of je wandcontactdoos) of de adapter.
  • De lampjes WAN en FIBER of Internet gaan over de verbinding met de buitenwereld. Branden deze niet, dan werkt ook je TV en telefoon niet. Klopt dat? Probeer de fabrieksreset van het modem.
  • Branden al deze lampjes wel, dan ligt het probleem niet buitenshuis of in het modem, maar aan de kabel of (oh-oh) de computer. De TV en telefoon werken dan waarschijnlijk wel. De Wifi op je mobiele telefoon of tablet waarschijnlijk ook. Tijd voor een computercheck of kabelcheck!
Houd je ons op de hoogte? 🙂
Dag Sander,

Ik heb alle stappen doorlopen, zonder effect.
De lampjes van power en WAN gaan branden, die van WIFI en LAN4 ook.
Echter brand het lampje van internet dus niet (heb wel wifi-beschikbaar, maar geen internetverbinding?
De TV-ontvanger start pas opnieuw nadat ook deze van de stroom af is geweest.
Blijft echter hangen tijdens het opstarten (zoekt netwerk).

Ik heb toch het idee dat het probleem extern zit, zeker gezien ik niets verandert heb tussen vrijdag en zaterdag (was niet eens thuis).
Ik heb inmiddels bijna een week geen internet (wifi + bedraad) en tv.
Blijkbaar heeft men hier ook geen oplossing?

Kom ook niet in de chatfunctie, hij blijft 'hangen' op vraag 1...
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @TobasKingma,

Nog een laatste check:

Staat de Media Converter (zwarte kastje) op de stroom? Brandt het lampje power en het FO Link lampje?Zo ja, kun je deze voor 10 seconden van de stroom halen en vervolgens de schakels aan de zijkant op 1 en 6 zetten? Zie afbeelding:

Houd je ons op de hoogte?
Dag Sander,

Ik heb inmiddels ook chat-contact gehad, ik ga het vanavond als ik thuiskom even proberen.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Wordt vervolgd!
Reputatie 6
Badge +2
@TobasKingma

In een andere topic, waar iemand ook geen internet meer had met dezelfde mediaconverter, werkt alles nadat men niet had gekozen voor de AUTO settings.

Men had gekozen voor switch 3 & 4 op ON (omhoog) en de rest OFF (omlaag), hiermee kies je eigenlijk voor:

• 1000Mb
  • FULL Duplex
Kun je het nog eens zeker stellen met je afdeling @Sander wat nu de juiste instelling is die 100% out of the box werkt.

Note: De keuze om de klant toegang te geven tot systeem critische dip switches is ook niet de beste keuze. Maar dat is mijn bescheiden mening. Eventueel afdekken vanuit T-Mobile?

Omzetten van switches 1 en 6 heeft niet geholpen, probeer t weer via de chat nu.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Pieter_B

Klopt, in eerste instantie kiezen we voor de 3, 4 ON stand. Het bleek dat een aanpassing naar 1 en 6 in sommige gevallen ervoor zorgde dat klanten weer online konden na een onderhoud. Dit uiteraard zonder snelheidsverlies. vandaar dat dit ene check van mij was.

Het blijkt nog niet de oplossing, @TobasKingma, dat is balen. Dan hebben we onze experts nodig die het moeten onderzoeken. Dit zal ongetwijfeld het resultaat zijn van je chat.

Houden we elkaar op de hoogte?
@Sander

Klopt, er moet een monteur langskomen.
Dus weer een weekend zonder tv en internet ben ik bang...
Reputatie 7
Badge +10
@TobasKingma

haal de media convertor van de stroom en haal ook de utp kabel er uit. zet de media convertor weer aan. stop de utp kabel er weer in als er 3 lampjes branden op de media convertor.
Goede avond,

ik heb hier exact hetzelfde probleem.
De reeds ondernomen stappen:
bekabeling gecontroleerd
switches 3, 4 op on
switches 1 en 6 op on
fabrieksreset van de modem
lampjes op modem branden; lan, wan, internet knippert, power.
Kan het zijn dat modem en of media converter kapot is?
Op media converter branden alle 6 de leds.
De FO brand oranje en de speed ook.
Via pc is gateway bereikbaar via user/ user.
Wanneer automatisch internet wordt gezocht vind hij deze niet.
Wat kan ik hieraan nog doen?
Tv werkt niet.
Grt. Jeroen

Reageer