Beantwoord

Streaming probleem Zidoo mediaspeler icm Nintendo Switch

• 11 november 2019
  • 6 reacties
  • 331 Bekeken

Sinds we een Nintendo Switch hebben kunnen we geen serie of film streamen op de Zidoo met Kodi. Dat gaat het goed tot het moment dat we een stream hebben en de film of de aflevering willen afspelen, vastloper of stream start wel maar geen geluid en dan een vastloper. De Nintendo Switch helemaal uitzetten, dus niet in de slaapstand, maakt niks uit. Het enige wat helpt is het voedingsblok van die Nintendo uit het stekkerblok halen dan gaat het wel goed.  Dan kunnen we gewoon een aflevering of film kijken. Alles al zo vaak gereset, een downgrade van Kodi gedaan en weer een upgrade, het maakt allemaal niks uit. Upload en download zijn allemaal goed. Streamen via Netflix of Disney+ werkt gewoon zoals het hoort en dan maakt het niet uit of we de app op de tv gebruiken of die op de Apple tv. 

Wie snapt er wat van of heeft dezelfde vage problemen?

ps. Als dit in het verkeerde forum gezet is mijn excuses.

icon

Beste antwoord door RWesterman 18 november 2019, 17:26

Na er verder ingedoken te zijn kwam ik erachter dat in de Nintendo de mtu op 1400 stond, dat veranderd naar 1500. Dat heeft weer iets te maken met maximale pakketgrootte die over je netwerk gestuurd worden en als dat op alle apparaten niet hetzelfde is dan kan je netwerk vertragen… 

Voor de techneuten onder de lezers:

Als je op je pc een ping doet C:>\ping 192.168.1.100 dan  worden er datapakketjes van 32 bytes verstuurd.

Die komen dan wel of niet terug. Doe je nou hetzelfde maar dan C:>\ping 192.168.1.100 -f -l 1472  en je mtu staat op dat apparaat niet op 1500 maar op 1400 dan krijg je een foutmelding dat je pakketjes fragmented zijn of iets in de strekking.

Zie deze link voor de uitleg over de mtu size.

Wat tests gedaan en het probleem was niet helemaal weg, dus in de HG659 gedoken en daar bij bandbreedtebeheer de verbinding naar de Switch, die inmiddels een vast ip-adres heeft, geknepen op max 10 mbit/s. Alleen dat had weer effect op het beeld van de gewone tv, daar verschenen blokjes, viel het beeld stil en uiteindelijk viel heel de verbinding weg, De HG maar weer uit en aan gezet, bandbreedtebeheer uitgegooid, tv beeld en internet weer in orde. Iets ging er dus niet goed. Via Twitter eea uitgelegd en vanmorgen kwam er een monteur, dingen uitgelegd, laten zien, kabelcheck gedaan, wifi check ook nog eventjes tussendoor, conclusie was dat de Huawei iets niet helemaal goed deed dus die er tussen uit en een Zyxell er voor in de plaats. 

Tot nu toe nog geen problemen ondervonden dus kijken we het weer aan hoe het zich ontwikkeld.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Het lijkt erop dat de Zidoo en de Nintendo het zelfde IP adres gebruiken.

Probeer bij de Zidoo en Nintendo instellingen het IP adres op DHCP te zetten in plaats van fixed en een vast adres. Een herstart van beide apparaten is daarna nodig om verschillende IP adressen te verkrijgen. Staat in de modem de DHCP server aan? Zie netwerkinstellingen, die instelling deelt de ip adressen uit aan de aangesloten apparaten.

Het lijkt erop dat de Zidoo en de Nintendo het zelfde IP adres gebruiken.

---knip----

Dat is het dus niet. De Zidoo zit bedraad aangesloten, heeft een vast ip-adres. Die Nintendo is draadloos en heeft een heel ander ip-adres.

De HG659 deelt netjes de ip-adressen uit. In mijn hele netwerk zijn geen dubbele ip-adressen dus ook geen conflicten.

Word vervolgd.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RWesterman

Je vraag staat helemaal in het juiste forum! Het is voor mij iets te ingewikkeld, aangezien ik nog nooit van een Zidoo heb gehoord. Ik dacht aan een typefout van een andere provider. Haha, inmiddels gegoogled en ik ben weer uptodate. Mocht er geen Thuisklant zijn die je hierbij kan helpen, dan is wellicht toch het forum van Zidoo nog een optie (ik zag dat zij ook een forum hadden). 

Reputatie 7
Badge +18

Beste @RWesterman 

Erg vaag probleem maar als je echt het stekkerblok (voedingsadapter) van de Switch eruit moet halen om de Zidoo te laten spelen is er wellicht een verstoring via het lichtnet.

Zou je de Switch eens via een lang verlengsnoer op een andere lichtnet groep kunnen aansluiten en kijken of ze dan wel samenwerken? 

Na er verder ingedoken te zijn kwam ik erachter dat in de Nintendo de mtu op 1400 stond, dat veranderd naar 1500. Dat heeft weer iets te maken met maximale pakketgrootte die over je netwerk gestuurd worden en als dat op alle apparaten niet hetzelfde is dan kan je netwerk vertragen… 

Voor de techneuten onder de lezers:

Als je op je pc een ping doet C:>\ping 192.168.1.100 dan  worden er datapakketjes van 32 bytes verstuurd.

Die komen dan wel of niet terug. Doe je nou hetzelfde maar dan C:>\ping 192.168.1.100 -f -l 1472  en je mtu staat op dat apparaat niet op 1500 maar op 1400 dan krijg je een foutmelding dat je pakketjes fragmented zijn of iets in de strekking.

Zie deze link voor de uitleg over de mtu size.

Wat tests gedaan en het probleem was niet helemaal weg, dus in de HG659 gedoken en daar bij bandbreedtebeheer de verbinding naar de Switch, die inmiddels een vast ip-adres heeft, geknepen op max 10 mbit/s. Alleen dat had weer effect op het beeld van de gewone tv, daar verschenen blokjes, viel het beeld stil en uiteindelijk viel heel de verbinding weg, De HG maar weer uit en aan gezet, bandbreedtebeheer uitgegooid, tv beeld en internet weer in orde. Iets ging er dus niet goed. Via Twitter eea uitgelegd en vanmorgen kwam er een monteur, dingen uitgelegd, laten zien, kabelcheck gedaan, wifi check ook nog eventjes tussendoor, conclusie was dat de Huawei iets niet helemaal goed deed dus die er tussen uit en een Zyxell er voor in de plaats. 

Tot nu toe nog geen problemen ondervonden dus kijken we het weer aan hoe het zich ontwikkeld.

Badge +2

Super dat het nu op is gelost @RWesterman! Dank ook voor je uitgebreide uitleg, zo kan een andere klant die dit ervaart het ook teruglezen! Als de problemen terug komen horen we je natuurlijk graag weer. 

Reageer