Beantwoord

Switchen tussen Samsung apps (Netflix/Videoland) en T-mobile TV Box

  • 18 October 2020
  • 8 reacties
  • 635 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een maandje T-Mobile thuis en ben opzich best tevreden.

Echter wanneer ik via mijn Samsung apps Netflix of Videoland kijk en weer terug wil gaan naar gewone TV, krijg ik geen beeld maar wel geluid. 

 

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?

Router: Zyxel VMG8825-T50

TV: Samsung QE49Q67R

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 November 2020, 16:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @Vivianetje, van harte welkom bij T-Mobile en hier op de Community. Ik denk graag met je mee, met de Samsung apps dan bedoel je de apps van Netflix en Videoland via de Samsung TV zelf? Heb je de TV Box rechtstreeks aangesloten op de TV of ziet hier toevallig nog een versterker tussen? Het zou kunnen zijn dat de versterker bij het schakelen tussen de apps en de TV Box de verkeerde “bron” pakt waardoor je alleen beeld hebt en geen geluid. Je kan van bron wisselen via de Source knop, op mijn Samsung afstandsbediening zit deze helemaal rechtsbovenin.

Hallo Brian, 

Ik bedoel inderdaad de apps op mijn Samsung TV zelf. De box is rechtstreeks aangesloten op mijn tv (hdmi poort 3). In mijn hdmi poort4 (arc) zit mijn Soundbar.

 

Helaas heb ik op mijn Samsung afstandsbediening geen source knop. Deze heb ik trouwens ingesteld als universele afstandsbediening. 

 

Reputatie 7

druk op huisje en ga dan naar bron 2de knop van links op je scherm. en kies dab voor hdmi 3

Helaas werkt dat ook niet.... 

Iemand een ander idee? 

Reputatie 7

Hi @Vivianetje, wanneer je de stappen van @Hidden.nld volgt wat zie je dan gebeuren? Schakelt je TV dan wel om naar HDMI 3 en zie je zwart beeld of een foutmelding? Met andere woorden, zit je wel op de goede source maar komt er geen signaal door of lukt het uberhaupt niet om weer terug te komen op het goede “kanaal”?

Beste @Brian

Ik zie dan "Entone" staan aangezien ik mijn kastje zo moest noemen om deze aan de universele afstandsbediening te koppelen.

Ik krijg geen foutmelding, mijn scherm blijft zwart. Ik krijg wel geluid. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Vivianetje, graag voeg ik me toe (probeer ik me toe te voegen) aan de expertise van bovenstaande heren.

Ik heb exact ditzelfde probleem van dichtbij meegemaakt dus spreek enigszins uit ervaring wanneer ik weet wat je bedoelt. Wanneer je Netflix hebt geselecteerd/afgespeeld hebt, wil je terugkeren naar de standaard zenders (het TV Box scherm als het ware) waarin je kunt zappen, maar krijg je enkel geluid en blijft het scherm voor de rest zwart - behoudens de naam van de box dan. Wat bij mijn ouders hielp was een factory reset van de TV Box zelf. De TV Box pakt nu wel het juiste ingangskanaal maar komt wegens een ontbrekende koppeling niet verder dan het geluid. Dat heeft te maken met een missende link in de configuratie bij jouw Samsung TV → dit is hoe de monteur het destijds bij mijn ouders uitlegde. Het kan aan de firmware/software updates van de Samsung TV zelf liggen. Heb je de meest recente software geïnstalleerd?

Mag ik deze factory reset voor jou uitvoeren (de link is klikbaar)? Indien je het zelf liever probeert, dan mag dat natuurlijk ook! 

Laat me weten of dit helpt. Zo niet, dan pakken we het verder op en gaan we er hopelijk voor zorgen dat het wel gaat werken. We komen er sowieso uit, dat weet ik zeker!

@Jason de factory reset lijkt geholpen te hebben. Thanks! 

Reageer