T-Mobile Glasvezel op andere netwerken.

• 24 december 2018
  • 9 reacties
  • 930 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
Inmiddels word het tijd voor T-Mobile om zijn diensten aan te bieden op het best beschikbare netwerk en DSL zoveel mogelijk uit te fasseren waar mogelijk.
Op dit moment bied T-Mobile zelf alleen aan op het netwerk van Reggefiber. en via WBA slechts enkele andere glasvezel netwerken.

Het streven moet gewoon zijn om aan te beiden op elk beschikbare open glasvezel initiatief wat er is.
CIF en E-Fiber, Kabelnoord, FiberFlevo, FiberNH, kabeltex, Rendo en Rekam.

De voordelen zijn er natuurlijk ook. Voor de consument meer keuze in goed internet. voor T-Mobile Glasvezel aan bieden met minder concurentie.

Tevens is er nu ook mogelijkheid om eindelijk weer het ODF netwerk uit te breiden met de fusie van Tele2.
in veel gevallen heeft Tele2 toch al zijn glasvezel backbone in de buurt liggen. en het meeste voordeel haal je dan natuurlijk om meteen de bestande WBA klanten over te zetten op het betere ODF netwerk.

Discuseer mee waarom T-Mobile moet uitbreiden op glasvezel.
Ben ik nog open glasvezel netwerken vergeten, geef het aan dan zet ik deze er bij.

T-Mobile op glas ?

9 reacties

Reputatie 1
Badge
Hey @Hidden.nld, Wat een leuk topic! Zo kunnen mensen inderdaad aangeven waar de voorkeur ligt!
Zoals je zelf ook al aangeeft hebben we een eigen glasvezelnetwerk genaamd ODF. Deze breidt steeds meer uit. Het compleet uitfaseren van de DSL verbinding zal naar mijn idee niet 100% kunnen, aangezien je met monumentale panden zit waar niets aan gedaan mag worden. Ik ben erg benieuwd waar dit heen gaat.
Ik heb in ieder geval gestemd! 😉
Reputatie 6
Badge +3

Ook al is dit topic al een jaar oud is het nog steeds actueel. Ook is er nog steeds niks veranderd. e-Fiber is ook voornemens om in mijn regio glasvezel aan te gaan bieden. Mocht e-Fiber over gaan tot het aanleggen van een netwerk, dan zal ik waarschijnlijk niet overstappen aangezien ik bij T-Mobile wil blijven. 

@Brian & @Sander is er al zicht op een uitbreiding van het glasvezelaanbod via andere netwerken? 

Reputatie 7
Badge +5

Zou inderdaad mooi zijn als ODF/1Gbps eens uitgebreid wordt. Het gaat vooralsnog wat traag. Zeker met de huidige propositie is het verschil immens in snelheid. Om nog maar over andere voordelen te zwijgen. Zou mooi zijn als er meer zicht komt op deze kant van de plannen. De CEO heeft immers aangegeven dat ze meer huishoudens de mogelijkheid tot 1Gbps willen bieden. Kom maar op. Echt veel alternatieven naast T-Mobile en KPN (en dochters) heb ik niet. 

Reputatie 7
Badge +17

Als Delta hier in Zeeuws Vlaanderen zijn netwerk komt aanleggen zou het wel fijn zijn als ik ook T-mobile glasvezel over het Delta netwerk kan krijgen, ik ga ook liever niet weg bij T-Mobile. 👍

Reputatie 6
Badge +2

Hier in het buitengebied van de Achterhoek is afgelopen periode op veel plaatsen en regio's glasvezel aangelegd door glasvezelbuitenaf.nl enkele familieleden zijn ook overgegaan van zeer trage DSL naar glasvezel.

Wat mij opviel dat er maar zeer weinig providers waren waar uit men kon kiezen, te weten Delta, Caiway en Solcon en dan nog een voor de meer zakelijke markt 

Van de bekende was er niet een om uit te kiezen, vooral voor KPN is het wel zielig, zij raakten in het buitengebied behoorlijk wat klanten kwijt.

Reputatie 7
Badge +5

Zielig? Is een resultaat van hun eigen beleidskeuze. 

Reputatie 7
Badge +10

geen medelijden mee KPN weet al zeker 20jaar dat glasvezel de toekomst is. als ze toen direct waren begonnen was Ziggo nu niet de grootste provider geweest. KPN neemt reggefiber over en stopt met de uitrol, ja wat verwacht je dan ? dat niemand anders denkt hey dat kunnen wij ook ?

kwestie van eigen schuld. 

ps Solcon is in 2017 over genomen door kpn 😉

Reputatie 5
Badge +2

Geen klagen m.b.t. de internet aansluitmogelijkheden in mijn regio. Coax (Ziggo) en Glasvezel.

Inmiddels ¾ jaar over van Ziggo coax naar TmT glasvezel. En op mijn glas aansluiting ben ik middels ODF aangesloten. Ik heb het marketing technisch genoemde 750/750 abonnement. Net nog een speedtest uitgevoerd. Ping 8ms Down 850 en een lage Up van maar 450 waarvan ik het idee heb dat dit aan de PC ligt. Op een ander systeem is dit meestal hoger.

Nee, ik heb over de aansluiting geen klachten. En wens dit iedereen toe.

Een kennis in ons buiten gebied (Meierijstad) is al meer dan anderhalf jaar bezig om dat fiber draadje binnen te krijgen. De aanleg verloopt via “Glasvezel Buitenaf” maar er was voor zover mij bekend geen mogelijkheid om TmT te kiezen. Ik heb geen idee met welke structuur/koppelingen of de locatie en plaatsing van apparatuur gedaan wordt, maar misschien dat T-mobile zich wat sterker moet interesseren in de diverse projecten die er door het hele land op dit moment aan de gang zijn en zich daar ook zichtbaar maken en zich eventueel inkopen of huren.

Reputatie 6
Badge +2

@Hidden.nld en @TAVL  Dat zielig voor KPN  zoals ik schreef moet men met het bekende korreltje zout nemen was juist haakjes bedoeld, KPN heeft om het zo maar te zeggen de ongelofelijke “pech” gehad dat men jaren achter elkaar zeer slechte ceo's heeft gehad, en ook slechte beslissingen zijn genomen.

Reageer