Beantwoord

T Mobile mobiel + thuis voordeel

• 10 december 2019
  • 28 reacties
  • 368 Bekeken

Reputatie 1

LS.,

Hoe moet ik het voordeel activeren? 

Dit is namelijk niet duidelijk in de T-mobile app en ook niet op de T-mobile_thuis website.

gr.

reena 

icon

Beste antwoord door Brian 11 december 2019, 11:12

Hi @ReenaR, ik geef je graag meer duidelijkheid! Als eerste je verbinding: Je bent op 09-12-2019 aangesloten vanaf de centrale door de netbeheerder. Maar er blijkt een defect in de binnenkomende verbinding vanaf de straat zoals je al eerder had besproken met mijn collega. Onze monteur mag dit niet zelf voor je verhelpen maar wij schakelen dan direct de netbeheerder voor je in. Ik verwacht dat je morgen of vrijdag bericht ontvangt over de werkzaamheden van de monteur. In sommige gevallen is het nodig om thuis te blijven voor het monteursbezoek maar in dit geval verwacht ik dat niet. We gaan er voor zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent!

Het controleren van de aansluiting in huis zou ik in dit geval dus even laten voor wat het is, de kans is groot dat de oorzaak de binnenkomende lijn is en niet de aansluitingen in de woning.

Wat je Uit & Thuis voordeel betreft, deze kunnen wij niet op voorhand voor je activeren omdat je zelf een keuze kan maken of je hier wel of geen gebruik van wil maken. Er zijn veel klanten die nog een eerdere versie gebruiken met andere korting en ze kunnen deze korting behouden als ze dit willen. Daarnaast moet je er zelf expliciet toestemming voor geven. Uiteraard pas het ik wel graag voor je aan als je er zelf niet uit komt!

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @ReenaR,

Je kunt je via deze link aanmelden voor klantvoordeel. Laat je weten of het gelukt is?

Reputatie 1

LS.,

Nee het is niet gelukt, omdat ik wel een modem heb ontvangen maar er zijn nog problemen met KPN (welke T-mobile aan het oplossen is). Gevolg: mijn wifi thuis is nog niet actief. Ik zal moeten wachten tot T-mobile de problemen met de DSL verbinding heeft opgelost.

Klaarblijkelijk kan ik mij alleen zelf aanmelden op het moment dat ik op de T-Mobile Wifi thuis ingelogd bent. Naar een T-mobile winkel toegaan heeft dus ook geen zin? 

Als tip: Enorm onhandig dat ik zelf 2 keer moet inloggen en zelf mijn Klant-Voordeel moet activeren.

In de administratie van T-mobile staan mijn adres/ naam en rekeningnummer. Het zou service-gerichter zijn als T-mobile deze administratie zelf zou uitvoeren. 

Maar ja: het is ook al zo dat T-mobile niet zelf antwoord geeft maar anderen antwoord laat geven 

In ieder geval, dank je wel TAVL

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @ReenaR 

Dat ik jou antwoord geef, komt omdat dit een klant community is. Klanten helpen elkaar op weg. Komen we er niet uit, dan kijkt webcare mee. BIjvoorbeeld omdat er klantgegevens nodig zijn of omdat er acties van de technische dienst nodig zijn. In verreweg de meeste gevallen leidt het klant - helpt - klant principe tot het antwoord op de vraag. Help je graag verder. 

De lijn is in dat geval nog niet actief, waardoor Klantvoordeel nog niet geactiveerd kan worden. Dit kan pas na oplevering van het product. Als de DSL problemen zijn opgelost, dan is het zo geactiveerd.

De reden dat de klant dit moet doen, is / was dat de klant keuze heeft binnen klantvoordeel. In een vorige versie kreeg je bijvoorbeeld aanvullende TV pakketten naar keuze en een snelheidsverhoging. De klant kon daarbij naar wens inrichten. Nu het klantvoordeel aangepast is, klopt het dat dit wat overbodig lijkt. Al zijn er meerdere scenario's denkbaar waarin er een andere uitkomst is voor de wijze waarop Klantvoordeel wordt ingevuld, doordat klanten oudere abonnmenten en dus voorwaarden hebben. Wel een mooie voor op de community wishlist, van waaruit T-Mobile meeleest. In het verleden werkte het bij de eerste versie van klantvoordeel ook automatisch via koppeling van de mobiele en thuis administratie. Maar toen had je geen verdere keuzes, zoals later dus wel het geval was.

Mag ik vragen wat er mis is met de DSL aansluiting? Misschien kunnen we je via deze community op weg helpen?

Reputatie 1

TAVL, thanks voor de zeer kennisdeskundige uitleg.

Ik heb een mail van T-mobile ontvangen dat ik mijn modem kon activeren. Maar de ‘ wereldbol’ wordt niet actief. Ik heb contact gehad met T-mobile en zij gaven aan dat KPN hun had gemeld dat de lijn actief was en dat zij daarom gisteren een sein naar mij gaven dat ik mijn Wifi-thuis installatie kon afronden. Zij zouden een call uitzetten naar KPN maar het kon wel meer dan 2 dagen duren

Op dit ogenblik heb ik dus geen wifi. En vanaf morgen ook geen Ziggo meer. Dit baart mij zorgen, omdat ik van huis uit werk en helemaal afhankelijk ben van mijn internet-verbinding thuis.

Ik maak gebruik van een wandcontactdoos.

Reputatie 7
Badge +5

Dat is niet mooi. Met de activatie wordt bij de oude partij - mits opzegservice - signaal van afsluiting gegeven. In dit soort gevallen kan dat voor problemen zorgen, omdat niet herkend wordt dat het signaal welliswaar actief is, maar er toch iets mis gaat en de aansluiting niet goed werkt. Omdat de aansluiting als actief had moeten zijn heb ik webcare gevraagd voor een voucher, waarmee je jouw telefoon als hotspot kunt gebruiken en je toch het internet op kunt. Als het goed is, dan kun je - als je een TV pakket afneemt - ook al gebruik maken van TV Anywhere, waardoor je toch TV kunt kijken. Niet optimaal, maar in ieder geval een mogelijke tussentijdse oplossing.

Ik kom enkel niet uit de opmerkin dat je gebruik maakt van een wandcotactdoos. Bedoel je daarmee dat je het signaal vanaf de router laat verlopen via een stroomnet via adapter?

Reputatie 1

TAVL

De voucher is ook toegezegd door de klantenservice. Heel frusterend.

Want er wordt een reactie gegeven dat het *10* werkdagen kan duren voordat ik reactie kan krijgen 

Toen ik het contract met T-mobile aanging wist T-mobile ook dat het netwerk via KPN tijdig in orde gemaakt moest worden. Dit had allemaal van tevoren gecontroleerd kunnen worden. 

Nu moet ik (als ik de voucher ontvang), 7 dagen met een voucher werken door van mijn telefoon een hotspot te maken. En als ik dan na 7 dagen een nieuwe voucher wilt, omdat er nog steeds niets gedaan is door de technische dienst (10 werkdagen namelijk maakt het al snel 24 december), weer voor een voucher bellen.

Ondertussen ben ik de dupe. En ook mijn huisgenoten, die allemaal met mijn telefoon als hotspot verbinding moeten maken. Zoals je merkt ben ik zeer ontevreden en niet geamuseerd.

Een voucher is een lapmiddel voor een nalatigheid, waarbij ik mijn privacy moet opgeven door mijn telefoon als hotspot te gebruiken.

En mijn klantvoordeel kan ik niet activeren, dus het voordeel gaat mogelijk 1 maand later in. 

Een Wandcontactdoos is hoe T-mobile het in zijn handleiding noemt. Het is het stopcontact voor een telefoonlijn, welke in de wand is (in mijn geval in de woonkamer).

Reputatie 7
Badge +17

@ReenaR 

Wat je zelf kan doen is in de meterkast kijken of de kabel naar het aansluitpunt van de DSL kabel goed is aangesloten en zonodig kan je de wandcontactdoos ook open maken of alles correct zit aangesloten.

Als je ergens over twijfelt vraag het 😉

Reputatie 7
Badge +5

Goedenavond @ReenaR,

Dat is veel te lang voor een voucher. Heb gevraagd of webcare een voucher wil sturen. Dat gaat meestal binnen een paar uur tot maximaal 24 uur. Ik hou dat voor je in de gaten. Hoeveel huisgenoten heb je? En hebben ze ook T-Mobile mobiele telefonie?

Wat er mis gaat kan op meerdere plekken zitten. Het hoeft niet per sé aan de netwerkkant te zitten. Het kan ook een issue in de huisinstallatie zijn. Als KPN aangeeft dat de lijn actief is, dan kan het ook om de huisinstallatie gaan en is de huiseigenaar verantwoordelijk. Haalt niet weg dat het gewoon moet werken en het frustrerend is als het niet werkt. Soms kan het zelfs een draadje zijn dat los zit. Zullen we wat checks doen? Wie weet ben je in een zucht online, Ik neem aan dat het om DSL gaat, omdat je zelf hebt geprobeerd te installeren? Baat het niet dan schaadt het ook niet en kan de monteur je nog steeds komen helpen met de aansluiting.

• Kun je een foto plaatsen van het aansluitpunt dat je gebruikt?
  • Waar bevindt het aansluitpunt zich in de woning?
  • Zijn er ook andere aansluitpunten aanwezig in de woning? Zijn deze geprobeerd?
  • Gaat het om een appartement of eensgezinswoning of anders?

Voor de volledigheid heb ik meerdere type aansluitpunten bijgevoegd in onderstaande afbeelding.

Reputatie 1

Hi Waqqas 

In mijn meterkast is er geen aansluitpunt. En een correcte aansluiting controleren in de wandcontactdoos is niet mijn sterkste punt. Dan zou ik aan de slag moeten met een schroevendraaier en kabels. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik laat dit liever aan professionals over

Reputatie 7
Badge +5

Dat ligt eraan hoe die aansluiting eruit ziet. Bij bepaalde aansluitingen kan en mag het niet. Dat is de verantwoordelijkheid van de netwerkbeheerder. In andere gevallen kan de klant dat prima doen en is er niets aan de hand. Sterker nog. Ik weet dat er ook een aantal actieve monteurs op deze community zitten en ook graag verder helpen met wat kan en niet kan. 

Reputatie 7
Badge +17

@ReenaR dus je telefoonkabel loopt direct naar het aansluitpunt in de woonkamer? Het is eigenlijk vrij gemakkelijk, even opendraaien die wandcontactdoos en controleren of rood en blauw zijn aangesloten, oranje en wit is een alternatief.

Indien het niet lukt kan je een monteur langs laten komen of nog makkelijker een vriend/kennis die er wel verstand van heeft dat is vlugger dan een monteur 👍

Reputatie 7
Badge +5

@Waqqas Misschien handig om even een foto van de aansluiting af te wachten. Daarmee kunnen we bepalen in hoeverre de klant zelf aan de aansluiting mag en kan komen. Indien dat mag is er meer mogelijk. In dat geval kunnen we kijken of er inderdaad een draadje los is of een mogelijke bridgetap aanwezig is. :)

Reputatie 7
Badge +17

@TAVL  een wandcontactdoos dus die aansluiting waarop een grote telefoonstekker met 4 pinnen gaat 👍

Reputatie 1

@TAVL 

Ik heb de 2e van links uit (in de woonkamer in de muur)

De andere aansluiting is op de zolder. Goede tip om het ook daar te testen. Maar de ‘wereldbol’ blijft angstvallig stil.

De lijnanalyse van T-mobile (gisteren uitgevoerd) had al doen blijken dat KPN gecontact moest worden. Maar de klantenservice heeft een fout gemaakt en heeft de ticket niet doorgezet naar de technische dienst. Gelukkig dat ik vandaag weer gebeld heb. Toen is er een ticket aangemaakt.

De voucher welke jij aangevraagd zou hebben en welke mij ook bij mijn 2e gesprek (van vandaag) toegezegd was, was niet verstuurd.

Ik heb net weer gebeld en halleluja, ik heb de voucher mogen ontvangen.

Ik zal mijn privacy wel moeten opgeven voor de komende tijd.

Ik heb nog geen internet thuis, maar heb ondertussen al wel 7 keer contact gehad met T-mobile. Heel teleurstellend. Dit had ik niet verwacht. Ik ben al jaren een tevreden klant van T-mobile mobiel en heb daarom ook bewust gekozen voor T-mobile thuis, maar deze gang van zaken stemt mij zeer verdrietig

Reputatie 7
Badge +5

Goedenavond @ReenaR,

Ik raak even verward hier. Eerder begreep ik dat er inderdaad een lijnmeting is gedaan en dat de lijn geactiveerd is via KPN. Wat is daar precies aangegeven door T-Mobile? Moet dit verder onderzocht worden of kon worden geconcludeerd dat de lijn niet goed genoeg is? In dat laatste geval kan het gaan om een netwerkissue. Dat is niet altijd te voorzien. Helaas.

Je kunt een altijd een check doen op dat type aansluitpunt. Hieronder het schema, zoals het eruit hoort te zien. Zoals eerder aangegeven is het soms een kwesie van een los draadje. Je kunt dan een stukje van het omhulsel afhalen, zodat de koperen kern bloot komt te liggen en aansluiten. Mocht het niet met rood/blauw werken kun je ook oranje/wit als alternatief proberen. Om de een of andere reden wordt het wel eens omgedraaid.

Was de lijn hiervoor ook actief?

Mochten er nog meer huisgenoten zijn met T-Mobile; let me know. Misschien is er nog iets mogelijk. Kan geen garanties geven.

Reputatie 1

@TAVL 

De lijnmeting is gedaan en daaruit zou gebleken zijn dat de technische dienst van T-mobile met KPN contact moet opnemen. Hieruit concludeer ik dat het duidelijk is dat het probleem niet aan de bedrading in mijn huis ligt, maar nog daarvoor

Het contact opnemen tussen de technische dienst van T-Mobile met KPN kan 10 werkdagen nemen, zodat er uberhaupt een netwerk activatie door KPN plaatsvindt. Dit is enorm lang. Wat vervelend is, is dat T-mobile wist op welke dag ik klant zou worden, dus de activatie door KPN had al netjes gedaan kunnen worden. 

Maar goed...ik moet 10 WERKdagen wachten en hopelijk is het probleem dan opgelost. Daar ik ondertussen geen updates van mijn ‘ticket’ ontvang, zal ik wel zelf met de klantenservice blijven bellen om te vragen wat de status van mijn ticket is.

Ik heb nl de telefoonlijn ook nodig voor mijn veiligheid en dat was deel van mijn T-mobile thuis abonnement. Die telefoonlijn heb ik vanaf morgen niet meer en dat probleem lost een voucher niet op.

De wandcontactdoos is helemaal verwerkt in de muur. Ik heb geen uitstekende (grijze)kabels. Mag ik de doos dan wel openen van KPN?

Mijn huisgenoten hebben geen T-mobile.

Reputatie 7
Badge +17

@ReenaR de wandcontactdoos mag je zelf wel openen ja alleen de kabel die je huis binnenkomt daar mag je niet aan zitten.

Als je in je T mobile account kijkt staat daar al dat je actief bent? De aansluiting (laten) nakijken kan geen kwaad.

Reputatie 1

@TAVL 

Wat is jouw advies? Het lijkt mij namelijk heel sterk dat op 2 plekken in het huis de aansluiting/ bedrading niet werkt/ nooit heeft gewerkt. Ik denk dat het dus zeer overbodig is om met een schroevendraaier en een tang aan de slag te gaan. Wat denk jij? 

Daarnaast heeft T-mobile duidelijk aangegeven dat zij contact moeten opnemen met KPN. Hieruit concludeer ik dat de lijn nog niet actief gemaakt is door KPN. T-mobile klantenservice heeft namelijk geen moment aangegeven dat de lijn wel actief is en dat ik met een monteur (waar zou ik deze moeten vinden?) de bedrading in mijn huis moet laten nakijken. 

Het zou wel zeer grove nalatigheid van de T-mobile Klantenservice zijn als zij mij nu voor niets laten wachten om mij vervolgens na 10 werkdagen (dus rondom kerst, wanneer niemand werkt) te melden dat het mogelijk aan de bedrading in mijn huis ligt. Denk jij niet?

Ik denk dat ik vanmiddag maar weer met de T-Mobile Klantenservice aan de lijn zal gaan hangen om duidelijk te krijgen wat het probleem nu precies is. En waarom het zo lang moet duren om KPN te contacten om de lijn te activeren (als dat het probleem is).

Ik hoop echt dat iemand werkzaam bij T-mobile meeleest en iets aan doet om dit (simpele) probleem op te lossen, nl KPN contacten.

Alvast bedankt voor je advies. 

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen @ReenaR,

Wat @Waqqas zegt klopt. Je mag de doos prima open maken en controleren. Zeker als de lijn een tijd niet gebruikt is, dan kan er nog wel eens een draadje los zitten of niet opnieuw zijn aangesloten na een verbouwing. Een controle kan nooit kwaad. In dit geval verwacht ik inderdaad dat het om een extern probleem gaat. Zeker als KPN er aan te pas moet komen. Ik snap de gedachte, maar helaas is het niet altijd vooraf te zien. Ook is het niet in alle gevallen vooraf te checken. Het niet werken kan verschillende oorzaken hebben. Het is niet altijd een stekker ompluggen en het werkt. Het is een samenspel van verschillende bedrijven, waardoor de oorzaak op verschillende punten kan liggen. Vandaar ook mijn initiële vragen. Daarmee kunnen we uitsluiten dat het aan de huisinstallatie ligt. 

Het is heel begrijpelijk dat je hiervan baalt en zeker gezien de tijd die het duurt. Dat is een nadeel van de wijze waarop het netwerk en serviceproviders is ingericht; Serviceproviders zijn aangewezen op de beheerder. Al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog wel eens voorbij zie komen dat T-Mobile door drukte vertraging oploopt.

Hoewel bellen sneller is, kun je ook hier op het forum bijhouden wat de status is. Webcare kan je hierover informeren via dit topic. 

Jammer dat jouw huisgenoten geen T-Mobile hebben. Kon ik jouw hotspot misschien nog wat ontzien. Helaas kan er niet direct iets geregeld worden voor andere netwerken. Hoeveel huisgenoten heb je? Dan kan ik met webcare kijken of er wat te regelen is. 

Toch een hele fijne dag voor nu. Mochten we verder mee kunnen denken, dan doen we dat natuurlijk graag. Stel je vragen gerust. 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @ReenaR, ik geef je graag meer duidelijkheid! Als eerste je verbinding: Je bent op 09-12-2019 aangesloten vanaf de centrale door de netbeheerder. Maar er blijkt een defect in de binnenkomende verbinding vanaf de straat zoals je al eerder had besproken met mijn collega. Onze monteur mag dit niet zelf voor je verhelpen maar wij schakelen dan direct de netbeheerder voor je in. Ik verwacht dat je morgen of vrijdag bericht ontvangt over de werkzaamheden van de monteur. In sommige gevallen is het nodig om thuis te blijven voor het monteursbezoek maar in dit geval verwacht ik dat niet. We gaan er voor zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent!

Het controleren van de aansluiting in huis zou ik in dit geval dus even laten voor wat het is, de kans is groot dat de oorzaak de binnenkomende lijn is en niet de aansluitingen in de woning.

Wat je Uit & Thuis voordeel betreft, deze kunnen wij niet op voorhand voor je activeren omdat je zelf een keuze kan maken of je hier wel of geen gebruik van wil maken. Er zijn veel klanten die nog een eerdere versie gebruiken met andere korting en ze kunnen deze korting behouden als ze dit willen. Daarnaast moet je er zelf expliciet toestemming voor geven. Uiteraard pas het ik wel graag voor je aan als je er zelf niet uit komt!

Reputatie 1

@Brian en @TAVL 

Hi TAVL en Brian

Goed nieuws.

Als het goed is komt morgen de KPN monteur langs. Ik heb een sms ontvangen. Eerst online getracht een afspraak te maken en toen maar gebeld. De KPN-persoon die ik gesproken heb, heeft aangegeven dat er iemand aan de deur langskomt. 

Ik ben in ieder geval blij, dat ik niet 10 werkdagen heb hoeven te wachten op (re)actie van T-mobile. 

Ik houd uiteraard het forum op de hoogte van de vorderingen. Hopelijk via mijn Internet-thuis wifi, na morgen. 

Reputatie 7
Badge +5

Toi toi toi. Lees het resultaat graag. :)

Reputatie 1

@TAVL 

Ik ben online!!!

Dank zij Roy van KPN. Het heeft wel tijd gekost, hij moest nl op den duur zelfs naar de centrale rijden om het signaal in orde te maken. Maar het resultaat is er. 

Ik ben heel blij dat T-Mobile niet 10 Werkdagen heeft gewacht om KPN in te schakelen. En dat ik ook zo snel een afspraak kon maken met een monteur. 

Nu kan ik genieten van de voordelen van T-Mobile thuis en mobiel (mijn initiele vraag :-) ). Even mijn voordeel activeren of zoiets.

Reputatie 7
Badge +5

Hé, wat goed om te lezen @ReenaR. 10 dagen is niet het uitgangspunt natuurlijk, meer een richtlijn. Gelukt met voordeel activeren?

Welkom Thuis en veel plezier. Als we nog iets kunnen doen, dan helpen we jou natuurlijk graag.

Fijne feestdagen!

Reputatie 1

@TAVL 

Ook het activeren van het voordeel is gelukt. Ik zie het alleen nog niet terug in mijn huidige rekening van mijn mobiele abonnement, maar ik houd dat in de gaten voor volgende maand

Reageer