Beantwoord

T-Mobile op E-Fiber

• 20 november 2020
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 6
Badge +5

Begin volgend jaar gaat E-Fiber in mijn gemeente glasvezel aanleggen. E-Fiber is een open glasvezelnetwerk, maar er zitten nog geen grote providers op dit netwerk. Zou het niet een goed idee zijn als T-Mobile zijn diensten gaat aanbieden via dit en andere open glasvezelnetwerken? 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 20 november 2020, 11:24

ik ben voor 👍

alleen ben ik bang dat de tarieven van andere netwerken hoger liggen dan die van reggefiber waardoor het niet uit kan. T Mobile heeft best wel scherpe tarieven en wil dit gelijk houden.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

ik ben voor 👍

alleen ben ik bang dat de tarieven van andere netwerken hoger liggen dan die van reggefiber waardoor het niet uit kan. T Mobile heeft best wel scherpe tarieven en wil dit gelijk houden.

Reputatie 6
Badge +5

Waarom nemen ze dan bijv E-Fiber niet over?  Dan hebben ze in een keer een groter glasvezelnetwerk. 

Alsjeblieft niet zeg, de overname van Regefiber door KPN heeft geresulteerd in een stillegging van aanleg van glas, als nu E-fiber wegvalt, die vooral in buitengebieden actief zijn valt dat weer stil, de 3 grote jongens willen zo goedkoop mogelijk veel aansluitingen, waarvan er nu 2 op glas actief bezig zijn en E-fiber er lekker tussen zit te stoken.

Reputatie 6
Badge +5

Daar heb je wel gelijk in. Het zou eigenlijk goed zijn als de marktwerking uit dit soort netwerken wordt gehaald en gewoon heel Nederland verglazen. 

Ik ben voor een landelijk netwerk bedrijf/beheer waar iedereen over kan leveren, net zoals het gas en elektriciteitsnet of de spoorwegen bijvoorbeeld.

En dan vollop graven en aansluiten die hap, geen gezeur maar gaan.

Reputatie 7
Badge +2

Ter aanvulling op @Doornekamp33 en de opmerking van de overname door KPN en de gevolgen voor Nederland.

Minder nieuw glas in de grond Waarom de glasvezelaanleg is gestokt

Volgens Randal Peelen, commercieel directeur van provider Tweak, had Reggefiber ooit een enorm aanlegtempo. "In ongeveer drie jaar hebben ze ongeveer een derde van Nederland verglaasd. Als ze dat hadden doorgezet, hadden ze heel Nederland verglaasd en was niemand ertussen gekomen." Sinds KPN echter de zeggenschap over Reggefiber verwierf, is de uitrol van glasvezel volgens hem op een laag pitje gezet. "Dat is bijna voor honderd procent de reden voor wat er nu gebeurt op de markt. Bijna direct na de overname zijn ze stopgezet, behoudens de lopende projecten. 

Reageer