T-Mobile Thuis All-In-1 klacht

• 26 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 436 Bekeken

Datum: 25-10-2017

Onderwerp: Klacht over T-Mobile Thuis Alles-in-1

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat mijn familie en ik uiterst ontevreden zijn over het T-Mobile Thuis Alles-in-1 abonnement en wij tevens hierover een klacht willen indienen.

Sinds 31-05-2017 zijn wij klant van T-Mobile en nemen wij internet, televisie en telefonie diensten af. Voor deze periode maakten wij gebruik van de diensten van XS4ALL. Na de overstap naar T-Mobile is er een groot verschil merkbaar en hebben wij meerdere problemen, terwijl er niks veranderd is qua belasting van het thuisnetwerk. De merkbare verschillen uiten zich in het volgende, namelijk;
 WiFi
 De WiFi-verbinding is onstabiel op meerdere apparaten (zowel smartphones als desktops/laptops). Op willekeurige momenten wordt de WiFi-verbinding voor enkele seconden á 4 x per uur verbroken. Dit gebeurt zowel op het 2,4- en 5GHz WiFi-signaal.
 De snelheid van de WiFi-verbinding is vaak heel erg traag, namelijk;
Ping: 57 ms | Download: 3,32 Mbps | Upload: 2,44 Mbps.
 Het WiFi-signaal heeft op bepaalde kamers boven een zwak signaal, hierdoor is het oproepen van webpagina’s of het bekijken van video’s niet mogelijk.

 LAN
 De LAN-verbinding die ook meerdere malen per uur voor enkele seconden verbroken wordt. Hierdoor ondervinden wij problemen met het thuiswerken voor onze werkgevers en is dit vaker geen mogelijkheid.
 De snelheid van de LAN-verbinding is zeer traag, namelijk;
Ping: 33 ms | Download: 3,19 Mbps | Upload: 2,24 Mbps.

 TV
 Het beeld dat van de interactieve tv-box naar de televisie wordt verstuurd, heeft een aantal keren per twee minuten haperingen. De haperingen die worden weergegeven kunnen blokjes of horizontale strepen zijn. Wanneer de haperingen zich voortdoen, dan is er ook geen geluid meer hoorbaar.

Begin Augustus hebben wij besloten om actie te gaan ondernemen, zodat wij onze diensten optimaal kunnen gaan gebruiken. Hiervoor heb ik gebeld met de Klantenservice op 0800-0092 en heb bovenstaande incidenten aangemeld bij de klantenservice medewerker.

De klantenservice medewerker kwam al snel tot de conclusie dat het aan het aantal apparaten in het thuisnetwerk lag. Ik heb direct aangegeven dat er qua belasting van het thuisnetwerk niks veranderd is. We hebben namelijk twee desktops, één nieuwe laptop en 3 smartphones. Echter deze apparaten zijn nooit allemaal tegelijk in gebruik.

Ook heb ik de medewerker aangegeven dat wij zelf al een aantal zaken hebben uitgevoerd om uit te sluiten waar de oorzaak van het probleem zit, namelijk;
 RJ11 kabel vervangen van de router naar de telefoonaansluiting in de muur.
 RJ45 kabel vervangen met een nieuwe RJ45 kabel, deze word voor de desktop gebruikt.
 RJ45 kabel vervangen van de interactieve tv-box en rechtstreeks verbonden met de router.
 Drivers geüpdatet van de netwerkadapters op de desktop en laptop.
 Windows en android updates geïnstalleerd.

Nadat de klantenservice medewerker het hele verhaal aanhoorde, heeft hij mij doorverwezen naar een telefoonnummer om een afspraak te maken met de WiFi monteur.
Deze WiFi monteur is op 16 Augustus rond 13:30 uur op locatie geweest en heeft de router vervangen en een WiFi-repeater van Fritz geplaatst.

Helaas heeft het vervangen van de router niet geholpen. De problemen zoals in het begin omschreven zijn nog steeds niet opgelost. Het plaatsen van de WiFi-repeater heeft wel enigszins geholpen, het signaal op de kamers boven is nu sterk genoeg om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Echter de verbinding wordt nog altijd meerdere malen per uur verbroken en is zeer traag.

Ik wil dan ook dat de problemen die ik beschreven heb in het begin van deze brief worden opgelost. Ik geef jullie hiervoor een termijn van 4 weken. Mocht het probleem na deze periode niet zijn opgelost, dan wil ik mijn abonnement opzeggen bij T-Mobile Thuis zonder eventuele bijkomende kosten. Dit lijkt mij in deze situatie een zeer redelijke oplossing.

Ik hoop snel een reactie van u te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw J.C.P van der Mark

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo vandermark,

Welkom op het community forum van T-Mobile.
Je heb een uitgebreide formele brief geschreven op een openbaar publiekelijk forum.

Wat ik opmaak uit je verhaal is dat de verbinding niet snel en stabiel genoeg is.
Omdat dit probleem niet veranderd is na het vervangen van je modem lijkt dit een probleem met de verbinding tussen het modem en het distributiepunt. Maak je gebruik van DSL of van Glasvezel ?
Reputatie 7
Badge +6
Dag Mevrouw van de Mark,

Dat is niet het abonnement dat wij graag aan onze klanten geven. Ik kom tot dezelfde conclusie als Hidden.nld. Wil je daarom je postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in een privébericht aan mij (klik op mijn naam) versturen? Dan ga ik op zoek!