Beantwoord

T-mobile Thuis icm TP-link Deco M4

• 2 juli 2019
  • 4 reacties
  • 512 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag een TP-link Deco M4 aansluiten op mijn Huawei modem (geen glasvezel). Dit omdat ik een groter WiFi bereik wil krijgen en de modem niet op een ideale plaats staat.

Kan ik mijn TV kastje hierop aansluiten?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik heb ook nog ergens een switch liggen eventueel.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Brian 5 juli 2019, 11:40

Hi @gilbertchuck, ik geef je graag meer informatie! Mooi systeem, de TP-link Deco! Ik heb zelf de M5 en deze bevalt prima. Je kan de Deco aansluiting op de Huawei en dan de Wifi op de Huawei modem zelf uitzetten (anders heb je kans dat het elkaar in de weg gaat zitten).

De TV Box kan je het beste rechtstreeks aangesloten houden op de modem zelf. Als je zelf handig bent dan kan je de TV Box eventueel via de Deco laten lopen (wel bekabeld) maar hiervoor zal je dan de VLAN's handmatig in moeten stellen. In dit topic vind je daar meer informatie over. Mocht je er niet uit komen dan kan je daar ook altijd je vraag stellen, dan kijken ze graag met je mee! 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi @gilbertchuck, ik geef je graag meer informatie! Mooi systeem, de TP-link Deco! Ik heb zelf de M5 en deze bevalt prima. Je kan de Deco aansluiting op de Huawei en dan de Wifi op de Huawei modem zelf uitzetten (anders heb je kans dat het elkaar in de weg gaat zitten).

De TV Box kan je het beste rechtstreeks aangesloten houden op de modem zelf. Als je zelf handig bent dan kan je de TV Box eventueel via de Deco laten lopen (wel bekabeld) maar hiervoor zal je dan de VLAN's handmatig in moeten stellen. In dit topic vind je daar meer informatie over. Mocht je er niet uit komen dan kan je daar ook altijd je vraag stellen, dan kijken ze graag met je mee! 🙂
Hi @Brian,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb nu het tv-kastje en de Deco apart van elkaar op de modem aangesloten! Ben inderdaad blij met mijn "nieuwe" internetsnelheid en bereik!

Weet jij toevallig ook of ik de deco als router of als accespoint moet instellen? Ik werd daar niet veel wijzer van namelijk.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo @gilbertchuck

Het beste is om je TP link Deco in de Accesspoint mode in te stellen, daarbij is er maar 1 router in je systeem en voorkom je conflicten in het uitdelen van IP adressen.

Alle IP adressen worden dan door je Huawei uitgedeel aan de draadloze devices via de Deco.
Dankjewel @Pieter_B,

Ik zal dat meteen doen 🙂

Reageer