Beantwoord

T-mobile Thuis incasso Certin

• 27 april 2018
  • 16 reacties
  • 4214 Bekeken

T-Mobile…Wij hebben een schijnbaar kwalijke kwestie te melden.

Het betreft een aanmaning van incasso bureau Certin, die zegt dat er een openstaand bedrag van € 215,00 van hun opdracht gever T-Mobile schuldig is.
Dat T-Mobile meerdere betaalverzoeken heeft gedaan om te informeren hier over.
Het betreft G. Kok , die zijn abonnement , ik denk in augustus, heeft opgezegd , daar hij zijn huis verkocht en op een wereld reisje ging tot bijna kerst. ( 2017) Na verkoop van zijn appartement woont hij weer bij zij ouders.
Nu , 19 april -2018, een brief van Certin over een openstaand bedrag plus incasso gelden. Of hij even binnen 7 dagen € 256,00 wil betalen.
Als er inderdaad sprake is van een betalings achterstand , dan gaat hij dit betalen.
Maar......wij hebben geen enkele betalings / herinnerings post ontvangen dat dit aan de orde was. Dit kunnen wij stellig stellen , daar wij ( ouders ) zijn post wekelijks controleren bij zijn afwezigheid door wereld reis en werkzaamheden in buitenland.
Wij hebben zo meerdere blauwe briefen en andere gemeente briefen opengemaakt en betalingen welke aan een termijn gebonden waren voor hem voorgeschoten. Water was zonder ons afgesloten als voorbeeld
Ook post van T-Mobile zouden wij open maken om te zien of er een factuur in zit.
Maar , wij hebben geen enkele post van T-mobile binnen gehad. Maar Cetrin zegt dat U meerdere betaal verzoeken heeft gedaan.....
Ik heb nu even kort op internet gekeken naar Cetrin...Maar dat ziet er echt niet goed uit. ...Reageert niet op Email...Dreigt met deurwaarder...problemen..
Ik heb nu 2 E-mails gestuurd naar Cetrin ( 25 + 26- 04), om extra duidelijkheid en antwoord op enkele vragen....maar nog geen reactie.
Als zij inderdaad niet op Email reageren , kunt / wil U dan reageren . Wat is er aan de hand???
Wie / Wat is Cetrin ? Heeft U deze opdracht aan hun gegeven ? Wat is het probleem met G. Kok , er is geen enkele post over openstaand bedrag ontvangen. Zijn adres toen : (adres verwijdert)
Mvg...Jur Kok
icon

Beste antwoord door Brian 29 april 2018, 09:17

Hi Jur, ik kan mij voorstellen dat je hier graag meer duidelijkheid over wilt! Als je mij via een privebericht het volledige adres, de geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van je zoon door wil sturen dan ga ik hier meteen voor zorgen! Alvast vooruitlopend, Certin is onze betalingsverwerker én inderdaad incassobureau bij achterstallige betalingen dus als er nog een bedrag open zou staan dan kan ik dit zeker terug zien. Ik zit voor je klaar Jur!
Bekijk origineel

16 reacties

Badge +13
Beste Jur Kok wat goed dat je dit navraagt en hier meer duidelijkheid over wilt.
Dit is een klant helpt klant forum maar de vragen die medeklanten niet kan oplossen pakken moderators op met 24/48 uur.
Jouw vraag is er duidelijk een voor hun en zei zullen dan jouw vraag dus ook oppakken.
Zei zullen dan verder uitzoeken wat er aan de hand is en of het wel klopt.
(ik heb even de adres gegevens verwijdert)
Reputatie 3
Badge +4
Vergeet niet ook te controleren of de aanmaning echt van Certin afkomstig is.
Reageren ze op telefoon?
https://www.fraudehelpdesk.nl/alerts/valse-incassobureaus-misbruiken-naam-certin/
Hi Chris...Ik ga nog ff geen tijd stoppen in telefonisch contact.Meestal zit je nogal in de wacht... Deze issue is nog vers. Ik ga nog even de emails afwachten...Maar inderdaad , de mogenlijkheid van een nep Email om ff een bedrag over te maken , waar menigeen intrap ,wat hun bedoeling is , is ook iets waar ik aan gedacht hebt..Inderdaad niet gedaan ....en andere : niet doen !!...Ik heb ook intussen onze rechtsbijstand verzekering ingeschakeld. Wordt vervolgt.. 🙂
Hi Rosan ...Duidelijk dat dit een klant helpt klant forum is , maar na een uur surfen op internet zag ik geen andere optie om T-Mobile te bereiken met dit probleem, er is geen klanten service E-mail adres te vinden....Dus prima als moderators het oppakken. Maar het probleem van geen T-Mobile klanten service E-mail adres hebben meerdere . Met nogal moeite heb ik deze ingang gevonden 🙂
Reputatie 3
Badge +4
T-Mobile is bereikbaar via deze pagina https://www.t-mobile.nl/service even door de vragenlijst heen en daarna krijg je de contactdata te zien.
Badge +13
Jur het beste gewoon reactie van een moderator afwachten want hun pakken het super netjes op en helpen je echt!
E mail heeft veel langere reactie tijd, ik denk wel meerdere werk dagen.
Nu door konings dag is het forum wat stiller maar morgen zijn er zeker weer moderators dus echt hier pakken ze het op.
Ik had de vraag al even uit gezet welk incasso buro T Mobile gebruikt maar het is nu eenmaal een feestdag vandaag.

(je vraag op meerdere social media kanalen uitzetten heeft weinig nut daar zitten allemaal dezelfde webcare)
Hi Chris ... dat is een goeie 🙂...Dit heb ik gedaan ...Alle stappen ( 1-4 ) ingevuld en uiteindelijk kreeg ik de optie : Verstuur je vraag via email. Dit ingevuld te hebben en te enteren kreeg ik de begin pagina met : Service & contact met de 4 stappen.. pffffffffffff , werkt dus niet.
Rosan , ik ga inderdad nu even de reactie van een moderator afwachten, nu ff koningsdag vieren ...laterrrrrrrrrr 🙂 zal allemaal wel goed komen ...toch ?????
Badge +13
Je geeft zelf aan dat je al eerder al mails naar Certin heb gestuurd en nu precies vandaag op een feestdag verwacht je dat T Mobile acuut antwoord geeft :$
Ergens snap ik dat maar aan de andere kant als je toen ook je bericht op het forum had gezet had je ook al antwoord op de vraag gehad.
Maar dat is even heel kort door de bocht nadat ik je bericht nogmaals lees om er zeker van te zijn dat alle prive gegevens eruit zijn.

Zover ik begreep is Certin niet iets waar T Mobile normaal mee samen werkt maar maar echt zekerheid heb je pas als een moderator alles kan napluizen.
Zoals je zelf aangeeft is alles voordat hij op reis ging geheel opgezegd op netjes achter gelaten.
Er kan altijd wat tussendoor glippen natuurlijk maar die kans is klein.
Zaterdag en de dagen erna zal men de topics oppakken dus ook deze komt dat onder de aandacht wees gerust.

Toevallig kwam ik deze tegen op Google het is een ouder bericht uit 2016 maar wie weet gebeurt het weer?
https://www.fraudehelpdesk.nl/alerts/valse-incassobureaus-misbruiken-naam-certin/
Hi Rosan ..Ik verwacht vandaag geen accuut antwoord van T-Mobile...Heb alleen deze topic ingeschreven omdat ik geen email adres vond ( andere ook niet !!)...maar ben geholpen met jou info over het feit dat T-mobile normaal niet met certin samen werkt ...en de hyperlink met certin info..ik wacht gewoon even moderator info af ..( geen ideeeeee wat moderators zijn )..ben pm 60.
Badge +13
Moderators zijn medewerkers van T Mobile zelf en en die vallen weer onder de webcare.
Dat is Facebook Twitter en dus het forum wat zei helpen.
Normaal is de reactie tijd ongeveer 24/48 uur enkel bij drukte en dus feestdagen kan dus wat meer zijn.

Maar alles bij elkaar genomen klinkt het dus wel heel erg als spam e mail.
Soms kan je dat ook al herkennen aan de afzender die gewoon niet klopt bijvoorbeeld.
Dat is ook een tip om na te kijken mocht je een keer rare e mail krijgen.
Reputatie 6
Badge +7
Hi Jur, ik kan mij voorstellen dat je hier graag meer duidelijkheid over wilt! Als je mij via een privebericht het volledige adres, de geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van je zoon door wil sturen dan ga ik hier meteen voor zorgen! Alvast vooruitlopend, Certin is onze betalingsverwerker én inderdaad incassobureau bij achterstallige betalingen dus als er nog een bedrag open zou staan dan kan ik dit zeker terug zien. Ik zit voor je klaar Jur!
Hi Brian , probleempje....Om een prive bericht te sturen moet ik op je profielpagina op knopje Privebericht klikken. Deze is niet te ontdekken......Profiel pagina wel 🙂
Hoi Jur.

Zit je wel op de desktopversie? Anders komt er namelijk geen knop tevoorschijn. Als je op de desktopversie zit, staan er 3 knoppen op een profiel: Volgen, Volgend en Privébericht. Die staan dan onder de profiel-informatie.
Hi Kaassausje , Ik zie um nu opeens wel....Of het was nog vroeg ...of een PC-bug.. 😉
Reputatie 3
Badge +4
PB knopje is alleen te zien als je ingelogd bent.

Reageer